Grupul german Volkswagen ar putea plăti daune de până la 80 de miliarde de dolari în procesul intentat luni de Departamentul american al Justiţiei pentru poluarea generată prin manipularea emisiilor la 600.000 de vehicule diesel.
SUA acuză producătorul auto de încălcarea a patru prevederi ale unei legi care reglementează poluarea aerului, iar documentele depuse în instanţă detaliază penalităţi care s-ar putea ridica până la 80 de miliarde de dolari, de aproximativ patru ori mai mult decât estimau unii experţi, potrivit Bloomberg.
Chiar dacă este puţin probabil ca instanţa să acorde suma cerută de autorităţile americane, penalităţile s-ar putea ridica totuşi la câteva zeci de miliarde de dolari, au declarat surse din Departamentul Justiţiei.
Volkswagen se confruntă deja cu sute de procese individuale în SUA în urma scandalul de manipulare a emisiilor, potrivit Mediafax. Totodată, grupul german este vizat şi de acţiuni în instanţă ale procurului general al SUA, în timp ce autorităţile de reglementatre din şapte ţări, inclusiv Germania, au deschis investigaţii.
Cel mai bine ar fi ca toti marii poluatori sa nu mai polueze planeta iar, toti mafiotii astia transnationali sa-si foloseasca averile colosale pentru implementarea tehnicii nepoluante.
In particular aceasta disputa vrea sa demonstreze cine-i jupanul mondial.
Cu siguranta, se va ajunge la o intelegere asupra sumei totale reprezentand daunele catre statul american dar reputatia companiei va fi foarte greu de recuperat si asta conteaza cel mai mult in the big scheme of things (in planul general). Cel mai probabil Wolkswagen va adopta un brand necompromis (fuziune sau alta metoda) plus concentrarea unei parti importante din buget pe sectorul de cercetare “verde”(anti-poluant), implicarea activa in programe de caritate (alti bani de la buget) si tot felul de actiuni cu ecou mediatic care sa stearga urmele scandalului. Adica va plati daunele enorme estimate deja sub alte forme decat cele prevazute in justitie, deci nu e cazul sa ne facem griji ca scapa prea usor din afacere. Interesant va fi de vazut in ce masura, si daca, statul german va da o mana de ajutor restabilirii reputatiei firmei-daca ajuta bancile sa scape de faliment de ce nu si marile companii cu traditie/brand-urile nationale?