Home Articole Ministrul tehnocrat : “Nu se exclude privatizarea Tarom”

Ministrul tehnocrat : “Nu se exclude privatizarea Tarom”

1986
8
SHARE

Dupa inca doua probleme tehnice serioase la cursele Tarom de Sofia si Iasi in ultimele 24 de ore, aflam care este intentia cabinetului tehnocrat cu aceasta companie nationala : concedieri si privatizare.

Nu-i mai simplu asa pentru ei, decat sa o salveze?

Nu mai bine dam 11 milioane de euro pentru o statuie care oricum nu poate parasi tara decat sa salvam Tarom?

Excelenta tehnocratia asta !


Compania Tarom va fi restructurată, iat pentru aceasta va fi ales un consultant strategic, al cărui nume va fi anunţat în zece zile, a declarat, marţi, la Europa FM, ministrul Transporturilor Sorin Buşe.

“În următoarele zece zile o să fie confirmat consultantul strategic, care o să fie partenerul nostru”, a explicat ministrul Transporturilor.

Invitat la Interviurile Europa FM, Sorin Buşe a explicat că acesta va recomanda un alt tip de business pe care să-l practice TAROM şi care să ducă inclusiv la reorganizarea rutelor, dar şi la modernizarea sistemului de vânzare a biletelor. El a precizat că în prezent Tarom concentrează cursele aeriene în Bucureşti şi apoi le redirecţionează şi că ar putea fi aplicat un alt model, care nu mai implică trecerea prin Capitală.

Întrebat despre eventuala privatizare a Companiei Tarom, Buşe a declarat: “Nu se exclude privatizarea, dar fiind vorba de o companie naţională, de un simbol naţional, nu este preferinţa mea personală. Şi pentru mine Taromul este un simbol”.

În ceea ce priveşte incidentele înregistrate la Tarom, ministrul Transporturilor a declarat că nu sunt probleme de siguranţă a traficului. El a precizat însă că sunt anchete în curs, cel puţin în cazul unui inceident mai serios, rezultatul fiind aşteptat în trei săptămâni.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Moşteanu a declarat, luni, la finalul audierii din Comisia de transporturi a Senatului, cu privire la problemele pe care le are compania Tarom, că în primăvara viitoare se va face o restructurare a societăţii de stat care, ”chiar dacă va fi dureroasă, va trebui asumată de următorul Guvern”. El a precizat că este necesar ca managementului viitor al Tarom să i se acorde ”anumite exceptări” pentru a inteveni rapid când este cazul şi pentru a se putea lupta cu competitorii de pe piaţă.

Oficialul a prezentat, în faţa parlamentarilor, paşii care urmează pentru redresarea companiei de stat, aflată într-o situaţie gravă, în condiţiile în care 2016 este al nouălea an la rând de pierderi.

8 COMMENTS

  1. ce mare lucru sa privatizezi un simbol national dupa ce ai privatizat un intreg Guvern?!…
    ce mare lucru sa privatizezi tarom, o companie de care te “lovezti” numai cand vrei sa calatoresti dupa ce privatizezi RENEL, o companie a carui produs ne este necesar tuturor, orican, oricat!?
    e un simbol doar pt ca se vede si in strainatate? Energia noastra elecrica, gazele, petrolul nu erau simboluri?!…
    bine ca ne arde doar cand ne facem de ras afara….

    • probabil asa e ok in platforma Romania 100 ;p probabil ultimele 100 de companii care trebuie date angajatorului de la Bruxelles

  2. Nu mă pot abţine cu duritatea comentariilor!
    Cât respect este în ţara asta!
    Parcă nişte clanuri de barbugii(politicienii toţi) se ceartă şi se bălăcăresc la cele 2 capete ale unui pod!
    Clanurile de escroci(politicienii toţi) se abuzează verbal(parlament-guvern+ocupantul scaunului principal al ţării tur şi reverso/retur în cascadă, mai mult spre popor)!
    Serios! Cum să respecţi şi să ai încredere în ocupanţii de funcţii şi scaune ale instituţiilor bugetare dacă ei nu au respect pentru ei şi între ei ?
    Ce caută aceste clanuri pe liste la alegeri politic ?
    Vedem cu toţii, aceste clanuri au nimic comun cu poporul, doar votul la alegeri pentru scaun, funcţii şi privilegii masiv!
    Cum poţi să afirmi tu cu sondajele că un procent peste…au încredere în… ? Doar să nu ştii ce înseamnă respectul de sine şi respectul pentru un loc de muncă sigur întro instituţie fie şi bugetară, şi nu în ultimul rând, respectul pentru instituţia în sine ca să spui că ai încredere în…cutare sau cutare sau instituţia cutare !
    Vă aşteptaţi la altceva după plantarea tehno ? E un joc politic de care ştiu toţi!

  3. Tarom a tot fost salvat. E o companie cu eficienta ratb-ului – se pompeaza bani degeaba ca serviciile sunt de proasta calitate si nu sunt competitive. E o ipoteza de bun simt sa te gandesti la privatizarea unei companii de stat falimentare. Iar comparatia cu `statuia` e imbecila; sunt multi oameni care considera ca 11 milioane cheltuiti pentru un simbol national merita mai mult decat sa platesti pentru o companie in care angajatii sunt toti rude si isi fac cadouri din bani publici.

  4. foarte bine! doar atat taromul? pai mai sunt cateva companii romanesti ramase, cu alea ce fac tehnocratii? eu zic ca trebuie rase toate, date strainilor ca vad ca pe aia nu ii iau astia de la dna oricat ar fura. asa se termina si cu lupta anticoruptie ca nu mai e picior de roman prin economie.

  5. are si Ciolos asta o datorie, o misiune… stapinii lui trebuie cadorisiti
    vorba lui Basescu in 2004: “a venit sa-si ia tainul”. Atunci era Raffarin, acum Hollande.
    astia sunt noii sovietici, “europenii”, “tehnocratii”. Care-i diferenta intre specia asta de internationalisti si teroristii de la udmr? Metodele, nu scopul.

    • pai diferenta e ca macar pe aia din UDMR i-a ales cineva, de-aia au si gura sa strige. Dar pe astia cine i-a votat?

Leave a Reply