Monday, August 25, 2025
15 C
Bucharest

Guvernul recunoaste problemele TAROM si face discutii

Aflata intr-o situatie de avarie din toate punctele de vedere (tehnic, management, inlfuenta coruptiei), compania TAROM se zbate sa supravietuiasca in ciuda celor care o conduc. Azi guvernul a recunoscut cu jumatate de gura problemele, iar ministrul transporturilor a descins la TAROM. O fi inteles ceva? 


Înființarea Departamentului Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență permanentă pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar și a biroului Aircraft on Ground (AOG), cu program non-stop pentru asistența comenzilor de piese în timp real, reprezintă două măsuri dispuse după problemele înregistrate de compania TAROM săptămâna trecută, legate de anulări de curse, întârzieri sau întoarceri ale aeronavelor din drum din cauza defecțiunilor tehnice.

Potrivit unui comunicat al companiei, remis luni AGERPRES, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat o vizită de lucru la TAROM, inspectând activitatea Direcției Tehnice.

“Siguranța zborurilor rămâne prioritară la TAROM, fapt subliniat și în discuțiile ce au avut loc ieri între ministru și reprezentanții companiei aeriene. Direcția Tehnică a TAROM este recunoscută de organismele interne și internaționale din domeniu și respectă toate normele și reglementările, astfel încât zborurile să fie operate în deplină siguranță. Mai mult, pentru evitarea întârzierilor sau anulărilor curselor, au fost deja implementate măsuri suplimentare celor deja existente. Aceste măsuri asigură desfășurarea mai bună a activităților, precum și respectarea orarelor de zbor”, precizează operatorul de transport aerian.

De asemenea, măsurile suplimentare prevăd activități de control și includ verificări în plus ale aeronavelor, la intervale mai mici de timp, precum și efectuarea unor noi audituri de siguranță la lucrările de întreținere.

De asemenea, în perioada imediat următoare, va fi înființat departamentul Maintenance Control Centre, care monitorizează și oferă asistență 24/7 pentru toate defectele apărute în operarea zilnică, dar ș biroul AOG (Aircraft on Ground), cu program 24/7 pentru asistența comenzilor de piese în timp real, cu scopul de a reduce timpii de imobilizare a aeronavelor.

“Vă cer să faceți verificări prin sondaj, însă verificările să fie efectuate și de alți oameni față de cei care fac check-ul zilnic’, a transmis ministrul Sorin Bușe.

TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iași — RO 707 — care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afișat pe site-ul Companiei Naționale Aeroporturi București. De asemenea, cursa RO 311 București — Munchen a decolat cu o întârziere de o oră și douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a zburat de pe Otopeni la 18,30.

Joi și vineri, operatorul național de transport aerian a înregistrat probleme cu mai multe aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iași, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 București — Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecțiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.

De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră și cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.

În plus, Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a demarat o investigație în cazul cursei TAROM București — Iași, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20:35.

“Au fost mai multe decolări și întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM București — Iași. Este vorba despre o investigație și nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaților, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigației avem în vedere mai multe componente: și procedurile de pe aeroportul Otopeni și cum a acționat pilotul, deci nu e doar TAROM”, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agenției, Nicolae Stoica.

Hot this week

Juan Carlos : am sentimentul că mi se fură istoria

Juan Carlos I, fostul rege al Spaniei, își va...

Aeroportul cu ieșire spre 3 țări

Aeroportul cu ieșire spre 3 țări În inima Europei există...

Vizitarea turnurilor Catedralei Notre-Dame din Paris, reluată din septembrie

Vizitarea turnurilor Catedralei Notre-Dame din Paris, devastată de un...

Afecțiunea gravă care poate da durere intensă de picioare

Afecțiunea gravă care poate da durere intensă de picioare   Tromboza...

Așezări vechi de 7500 de ani, descoperite în Vrancea

Cercetările arheologice desfășurate în Punctul "Islaz" din comuna Movilița...

Topics

Juan Carlos : am sentimentul că mi se fură istoria

Juan Carlos I, fostul rege al Spaniei, își va...

Aeroportul cu ieșire spre 3 țări

Aeroportul cu ieșire spre 3 țări În inima Europei există...

Vizitarea turnurilor Catedralei Notre-Dame din Paris, reluată din septembrie

Vizitarea turnurilor Catedralei Notre-Dame din Paris, devastată de un...

Afecțiunea gravă care poate da durere intensă de picioare

Afecțiunea gravă care poate da durere intensă de picioare   Tromboza...

Așezări vechi de 7500 de ani, descoperite în Vrancea

Cercetările arheologice desfășurate în Punctul "Islaz" din comuna Movilița...

Peste 56.000 de soldați ucraineni au fost instruiți în Marea Britanie

Peste 56.000 de soldați ucraineni au fost instruiți în...

Care e dieta ideală pentru inimă?

Un studiu amplu, desfăşurat pe parcursul a trei decenii...

A optat de două ori pentru același medic și bine a făcut

A optat de două ori pentru același medic și...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img