Ministerul Afacerilor Externe a publicat vineri mai multe recomandări adresate cetăţenilor români care se află în Italia şi întâmpină probleme legate de contractele de muncă.
Potrivit unui comunicat de presă al MAE transmis AGERPRES, recomandările vin în contextul demersurilor întreprinse de autorităţile italiene în vederea gestionarii şi prevenirii infecţiei cu corovanirus.
* Lucrătorii cu contracte de muncă în derulare – persoanele care au un contract de muncă în derulare sunt sfătuite să îşi contacteze angajatorul pentru a se informa cu privire la deciziile formulate de acesta în contextul măsurilor anunţate de autorităţile italiene.
Măsurile adoptate de Guvernul italian prevăd următoarele: angajatorilor din domeniul public şi privat li s-a recomandat să acorde concedii de odihnă şi concedii plătite în perioada 10 martie – 3 aprilie, iar în cazurile în care este posibil să se utilizeze munca la distanţă; muncă la distanţă – prin derogare de la legislaţia naţională în vigoare, este prevăzută o procedură simplificată/mai flexibilă de recurgere la munca la distanţă, extinsă la întreg teritoriul naţional, pe durata stării de urgenţă.
* Lucrătorii cu contracte de muncă finalizate – persoanele pentru care perioada contractuală a expirat, dar care nu şi-au recuperat în integralitate drepturile legate de raporturile de muncă trebuie să se adreseze autorităţilor locale şi inspectoratelor teritoriale de muncă, înainte de a părăsi teritoriul Italiei pentru a semnala aspectele problematice din derularea contractului