Pentru a preveni consecinte dramatice ale crizei economice in siajul pandemiei coronavirus, este nevoie ca reprezentantii administratiei centrale si locale sa dea semnalul sprijinului dat industriei nationale. Nu e dovada unui nationalism ieftin, ci o nevoie de moment, fara de care nu vom aveam resurse in urmatorii ani.

Doi mari actori industriali din Romania, Dacia Pitesti si Ford Craiova, contribuie major cu taxe, impozite si numar de angajati la economia romaneasca.

Pentru ca administratia centrala si locala geme de masini scumpe atat ca pret de achizitie cat si la costurile de intretinere (Audi, BMW, Volkswagen), e momentul ca Guvernul Romaniei sa recomande ferm, poate si printr-o ordonanta, ca achizitiile de masini sa se faca anul acesta cu prioritate de la Dacia si Ford. Poate prin instituirea unei limite financiare la achizitii auto (ex max 20.000 euro, max 2000 cmc, consum < 8-9 litri).

Nu tuseste nici un demnitar daca in loc de Audi A6 foloseste o Dacia Duster sau un Ford Puma, ambele produse in Romania. Si nici un presedinte de CJ ori primar daca renunta la masinile scumpe si greu de intretinut.

Avem nevoie de un semnal dat industriei auto, aflata in mare suferinta acum. Ajutorarea acesteia inseamna taxe, impozite si locuri de munca. Plus revenirea industriei petroliere, si ea grav afectata de lipsa consumului.

Fara sa am ceva cu masinile performante sau cu principiile economiei de piata in care fiecare cumpara exact ce doreste, este momentul ca autoritatile sa se dea jos din Audi si BMW si sa se urce in Duster.

Observati ca nu am spus Logan, sa nu-i apuce tusea pe privilegiati…

Desi Papa Francisc a mers bine-mersi si cu Logan cand a venit in Romania.

Papa Francisc strabate Soseaua Kiseleff intr-un autoturism Logan, dupa sosirea sa pe aeroportul Henri Coanda, pentru o vizita de 3 zile in Romania, vineri 31 mai 2019. TONI SALABASEV/ MEDIAFAX FOTO

Hai, fundurile jos din masinile scumpe ! O sa reveniti in ele mai tarziu, sunt convins.

Romania are nevoie azi de comenzi pentru industria nationala.

Mai ales ca Renault si Ford sunt niste mari producatori, respectati pe plan mondial.
Nu va cere nimeni sa luati Lada sau Tata…

 

3 COMMENTS

  1. asa imi place cind pina si cei mai proeuropeni si trasatlantici ajung sa dea sfaturi populiste (adica pro-popor, in sensul asta, nu ieftin-peiorativ cum se foloseste de regula), de nationalism economic, de protectionism….

    Ce mai conteaza daca sfaturile astea ar incalca legi si principii la care “ei” tin mult, pe care le tot predica? Tratatul UE, libertatea miscarii bunurilor, a comertului, regulile de concurenta…
    Ce conteaza ca, fie si in cazul in care demonstrativ-populist s-ar aplica, tot ar fi degeaba? Adica SPPul ii da lu Iohannis sa mearga in Ford BMax (ca in Duster nici nu incape)? Adica, daca brusc Statul ar cumpara 1000 de Dusteruri, ar conta la ceva fata de cifra lor de profuctie, cele aproape 400 000 de bucati produse anul trecut? Ati rezolvat 1000, mai ramin 399 000… Adica, daca Statul ar cheltui 10 mil de euro din bani publici cit din suma asta ajunge efectiv la muncitorii de la Dacia? 1, 2, 3%? Restul unde ajunge?

    Ideea asta cu “buy Romanian” e buna daca am putea realmente concura cu marfa straina: agricultura, productie industriala, comert, etc Dar nu putem ca nu mai e mai nimic romanesc. Nu e ridicol sa spui “cumpara de la Carrefour” nu de la Mega Image?

    Nu ar fi mai util sa pledati pentru sistarea acestei continue risipe a banului public facuta prin cumparatu de masini pentru “stat”? Ce diferenta face daca se dau 10 mil euro pe Audi sau Bmw sau Ford? Tot se dau…

    Daca am putea numara, “statul” are sute si sute de mii de masini: administratie (de la presedinte la ultimul primar), politie, jandarmi, securisti, garda de … garda de … anaf, armata, etc Astea costa nu numai la achizitie ci si la intretinere: anvelope, service, asigurari, combustibili, soferi…. cit ar iesi total cheltuiala, pe an? Eu zic ca suta de milioane de euro e garantata! E?

    Da hai sa punem computerele, perifericele, softurile. Aici de ce nu merge cu “buy Romanian”? De ce nu merge in mai nici un domeniu?

    Stiti cu ce merge? Cu exportul de materii prime si inchiriatul de forta de munca ieftina. A murit unu de coronavirus trimis de guvern sa muncessca in Germania. Lui i s-a dat voie sa munceasca la nemti… banuiesc ca Statul plateste repatrierea cadavrului…

    By the way, dv personal, colegii dv, firma la care lucrati, ce masini aveti? Ce mincati? Ce echipamente folositi? Cu ce haine va imbracati?
    Povestea asta cu “firmele mari care dau de munca romanilor” e garantia mentinerii subdezvoltarii economice, a saraciei. Statul conduc de prosti si corupti permita doar un cartel al firmelor straine in domeniile profitabile, nu su facut niciodata nimic pentru asigurarea unei concurente reale chiar si intre “strainii” astia. Cire firme cu adevarat americane, canadiene, jsponeze, chinezesti, etc avem? Cite europene? Din ce state sunt alea europene? Acum vedeti cum e facuta constructia, doar pentru exportul de capital care unii din UE? Doar pentru asigurarea fortei de munca ieftine? E, cum rezolvam chestia asta, cumparind 100 de masini frantuzedti sau ameticane?
    Mi se pare ca batalia existentiala e cam pierduta, mai ales cind marii europeni de la PNL vor mai vinde (cui trebuie…) bruma de firme romanesti tinute la limita falimentului…

    Uitati-va doar la ce si cite uzine auto au “nenoricitii antieuropeni” polonezi, unguri, cehi. Aia nu sunt eminamente colonie germano-franceza, ca Romania.

    Revenind la “cestiune” daca tot trebuie sa ia masini, sa nu ia Renault ci VW; Renault sunt f putin fiabile si au costuri de intretinere mari, rata de depreciere mare. E mai economic si rational sa iei VW, Toyota, Honda. Asta daca ar exista ratiune…

Leave a Reply to Ioana M.Cancel reply