Corigenta grav la capitolul infrastructura rutiera si feroviara, Romania, tara membra UE se face inca o data de ras. Metroul spre Aeroportul Henri Coanda nu va fi gata nici in 2020, cand tara noastra gazduieste meciuri din Campionatul European de Fotbal.
Cand am primit aceasta importanta sarcina de co-organizator, am promis ca metroul va fi gata pentru a prelua sutele de mii de suporteri si turisti de la aeroport spre centrul orasului. DN1, supraaglomerat si mereu plin de accidente, ramane astfel singura cale de acces.
Un nou examen al incapacitatii cronice a statului roman de a realiza proiecte de infrastructura de anvergura medie.
Sunt puţine şanse ca linia de metrou care ar urma să lege Bucureştiul de aeroportul Henri Coandă să fie gata până în 2020, an în care Bucureştiul ar trebui să găzduiască patru partide ale campionatului european de fotbal, a spus ieri Ionel Oprea, directorul tehnic al Metrorex. Metroul Drumul Taberei – Eroilor ar urma însă să fie gata la mijlocul anului viitor.
Discuţiile despre o linie de metrou Gara de Nord – Aeroport sunt vechi, dar au fost relansate cu insistenţă odată cu alegerea de către UEFA – în septembrie 2014 – a Bucureştiului între oraşele care ar urma să organizeze turneul final Euro 2020: 13 oraşe europene în total.
Arena Naţională ar urma să organizeze patru partide, trei în grupe şi una în optimi. Pro Sport scria în septembrie 2014 că Bucureştiul a fost ales drept gazdă a campionatului şi ca urmare a planurilor administraţiei de a construi reţeaua de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă şi apoi de o zonă din apropierea stadionului-fanion – cartierul Pantelimon. Acum însă nici construcţia metroului Iancului – Pantelimon (continuare a liniei Drumul Taberei – Eroilor), care ar fi făcut posibil un traseu uşor de la aeroport la Arena Naţională, nu mai este de actualitate, deşi era în planurile Metrorex în momentul în care Capitala a prezentat dosarul prin care solicita să fie introdusă pe lista oraşelor care organizau campionatul. Nu este clar dacă, în aceste condiţii, Bucureştiul îşi va putea păstra dreptul de a organiza cele patru partide din cadrul campionatului european de fotbal.
,,În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani documentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou“, a spus ieri Ionel Oprea, în faţa consilierilor din Consiliului General al Municipiului Bucureşti care au aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou.
Linia de metrou până la Otopeni ar urma să aibă 14 kilometri şi 12 staţii, din care nouă în Bucureşti şi trei în judeţul Ilfov. Potrivit directorului tehnic al Metrotex, Magistrala 6 ar urma să aibă peron comun cu Magistrala 4, la staţia 1 Mai după care se dezvoltă către cartierul Pajura, deservind apoi zona de la bulevardul Expoziţiei, zona de la Gara Băneasa, zona comercială Băneasa. Alte staţii sunt Washington, la Ambasada SUA, Paris, la Şcoala Franceză, Bruxelles, la linia de centură a Bucureştiului; în Ilfov sunt trei staţii, la Primărie – Otopeni Centru, în zona Aqua Park – staţia I.C. Brătianu şi ultima staţie – Aeroport Otopeni, a precizat directorul Metrorex.
Ionel Oprea a mai explicat că vor fi săpate două tuneluri în paralel, cu o distanţă de cel puţin 500 de metri între ele şi urmează să fie cumpărate patru freze de săpat (TBM – Tunnel Boring Machine) care urmează să fie achiziţionate prin licitaţie.
,,Proiectul costă, în total, fără TVA, un miliard de euro, în care sunt incluse şi cele aproximativ 55 de proprietăţi private care ar urma să fie expropriate. Magistrala 6 se va finanţa o treime din creditul japonez contractat în 2010, iar din cele două treimi rămase – 75% din fonduri europene şi 25% de la bugetul de stat”, a mai adăugat Oprea.
Directorul tehnic al Metrorex a mai precizat că Magistrala 5, Drumul Taberei – Eroilor, va funcţiona la mijlocul anului viitor, luând în calcul şi perioada de teste, scrie zf.ro.