Un articol foarte bun la colegilor de la Observator Antena 1.

N-avem maşina timpului, dar avem trenuri CFR care ne duc cu zeci de ani în trecut. În vagoane de pe vremea comunismului, milioane de români suportă condiţii greu de imaginat. În timp ce companiile private se dezvoltă, CFR cu greu supravieţuieşte. Deşi are profesionişti buni, statul investeşte prea puţin.

Geamuri sparte, locomotive vechi de 50 de ani, garnituri ruginite şi scaune rupte – sunt condiţiile în care călătoresc milioane de români care urcă în trenurile CFR. Atâtea câte au mai rămas, pentru că, anul trecut, compania a scos din circulaţie peste 250 de vagoane, un sfert din câte avea. Era nevoie de reparaţii urgente. Aşa că oamenii se înghesuie acum cum pot.

https://observator.tv/social/conditii-mizere-cfr-dezastru-242221.html

PS : Tot “strainii” sunt de vina si pentru asta, nu-i asa?!

8 COMMENTS

  1. Daca cei care au facut Unirea ar fi trebuit sa ajunga la Alba Iulia cu CFR-ul de azi, cred ca sarbatoream centenarul in 2019…

  2. Pt trenurile vandalizate noi suntem de vina.
    Ca sunt geamuri sparte si e rahatul de 1m in veceuri tot noi. Ca mergem cu nasu si nu platim CFR suma pt bilet, cam tot noi. Ca furam sine si linia electrica pt fier vechi – urmand ca CFR in loc de vagoane sa cumpere sina, tot noi. La fel la traversele de lemn pt foc, perdelele de la geamuri etc.
    ai dreptate ca statul isi bate joc. Dar noi definitivam. Daca in loc de alea 500 de vagoane am avea maine 900, sau cat zic e ca e necesarul, tot la fel ar arata oeste un an.
    Ioc politie, ioc justitie care sa condamne infractorii de pe cfr, ioc inchisori unde sa-i trimiti, ioc cultura, ioc compasiune, ioc bun simt. Firmele private au grija de vagoanele lor, normal. Nu e vina lor ca infloresc, e vina noaatra ca vestejim cfr.

    • La cat mai multe gratuitati pe CFR pt categorii sociale sau profesionale! CFR chiar are nevoie sa dea moka calatoriile!;p:))

      • Asa este, gratuitatea fara limite pentru studenti, sunt convins ca, a dat o lovitura in moalele capului CFR-ului.

  3. Adevarat, am vazut si material rulant de pe vremea comunismului, insa, vad si locomotive modernizate si vagoane de top, care din pacate nu sunt intretinute. Constat cu amaraciune ca in pofida multor societati cu profesionisti, in acest caz particular totul a luat-o la vale. Este un paradox, societati comerciale intesate de profesionisti care dau faliment. Nu numai in acest caz este necesara o examinare atenta a “bolnavului” si dupa aceea se pot trage concluzii, acestea fiind de multe ori halucinante.
    Un exemplu relevant, pe vremuri (1869) trenul pe ruta Bucuresti-Giurgiu facea aproximativ o ora si ceva, acum face aproximativ 2 ore si asta din cauza unui pod care zace abandonat de mai mult timp.

  4. Dezastrul cfr a fost posibil si cu acesti indivizi:

    .Lucian Șova 29.I.2018 –
    Felix Stroe 17.X.2017 – 29.I.2018
    Alexandru Razvan Cuc 04.I.2017 – 17.X.2017
    Petru Sorin Bușe 07.VII.2016 – 04.I.2017
    Dan Marian Costescu 17.XI.2015 – 07.VII.2016
    Iulian Matache 16.VII.2015 – 17.XI.2015
    Ioan Rus 24.VI.2014 – 16.VII.2015 Dan Șova 05.III.2014-24.VI.2014
    Ramona Mănescu 26.VIII.2013-05.III.2014 Victor Viorel Ponta – interimar 12.VII.2013 – 26.VIII.2013
    Relu Fenechiu 21.XII.2012-12.VII.2013
    Ovidiu Silaghi 07.V.2012-21.XII.2012
    Alexandru Nazare 09.II.2012-07.V.2012
    Anca Boagiu 03.IX.2010-09.II.2012
    Radu Berceanu 29.XII.2008-03.IX.2010
    Ludovic Orban 07.IV.2007-29.XII.2008
    Radu Berceanu 13.VI.2006-07.IV.2007
    .Gheorghe Dobre 29.XII.2004-13.VI.2006
    Miron Tudor Mitrea 28.XII.2000-29.XII.2004
    ANCA BOAGIU 21,VI.2000-28.XII.2000
    TRAIAN BASESCU 17.IV.1998-26.VI.2000
    ANTON IONESCU 12.II-16.IV.1998
    TRAIAN BASESCU 12.XII.1996-12.II.1998
    AUREL NOVAC 6.III.1994-30.XI.1996
    PAUL TEODORU 19.XI.1992-6.III.1994
    TRAIAN BASESCU 30.IV.1991-19.XI.1992
    DORU PANA 28.VI.1990-30.IV-1991
    CORNELIU BURADA 03.I.1990-28.VI.1990
    PAVEL ARON 09.VIII.1986-03.I.1990
    GROPARII transporturilor din Romania
    Dar nu este problema exista si vesti bune din zona firii. Anul acesta centenar guvernul va inaugura primul Km de autostrada. Autostrada Neamule, care va lega Grand Hotel JW Marriott Bucharest de Catedrala Mântuirii Neamului Românesc. La aceasta ora RADET reabiliteaza la standarde internationale gheizerele si mofetele din jurul Casei Poporului. Mai era putin (30 ani) si ministra mediului cu firea in frunte ar fi declarat calea 13 sptembrie arie protejata de fauna si flora mediteraniana sau tropicala. Din avion aceasta mare realizare a primarilor bucuresteni(bulevarde incalzite) unde deszapezirea se face doar pe hartie, apare ca un text ,, risipa de prostie””

  5. Parca aseara Ponta a spus clar cibe a fost împotriva va dezvoltarii acestei tari. Base visa doar la ale lui de si-a indeplinit dorinta: masini, halicopter,avion si poporul impreuna cu tara natala…distruse pas cu pas,cum spunea si spune inlocutorul scaunului. Peste tot vezi doar distrugeri si nimic dezvoltare! Se urla din rarunchi”coruptie si furaciuni”,e doar un slogan pentru manipulati,se vede ca sloganul apara distrugerile care performeaza pe zi ce trece!

  6. Poate il intrebati pe Plesoianu si pe Stefanescu cand ii mai prindeti, ca par cei mai tari in gura. Eventual si de cazinoul din Constanta ii puteti intreba.

Leave a Reply to gheorgicaCancel reply