Bucureşti este al treilea oraş din lume şi primul din Europa în privinţa blocajelor înregistrate în trafic, conform clasamentului anual realizat de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom, transmite Bloomberg.
La nivel mondial, cele mai aglomerate oraşe sunt Bangkok, Mexico City, Bucureşti, Jakarta, Moscova, Chongqing, Istanbul şi Sankt Petersburg.
Topul realizat de TomTom este dominat de pieţele emergente. În rândul ţărilor bogate, doar Los Angeles este în top 15, fiind pe poziţia a 14-a.
Unele oraşe din sudul Asiei cu cel mai îngrozitor trafic, printre care Dhaka, Delhi şi Karachi, nici măcar nu sunt incluse în clasamentul TomTom. Problemele lor se vor înrăutăţi deoarece populaţia creşte rapid în acele regiuni.
O metodă de reducere a blocajelor înregistrate în trafic o reprezintă restricţionarea folosirii autovehiculelor. Interzicerea unor maşini în anumite zile a fost implementată cu succes în oraşe ca Manila, Mexico City, Bogota şi Beijing. Decizia Londrei de a introduce o taxă pentru vehiculele care circulă în zonele aglomerate a avut un efect similar.
Alte oraşe, cum ar fi Dhaka, Jakarta, Lahore sau cele din China şi India şi-au extins reţeaua de metrou, dar analiştii avertizează că ar putea să nu fie suficient pentru decongestionarea traficului.
Raportul ”TomTom Traffic Index” a analizat datele privind traficul urban din 390 de oraşe din 48 de state de pe şase continente, scrie Agerpres.
Revin, probabil a 10 a oara, cu elementele cheie care lipsesc si care pot rezolva o parte din problemele grave de trafic din Bucuresti :
- sensuri unice pe bulevarde si strazi paralele, aflate la distante rezonabile unele de altele
- semafoare sincronizate, un proiect ce era functional candva si care a fost abandonat
- pasaje subterane urgente in 10 mari intersectii centrale. Cu o tehnologie mai veche decat cea de azi, in ani’ 80, comunistii au construit cel mai lung pasaj subteran din Bucuresti (Unirii) in 60 de zile. Au trecut 30 de ani de atunci, tehnologia a evoluat, pasajele pot fi realizat rapid. Daca se doreste