Promovarea turistică a României la nivel internațional este palidă, iar desființarea birourilor de turism din străinătate s-a făcut pe motivații de natură personală, atenționează patronatele din industria de profil, care solicită, totodată, numirea la conducerea Ministerului Turismului a unor specialiști în domeniu.
Conform acestora, ”promovarea turistică a României în străinătate este palidă, lucru vizibil și în statistici”.
”Potrivit Institutului Național de Statistică, România a fost vizitată, în 2016, de numai 2,5 milioane de turiști străini. Creșterea anuală, de 10%, ne bucură, dar este nesemnificativă comparativ cu cea înregistrată de Bulgaria, vizitată anul trecut de peste 8 milioane de turiști străini. Sau cu rezultatele Ungariei, vizitată anul trecut de mai mult de 16 milioane de turiști străini. Birourile de turism din străinătate au fost desființate cu motivații de natură personală și fără a fi pus imediat ceva în loc. Toate eforturile de promovare depuse de cei care reprezentau România în străinătate se vor risipi, fondurile alocate pentru promovarea externă, chiar așa puține, vor fi fost cheltuite în zadar. Sunt doar câteva dintre nerealizările ultimelor șase luni, pe care vi le amintim, ca un semnal de alarmă. Turismul are potențial să contribuie cu mai mult de 2% la PIB-ul României, trebuie doar să fie considerat o prioritate a economiei naționale și tratat ca atare, cu maximă responsabilitate”, precizează sursa citată.
Organizațiile din turism solicită, nu în ultimul rând, să fie consultați în cazul nominalizărilor pentru posturile de conducere din Ministerul Turismului, ”dacă se dorește cu adevărat turism în România”.