Peste Romania trec anii, guvernele, miliardele de euro si autostrazile nu mai apar.
Unde se duc aceste sume imense?
Ce fac politicienii de nu reusesc?
E foarte multa incompetenta?
Sau prea multa coruptie?
Lipsa autostrazilor – cel putin coridorul 4 paneuropean Constanta-Nadlac – afunda Romania in subdezvoltare industriala, o tine la coada clasamentului in UE. Si pentru asta nu e nici un strain de vina. Doar romanii incapabili, numiti politic, ce s-au perindat prin posturile cheie si nu au lasat nimic in urma lor. Obsesia bolsevica a vinovatiei strainului se loveste de fiecare data de incompetenta crasa a politicienilor romani votati sa dezvolte tara asta, avand pe mina bani, decizie, putere. Si nu fac nimic !
Cu fiecare echipa guvernamentala o luam de la capat, fiecare grasut politic invata ABC-ul odata la 4 ani si sfarseste prin a controla mecanismul spagilor. Nimic mai mult.
Din punctul acesta de vedere, al constructiei de autostrazi si al ne-finalizarii coridorului 4 sau a centurii Capitalei, guvernele Boc, Ponta si Ciolos au fost la fel : ZERO !
Eugen Teodorovici, fost ministru de Finanţe şi al Fondurilor Europene, a declarat, pentru MEDIAFAX, că România nu a construit nici un kilometru de autostradă din fonduri UE fiindcă şefii Autorităţilor de Managent au fost numiţi pe criterii politice şi nu profesionale.
“Orgoliul şi ipocrizia duc la punerea în funcţii cheie a unor oameni care nu cunosc lucrurile respective. În cazul şefilor de Autorităţi de Management trebuie să primeze doar criteriul performanţei şi cel al priceperii şi în niciun caz culoarea politică. Secretarii de stat, chiar şi miniştrii din aceste zone: Transporturi, Finanţe, Fonduri Europene… Trebuie puşi oameni care să nu aibă legătură cu partea politică neapărat. Când lucrurile vor funcţiona astfel, vom avea şi autostrăzi”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Eugen Teodorovici, fost ministru al Finanţelor, dar şi al Fondurilor Europene, în prezent senator PSD, membru în Comisia buget-finanţe a camerei superioare a Parlamentului.
Acesta spune că cele mai multe contestaţii în cazul licitaţiilor au apărut din cauza faptului că acestea au fost direcţionate către anumite firme: “Noi acum clamăm legislaţia. Nu! Trebuie să clamăm proasta calitate a documentelor de atribuire. Pentru că din cauza asta firmele contestă licitaţiile. De multe ori aceste licitaţii fie sunt direcţionate, fie se includ clauze abuzive, care favorizează anumită parte a pieţei şi de aici apar foarte multe contestaţii”.
Teodorovici arată că nu s-au construit autostrăzi nici cu bani de la bugetul de stat, nici din fonduri europene şi nici din împrumuturi externe.
“Din păcate oamenii politici puşi să gestioneze astfel de zone nu au avut tăria, competenţa şi înţelegerea necesară a acestui fenomen. Lucrurile nu sunt complicate. Sunt simple. Dar trebuie să ştii ce să faci”, a spus fostul ministru.