Aflata intr-o situatie de avarie din toate punctele de vedere (tehnic, management, inlfuenta coruptiei), compania TAROM se zbate sa supravietuiasca in ciuda celor care o conduc. Azi guvernul a recunoscut cu jumatate de gura problemele, iar ministrul transporturilor a descins la TAROM. O fi inteles ceva?
Înființarea Departamentului Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență permanentă pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar și a biroului Aircraft on Ground (AOG), cu program non-stop pentru asistența comenzilor de piese în timp real, reprezintă două măsuri dispuse după problemele înregistrate de compania TAROM săptămâna trecută, legate de anulări de curse, întârzieri sau întoarceri ale aeronavelor din drum din cauza defecțiunilor tehnice.
“Siguranța zborurilor rămâne prioritară la TAROM, fapt subliniat și în discuțiile ce au avut loc ieri între ministru și reprezentanții companiei aeriene. Direcția Tehnică a TAROM este recunoscută de organismele interne și internaționale din domeniu și respectă toate normele și reglementările, astfel încât zborurile să fie operate în deplină siguranță. Mai mult, pentru evitarea întârzierilor sau anulărilor curselor, au fost deja implementate măsuri suplimentare celor deja existente. Aceste măsuri asigură desfășurarea mai bună a activităților, precum și respectarea orarelor de zbor”, precizează operatorul de transport aerian.
De asemenea, măsurile suplimentare prevăd activități de control și includ verificări în plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum și efectuarea unor noi audituri de siguranță la lucrările de întreținere.
De asemenea, în perioada imediat următoare, va fi înființat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență 24/7 pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar ș biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistența comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.
“Vă cer să faceți verificări prin sondaj, însă verificările să fie efectuate și de alți oameni față de cei care fac check-ul zilnic’, a transmis ministrul Sorin Bușe.
TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iași — RO 707 — care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afișat pe site-ul Companiei Naționale Aeroporturi București. De asemenea, cursa RO 311 București — Munchen a decolat cu o întârziere de o oră și douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a zburat de pe Otopeni la 18,30.
Joi și vineri, operatorul național de transport aerian a înregistrat probleme cu mai multe aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iași, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 București — Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecțiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.
De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră și cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.
În plus, Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a demarat o investigație în cazul cursei TAROM București — Iași, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20:35.
“Au fost mai multe decolări și întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM București — Iași. Este vorba despre o investigație și nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaților, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigației avem în vedere mai multe componente: și procedurile de pe aeroportul Otopeni și cum a acționat pilotul, deci nu e doar TAROM”, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agenției, Nicolae Stoica.
Dar despre apelul tariceanului de ce nu spuneti nimic?
Uite ca nu vrea,..
Te optici?
Hai marsh!
In sfarsit PNL si-a adăugat in programul de campanie inca un punct (aveau doar unul): la orice intrebare adresată de dl. Radu Tudor Alinei Gorghiu, raspunsul incepea invariabil cu PSD sau Dragnea. In emisiunea La ordinea zilei din seara aceasta, invitatul PNL isi incepe orice raspuns cu Tariceanu, indiferent ce-l intreaba moderatoarea. Asta e oferta PNL.
Niste limitati oligofreni. ei se bazeaza pe Ciolos. PNL, niste terminat, nu reusesc sa lege nimic, si-au indepartat oamenii de valoare si se comporta sectar.
O da, acum ma pot culca linistit, guvernul a recunoscut ca sunt probleme la TAROM si a infiintat Departamentul Maintenance Control Centre. Ce pompos c…. suna.
oamenii au ajuns s-o spuna pe fata: “Este vorba despre o investigație și nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaților”
Daca nu cauti vinovati, ei desigur ca nu exista. Si daca nu exista vinovati, rezulta ca totul e in regula. Pai daca totul e in regula, ce va mai agitati atita?
Cum o fi functionat Taromul asta de 60 de ani fara aceste mirifice departamente si comisii infiintate de ministri specialisti tehnocrati independenti apolitici civici europeni si democrati?
simplu: exista pedeapsa capitala pt “subminarea economiei nationale”
Tolontan n-a descoperit nimic? ca in el ne mai e nadejdea