Uzina Dacia a devenit un proiect strategic pentru Romania, a transmis premierul Victor Ponta prin intermediul consilierului sau onorific Mircea Draghici cu ocazia aniversarii a 10 ani de la deschiderea Centrului International Logistic al Renault de la Mioveni. In replica, fostul director general al uzinei de la Mioveni, Constantin Stroe (actual presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile), i-a transmis un mesaj dur lui Draghici.

“Domnule consilier Draghici, de mine nu scapati pana nu merg pe autostrada de la Pitesti la Sibiu. Si va blestem sa mergeti, am fost saptamana trecuta, sa prindeti un convoi de camioane cum am prins eu si sa pierdeti o ora si jumatate in plus. (…) Va urez ca nu numai peste zece ani, peste o suta sa lasati in urma ceva. Nu cer autostrada pentru mine, nu ma intereseaza pentru mine, ma intereseaza pentru tineri, pentru tara. Si nu cer autostrada pentru Renault, pentru Dacia, este in interes national. Transportul comercial, de luni pana vineri, se face pe Valea Oltului. Cu ce viteza? Cu viteza comerciala de 32-35 de kilometri pe ora? Aia nu e performanta”, a declarat Stroe, potrivit Agerpres.

Anterior, Dragici transmisese mesajul premierului Ponta legat de proiectul autostrazii, tergiversat timp de doi ani de guvern: “Autostrada Pitesti-Sibiu este pe locul intai in Master-Planul de Transport. Stiu ca au fost unele ingrijorari ale angajatilor, ca reprezentanti ai conducerii Dacia Renault au transmis anumite semnale. Eu (…) sustin in continuare autostrada Pitesti-Sibiu”, se precizeaza in mesajul premierului, transmis de Mircea Draghici.

12 COMMENTS

  1. Dar pe calea ferata, nu pot sa transporte, mai ales ca este mai ieftin, tusesc?
    Au furat tiganii sinele?

  2. asa de curiozitate putem afla cum isi transporta producatorii auto marfa pe calea ferata sau cu tirul? cum e mai avantajos dpdv economic pentru firme? ca e importanta legatura pitesti-sibiu e una dar ca nu cer ei, cei de la dacia construirea e o minciuna ordinara ca doar d’aia au iesit in strada de curand sindicatele . pai sa-l vad pe stroe cum se taraste 6-7 ore pe valea prahovei cu 5-10 km/h ca sa ajunga de la comarnic la sinaia si pe urma sa vorbeasca.cert e un lucru: avem nevoie urgent de autostrazi si drumuri moderne. acum ca mai importanta e autostrada bucuresti-brasov si legatura cu autostrada transilvaniei sau bucuresti-pitesti-sibiu cu aceeasi legatura e clara problema dupa trafic, principalul lucru e sa se faca odata si nu sa mai pierdem timpul cu tot felul de contestatii.

  3. Alooo! Rus! unde eşti? Mai trăieşti sau te-ai ascuns sub fusta: aici sunt banii dumneavoastră! Te lăudaşi că faci şi ce faci???

  4. Nu-l intrebati pe plagiator ce a facut cu supraacciza de la combustibil ca de 3 ani ne tot minte ca face ceva cu ei? Adica autostrazi si cand colo finalizeaza ce a inceput Boc pe banii lui Boc. Mareste pensii si alocatii pentru campanii electorale?

  5. Il cunosc de foarte mult timp pe dl. ing. Stroe, se contopeste cu istoria Daciei, automobilul nostru national. Avertismentele domniei sale nu sunt simple vorbe.
    Ne confruntam cu o realitate. Romania la ora actuala nu are o autostrada capabila sa lege sud-estul cu vestul tarii. In continuare punem pe pereti tot felul de harti si folosim denumiri pompoase pentru niste simple hartii care nu suntem siguri ca se vor concretiza vreodata.
    Este o rusine pentru toti politicienii si cei de la CNADNR, multi intre ei trebuind degraba sa fie “ascunsi” pentru multi ani pentru infractiunea de subminare a economiei nationale.

  6. SA MOARA AUTOSTRADA VECINULUI!
    *
    La cata frustrare gasesc pe net in legatura cu autostrazile si masterplanul, nu ma mir ca lumea si-a pierdut luciditatea. In loc sa-si sustina punctele de vedere in sprijinul construirii autostrazii de care sunt interesati, autorii articolelor argumenteaza cu sete de ce NU e bine sa se faca nu stiu ce alta autostrada, de parca autostrazile se fac “pe apucate” si nu din considerente economice.
    Zilele trecute am aflat ca Tata Motors care detine Jaguar si are un punct de lucru in Brasov, se gandise sa costruiasca o fabrica Jaguar aici, insemnand o investitie de cateva sute de milioane de euro si cca 8000 de locuri de munca. Ideea a picat din cauza lipsei infrastructurii locale. Bineinteles ca e frustrant sa vezi cate oportunitati de dezvoltare pierzi, in timp ce lumea priveste autostrada Comarnic-Brasov ca pe un lux al bucurestenilor care vor sa mearga la ski ( cum e cazul Ancai Boagiu)
    *
    Eu unul nici macar nu mi-as dori neaparat o autostrada in adevaratul sens al cuvantului, pe acest segment, pentru ca nu vad de ce ar trebui sa gonesc cele cateva zeci de km cu 130 km la ora peste munti, printr-un loc deosebit, pierzand tot “spectacolul”. ( oare de ce le-a placut celor de la top gear transfagarasanul?)
    Ca simplu cetatean, mi-as dori doar un drum sigur, cu parapeti pe axul central, cu 2 benzi pe sens sau cate sunt necesare pentru a face fata traficului. Atat.
    *
    De la blocajele de trafic in care am zacut o viata, acum dorim neaparat sa “zburam” peste munti. Cat de maturi am fi daca am inceta sa mai fim egoisti si ne-am gandi ca toti avem dreptul sa ne dezvotam si sa circulam in siguranta!

    • Asa este, suntem o gramada de frustrati din lipsa austrazilor. Am impresia ca dvs ingrosati randul frustratilor in ale autostrazilor prin tot ceea ce scrieti. In schimb gandirea limpede nu ne-am piedut-o, numai ca nu foloseste la nimic.

      • “Frustrat in ale autostrazilor?”
        Ati citit unde am scris ca nu-mi doresc neaparat o autostrada ci un drum in care sa nu-mi pierd jumatate de zi facand 50 de km?
        Pozitia mea ca platitor de impozite este absolut justificata si rezonabila, iar reactia d-voastra excesiva demonstreaza care din noi 2 este frustrat!

Leave a Reply