Home Articole Firea isi testeaza norocul : insista cu banda unica RATB

Firea isi testeaza norocul : insista cu banda unica RATB

4918
18
SHARE

Masura instituirii unor benzi unice pentru autobuzele RATB in Bucuresti pare sa fie cea mai mare incercare pentru primarul general Gabriela Firea. Luni, cand unele “teste” au fost facute, in centrul Capitalei a fost haos total : coada de sute de masini la intrarea de pe DN1, aglomeratie foarte mare pe bulevarde, bara la bara peste tot unde banda unica era introdusa, nervi intinsi la maxim.

Cu alte cuvinte, un efect exact invers decat cel scontat.

Traficul a fost complet dat peste cap, nici gand sa fie simplificat.
Iar nervii soferilor se varsa pe primar.
Numarul mare de autoturisme din Bucuresti necesita altfel de solutii. Iar masura benzii unice trebuie luata DOAR DUPA implementarea altor 4 decizii :
1. introducerea unor sensuri unice pe zonele unde apar benzile unice
2. sincronizarea semafoarelor prin programul managementului traficului, abandonat de 2 ani, dupa ce a demonstrat eficienta majora
3. construirea rapida a unor pasaje subterane, pentru eliminarea cozilor uriase de la semafoare/treceri de pietoni, generatoare de ambuteiaje
4. construirea unor locuri de parcare in aria cu benzi unice, pentru ca masinile sa nu mai parcheze pe carosabil.

Nu stiu cum vede Administratia Strazilor introducerea de benzi unice, dar fara masurile de mai sus, e ca si cum o casa ar fi construita incepand cu acoperisul, nu cu fundatia.

Cred ca Gabriela Firea isi testeaza foarte mult norocul insistand cu masura controversata.
Personal, raman la parerea mea ca solutia e profund neinspirata si aplicata de la coada la cap in ordinea prioritatilor. Poate ma insel eu. Dar vazand reactiile oamenilor si efectul creat pe strada, cred ca ceea ce vad si simt e corect. Daca se va dovedi ca solutia Primariei Generale e mai buna si functioneaza fara cele 4 masuri prealabile mentionate de mine, nu voi ezita sa recunosc asta. Testul cel mare va fi in septembrie-octombrie, cand se intoarce lumea din concediu si incep scolile si universitatile cursurile. 

Iata un comunicat de ultima ora :
Primarul General, Gabriela Firea, a avut  o sedinta de lucru cu reprezentantii directiilor de transporturi si utilitati din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.
Gabriela Firea, Primar General: „Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului in regiunea Bucuresti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizeaza  clar ca una dintre masurile care duc la cresterea mobilitatii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom actiona să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicand in aceasta perioada un set de masuri complementare care sa ajute la decongestionarea traficului.
Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în București, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici.
Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier,  vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”.
Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti care vizeaza fluidizarea traficului rutier in zona Bucuresti-Ilfov sunt  incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030  si vizeaza:
·        introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km;
·       achizitia a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze, pentru inceput.  Proiectul mai presupune si modernizarea infrastructurii de tramvai si extinderea acesteia cu 41 km de cale dubla, precum si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii,
·       constructia de parcari  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras,
·       constructia de parcari subterane,
·       amenajare si largire Prelungirea Ghencea,
·       largire str. Jandarmeriei,
·       reconfigurarea intregii zone de birouri Pipera – str. Fabrica de Glucoza, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina,
·       amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste si locuri de parcare), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing),
·       crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public si imbunatatirea conditiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa,
·       regandirea si extinderea sistemului de management al traficului.
———————–
PS : Daca problema cea mare a traficului o reprezinta numarul mare de masini, nu pentru asta trebuie gasita o solutie? Pare ca cea oferita este exact invers !. Adica ingreunarea si mai mare a circulatiei masinilor prin benzi unice RATB… Ideea cu “descurajarea” folosirii autoturismelor personale mi se pare o himera totala.

18 COMMENTS

  1. Sa-si testeze norocul la 6 din 49,sa nu ne testeze noua sistemul nervos…Poate ca la vara cand Bucurestiul se goleste aglomeratia infernala mutandu-se la Mamaia sa fie implementate cu succes toate ideile doamnei primar.Sa se joace de-a traficul prin Bucuresti in iulie si august.

  2. prostie in stare cronica
    daca ar avea cineva cit de cit creier, ar intelege ca INTII trebuie creata alternativa (care inseamna reconstruirea acestui oras de secol 19) adica metrou de trei ori cit este in prezent, de cinci ori mai multe autobuze, largit strazi, facut si conectate autostrazi, centura, noduri de conexiune in transport, parcari, piste bicilete si benzi unice si APOI descurajat traficul.
    Evident ca asta ar dura 20 de ani (adica 200, in ritmul in care e organizata treaba la noi – de 6 ani se tot lucreaza la 5 km de metro intr-o zona usor de construit, Drumul Taberei) deci e cam o iluzie… dar daca nu se incepe serios ceva nici ca se va termina vreodata.

    mentalitate comunista
    invapabili sa gaseasca o solutie unei dezvoltari organice, baga interdictii, taxe si impozite

    Sugestie: toti demnitarii, parlamentarii, ministri, primarii, preesdinte, functionari de stat, consilieri, etc (mai exact TOATA administratia) sa fie obligati prin lege sa nu mai mearga cu autoturismul prin Bucuresti. Primul avantaj e ca vor pricepe despre ce e vorba iar al doilea e ca vor deveni credibi si vor da un exemplu. Acu vro 10 ani Tariceanu a mers cu bicicleta la Guvern … o zi, dupa care i-a trecut.
    Cite masini noi cumpara guvernu si parlamentu anul asta?

  3. Bucurestiul asta parca e blestemat…dupa Basescu am rasuflat usurat,am crezut ca le-am vazut pe toate.Videanu se pune tot in contul lui Basescu,doar nu era de capul lui.

  4. Exact,doar Basescu facea asa,daca i se punea pata pe ceva n-o lasa din mana oricate pagube ar fi produs,avea acel orgoliu nesanatos care ne tragea pe toti in jos doar ca sa-si faca el damblaua,se credea mai putin barbat daca vdadea un pas inapoi,daca recunostea ca nu merge….De la doamna Firea nu aveam asteptari dar vad ca se incadreaza perfect pe acelasi profil de conducator de nava…Stiam ca are un orgoliu nemasurat de la emisiunile A1 cand nu putea fi contrazisa nici macar cu o nuanta,simtea nevoia imediat sa intervina sa repuna mesajul pe directia data de dansa….Greu e cu oamenii astia…De ce n-ati candidat dvs domnule Tudor,pierdea trustul un jurnalist f.bun dar castigau bucurestenii un primar “ca un primar” …

  5. Saracutza…pai nu a promis ca rezolva traficul in 6 luni? Daca nu isi da demisia…De cat timp este primar?

  6. Astazi au fost scoase delimitatoarele de banda ( porcariile acelea inutile) dintre podul Baneasa si Piata Presei. Se merge mult mai bine dar de ce nu se rezolva printrun tunel ( nu merge pod pt ca e balizajul aeroportului Baneasa) virajul la dreapta al celor care vin de pe DN1 dinspre Ploiesti. Alt tunel ar trebui facut la Arcul de Triumf pt a facilita sensul de mers spre Turda si al celor care merg inainte pe Kiseleff. Si se termina aglomeratia pana in Piata Victoriei.
    Si multe altele.

  7. Ma refeream la virajul la dreapta pe Ion Ionescu de la Brad al celor care vin dindpre Ploiesti pe DN1. Iar cei care vireaza la stanga sa o poata face pe o bretea de pod suspendata care sa ii aduce pe bul Aerogarii.

  8. Nu inteleg: daca faci banda unica si in dreapta ei locuri de parcare, am doua intrebari:
    1. Cum ajungi la locurile de parcare, taind banda unica?
    2. Vad ca in orasele normale, transportul in comun are si masini mai lungi, pt a prelua un nr mai mare de calatori, pt a fi mai putine in trafic etc. de ce se insista pe masini tot mai late si nu pe masini tot mai lungi?
    3. Chiar sunt mai bune troleibuzele decat aitobuzele?
    4. Imi tot plac masurile si legile astea heirupiste care se elaboreaza fara regulile de aplicare si amenzi pt incalcatea lor. Ca si in cazul maririi salariilor medicilor: nu e nicio lege care sa ridice pedeapsa luarii de mita acum cu ridicarea nicelului de salarizare. Medicii luau mita nu neaparat pt ca aveau salariul mic (desi si asta e adevarat), cinpt ca nimeni nu le facea nimic. Cum nici acum nu le va face nimeni, asa ca vor lua in continuare. Asa si cu banda unica.
    Sungura banda unica ce functioneaza e cea transpartinica din Sistem

  9. Isi bat joc de noi, Basescu, Videanu, Oprescu, Firea, au distrus orasul asta, nu au facut decat sa isi urmareasca interesele proprii si atat, Bucurestiul arata si se circula ca in Islamabad, e oribil, nimic nu e gandit si chiar asa prost gandit totul dureaza o infinitate (de exemplu pasaje, largiri de strazi, etc.).

    In RATB fac legea boschetarii si aurolacii care iarna se muta cu totul in mijloacele de transport, iar vara cara fiare, sticle si alte deseuri, e un jeg cumplit, sunt lipicioase toate barele, aproape nimeni nu plateste costul calatoriei, iar controlorii nu au curaj sa se ia de boschetari/etnii conlocuitoare, pe langa asta mai sunt si foarte aglomerate mijloacele de transport.

    Solutia reala ar fi un control strict al platii calatoriei, eliminarea gratuitatii pentru pensionari la orele de varf, curatenia in mijloacele de transport si achizitionarea de noi mijloace de transport, asta ar atrage imediat calatorii care calatoresc cu automobilul, nu aia 1.3 lei sunt problema ci jegul incredibil, jegurile de oameni din RATB si conditiile infecte, luati exemplu metroului unde intra strict cei care platesc.

    Benzile unice sunt bune, dar puse cu cap, sunt specialisti in transporturi care pot analiza fluxurile de trafic si decide unde se pot implementa, nu facut totul dupa ureche. Belgradul este un exemplu excelent, au un transport in commun foarte bine pus la punct si foarte multe benzi unice/linii de tramvai.

  10. Insista cu banda unica RATB si pana la urma va reusi, trebuie doar gandita treaba foarte in amanunt, rezolvari exista chiar daca nu e pe placul tuturor.

Leave a Reply