Întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători a înregistrat-o în acest an, de la 1 ianuarie şi până la 1 octombrie, a fost de 12.500 de minute, 70% din cauzele întârzierilor fiind provocate de CFR Infrastructură, care a instituit restricţii şi nu a mai avut o situaţie clară a acestora, şi doar 5% dintre cauze au fost determinate de vechimea materialului rulant şi condiţia tehnică în care se află acesta, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

‘Dacă vorbim despre cele trei destituiri de la CFR, vorbim despre acelaşi lucru: respectul faţă de cetăţeni şi faţă de meseria pe care o practici. (În cazul CFR Infrastructură – n. r.), nu este vorba despre cele 53 de minute ale trenului InterRegio cu care ministrul de Transporturi a mers noaptea la Deva. Am mers de 4 ori cu trenul în 20 de zile şi voi mai merge de 200 de ori în următorul an, pentru că este un mijloc foarte direct de a lua pulsul căii ferate. Este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an şi în alţi ani de dinainte. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie în acest an întârzierea medie zilnică, repet, a fost de 12.500 de minute. Nu se poate tolera aşa ceva! Şi haideţi să intrăm la cauze! Poţi să admiţi o cauză care ţine de intemperii, de vremea vitregă: viscole, furtuni… Ştiţi care sunt cauzele? Doar 5% sunt cauzate de vechimea materialului rulant, de condiţia tehnică în care se află materialul rulant. 70% sunt cauzate de
CFR Infrastructură, care atunci când are probleme pe calea ferată de regulă a procedat la restricţii’, a afirmat Stroe.

El a precizat că a dispus să fie analizate toate restricţiile de viteză instituite pe calea ferată pentru a vedea cum s-au rezolvat problemele care au dus la aplicarea lor.

‘Am dispus să fie analizate toate restricţiile de la CFR din ultimii doi ani, 2016 integral şi 2017 la zi, să vedem când s-au instituit. E normal să le institui când se întâmplă ceva, dar să vedem şi cum au fost rezolvate problemele, cum au fost remediate cauzele. Repet: 70% din cauzele întârzierilor au fost provocate de CFR Infrastructură, care nu avea o situaţie clară şi nici măcar nu avea în preocupare să analizeze această stare de lucruri’, a explicat ministrul.

Şeful de la Transporturi a făcut referire şi la destituirea şefului Gării de Nord şi a şefului Regionalei CFR Bucureşti.

‘Despre Gara de Nord, cred că este mai uşor de vorbit, pentru că toţi intrăm în gară. Şi când auzi nişte scuze că nu se pot înlocui 210 dale din pavajul sărit de pe peroane… sunt nişte gropi în peroane care au ajuns la fierul beton, la plasa aia de sârmă care se pune. Eu le-am văzut cu ochii mei. Dacă plouă, toată apa colectată pe aplecătoarea de pe peroane, ţevile alea, jgheaburile, burlanele sunt sparte, curge pe cetăţeni, grupuri sanitare într-o stare deplorabilă, mizerie, mizerie, mizerie. Lucruri care, în explicaţiile cerute celor care au condus Gara de Nord şi Regionala CFR Bucureşti, ţineau de ‘Gara este monument istoric, nu putem să o reparăm’, dar nu vorbim de reparaţie capitală, ci de a schimba aspectul, ‘Primăria sectorului 1 este foarte birocrată şi nu ne dă avizele şi autorizaţiile respective’ şi încă foarte multe asemenea explicaţii care nu ţineau în niciun fel de cauzele reale’, a arătat acesta.

Potrivit lui Stroe, acum, în Gara de Nord a început să se lucreze, să se schimbe aspectul.

‘Şi să ştiţi că în Gara de Nord a început să se lucreze, se repară pavajul, se repară grupurile sanitare, se repară instalaţiile electrice şi ţevile sparte, se dă cu vopsea, se mătură, adică lucruri care nu ţin nici de Comisia Europeană, nici de UNESCO, că e monument istoric şi nici de Primăria sectorului 1. Repet: în toată activitatea mea voi fi condus de respectul faţă de cetăţenii pe care îi transportăm şi nu voi admite niciun fel de rabat de la siguranţa cetăţeanului transportat şi de la condiţiile decente, civilizate în care trebuie să călătorească’, a dat el asigurări.

 

Şeful Gării de Nord, Mihai Cândea, şi directorul Regionalei CF Bucureşti, Laurenţiu Maraloi, au fost schimbaţi din funcţii pe 23 octombrie, după ce ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-a declarat nemulţumit de modul de administrare şi de întreţinere a Gării de Nord.

O zi mai târziu, pe 24 octombrie, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat, la Deva, că directorul Companiei de Căi Ferate CFR SA, Marius Chiper, a fost demis pentru că trenurile întârzie în mod constant din cauza lipsei de organizare din cadrul companiei, scrie Agerpres.

17 COMMENTS

  1. Și Bucureștiul este pe locul 5 in lume in topul celor mai congestionate orașe în privința traficului auto.Iar situația traficului de înrăutățește de la an la an în capitală.

  2. Cu stima domnule Radu Tudor, pentru a relata cu corectitudine va rog sa corectati si anume: nu a fost dat afara Dir General de la CFR Calatori (este inca in functie) ci Dir gen de la CFR Infrastructura. Va rog sa intrebati de ce a fost mentinut in functie Dir Gen de la Calatori care este in egala masura vinovat (intrucat face parte de la PSD sector 5?). In plus Iosif Szentes face echipa, l-a promovat si sustinut pe Marcel Litra, acum Dir Gen Adj. la CFR Calatori(fost angajat la Infrstructura) care a fost condamnat definitiv penal pentru luare de MITA. Nu este oare strigator la cer. Va rog sa nu ma credeti, doar verificati, multumesc.
    Cu stima AR, angajat actual in central CFR Calatori – va rog sa-mi protejati numele pentru a nu ma pune in situatia de a ramane fara loc de munca.

    • Ce aveti cu dl. I.Sz., omu’ e cfr-ist pe bune, nu ca ala de la reforma feroviara, care nici macar nu stia unde este sef.

  3. Mai avem trenuri de calatori? Trenurile de ,,calatori fara bilet, devastatori de compartimente,fauna si flora trenurilor de noapte,, transporta 10 -15 bucati care nu au treaba cu intarzierile. Majoritatea oamenilor calatoresc cu autocare , autobuze si minicare . Transportul se face auto particular in ciuda dezinteresului manifestat de autoritati in construirea sau intretinerea autogarilor.(vezi autogarile mizere din Bucuresti) O tara mai mica Bulgaria are in Sofia o Autogara Central si gara de invidiat si metroul are linie pana la aeroport.Transportul este la noi ca autostrazile (Caragiale) Poate ne spune conducerea CFR ,Ministrul Felix si Tudose cum isi explica faptul ca trenurile care transporta marfa(lemne,sare,titei,pietre,cereale, animale ……)la export, nu au intarzaiere. Poate o invitati pe Doamna Primar General si pe Tudose sa viziteze Sofia si sa fure modelul Bulgaresc . Micul Paris ,Viena, Londra….sunt modele de vise cu halucinatii la halul in care toti care au trecut pe la Palatul Victoria si Primaria Capitalei au adus Bucurestiul si nu mai zic Romania.

  4. Semnalul ca toate merg prost intr-o tara vine de la motorul sau administrativ,economic,politic numit Bucuresti,asa e la noi.Cand ai un primar care sta mai mult la TV decat pe teren inseamna ca suntem un popor televizionistic,noi ne uitam la TV deci ei devin interesati mai mult de acest aspect nu de ceea ce fac la primarie.La fel si cu guvernantii,parlamentarii(nu toti)…doar presedintele e mai retras,parca ar fugi de camere. Poate de aia are si un oarecare succes la un public(acei nehotarati care-ti apar exact in turul doi si dau peste cap toate sondajele),public satul de aceleasi figuri acre si aceleasi minciuni sinistre.Cei care se prind ca-s mintiti.Altii nu se prind decat daca-i anunta tot televizorul si nici atunci din prima incercare, doar dupa un ciclu de emisiuni ceea ce nu prea se intampla.Trenurile intarzie ? Noi toti intarziem,ne asteapta Europa in zadar sa ne revenim,noi tragem cu spor spre anii de glorie ai lui Iliescu spre satisfactia nedisimulata a fostilor “colaboratori” de la Rasarit…Cred ca asta este in fond si miza,cineva din zona amintita vrea sa le arate americanilor ca degeaba vin ei cu idei despre democratie,dezvoltare, anticoruptie,tehnologie militara ca mintile noastre au ramas undeva in urma,ducem nostalgia altor vremuri si la o adica n-ar fi o problema sa redevenim o colonie ruseasca,propagandistic vorbind,poate si economic.Asta vor unii sa induca iar dvs domnule Tudor le-ati dat semnalul de alarma ca fac un joc f.periculos pentru tara chiar daca profitabil pentru ei personal.De aia am spus ca suntem o tara care ea insasi intarzie la intalnirea cu propriul interes.

  5. SOCANT: Trebuie Avizul Venetia pentru legile justitiei. Pai nu este rusinos pentru somitatea Dorel asa ceva?

  6. Cum sa nu fie bataie de joc daca 100 km ii parcurgi cu trenul in 3 ore? Sa vezi sice respect ai de la ‘nasu/nasa’ de-ti vine sa o pui la pamant sau genunchi! Au introdus microbuze “moartea si infectia pe 4 roti” si desi e pret urias,calitatea si confortul sunt sub orice critica,nu mai spun de comportamentul fata de batrani,soferul fiind cam de 55-60 ani,cat de infect le vorbesc batranilor. Mai e problema tichetelor de calatorie pret jumate pt.pensionari,mai toate microbuzele nu primesc acele tichete,vor chash! E tare buna legea asta care estefacuta pentru monopoluri dar in defavoarea cetateanului,si nimeni nu vrea sa se sesizeze!

  7. Mai incetisor dar sigur, asta e lozinca la CFR. Din pacate din “a doua armata a tarii” a ramas doar umbra si amintirile frumoase. Situatia e generalizata la nivel de tara.

  8. Problema e ca CFR nu are (si nu a avut) conducatori care sa lucreze in favoarea societatii si sa fie deschisi catre calator. Interese ascunse ne fac pe noi, cei ce am alege sa calatorim cu trenul, sa urcam mai bine in autocare, dubite si alte mijloace de transport. Nu e posibil ca in conditiile unui trafic auto superaglomerat (ex Bucuresti-Brasov) sa nu poti atrage calatorii spre transportul pe calea ferata.
    Am facut sumedenie de sugestii, am ridicat zeci de probleme cu care m-am confruntat in calatoriile mele cu trenul, degeaba. Lagatura companiei cu clientul o da doar achitarea biletului. In rest, ca e frig, ca e cald, ca e mizerie, ca nu se inchid usile, nimic!!!
    Am intrebat, de ex, de ce intr-o dupa amiaza de duminica CFR calatori a alocat pentru un tren pe relatia Brasov- Bucuresti 2 (DOUA) vagoane. Adica stie oricine ca duminica dupa amiaza vin turistii de pe Valea Prahovei, vin studentii la facultate, vin oamenii spre Bucuresti. Mi s-a raspuns ca nu au avut vagoane. Ok! M-am multumit cu raspunsul (ca nu puteam sa contrazic omul) si de atunci in fiecare duminica ma intorc in Bucuresti cu Regiotrans, companie de transport pe calea ferata particulara. Stiti cate vagoane are garnitura? 13 (TREISPREZECE)! Cald, curat, nu stau la coada la bilete le cumpar din tren. Ci-vi-li-za-tie! Asa ca, drum bun CFR, calatorie sprancenata!

Leave a Reply to AnonimulCancel reply