Grupul auto german Volkswagen AG a confirmat marți că este aproape de a ajunge la un acord in valoare de aproximativ 4,3 miliarde de dolari cu Departamentul Justiției din SUA privind scandalul emisiilor (Dieselgate), transmit Reuters și DPA.
Consiliul de Supervizare al Volkswagen va trebui să aprobe acordul.
VW a pus deoparte 18,2 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de Dieselgate, care ar urma să fie cel mai costisitor din întreaga industrie auto.
Marți, grupul german a precizat că încă nu poate fi determinat costul final.
În ciuda scandalului emisiilor, datele publicate marți de Volkswagen AG arată că grupul german pare să fi fost anul trecut cel mai mare producător auto din lume, cu vânzări globale de peste 10,3 milioane de vehicule, în creștere cu 3,8% față de 2015, scrie Agerpres.
Rivala Toyota se așteaptă în 2106 la vânzări de 10,09 milioane de vehicule.
“2016 a fost un an foarte dificil pentru noi. Am făcut eforturi pentru a soluționa și depăși criza diesel și, în același timp, am inițiat un proces fundamental de schimbare pentru a pregăti Volkswagen pentru viitorul mobilității”, a declarat directorul grupului Volkswagen, Matthias Müller.
În decembrie, Volkswagen AG a ajuns la un nou acord cu autoritățile americane pentru răscumpărarea a aproximativ 20.000 din cele 80.000 de vehicule echipate cu un motor diesel de 3.0 litri, implicate în scandalul emisiilor (Dieselgate).
Restul vehiculelor vor fi rechemate la service pentru repararea softului. Dacă VW nu reușește să repare softul, mașinile vor fi de asemenea răscumpărate de grupul german. Sunt vizate brandurile Volkswagen Touareg, fabricate în perioada 2013 — 2016, Audi Q7 fabricate din 2013 — 2015, Porsche Cayenne din 2013 — 2016, Audi A6 quattro, Audi A7 quattro, A8, A8L și Q5 din 2014-2016.
Cynthia Giles, de la Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA), a estimat la aproximativ un miliard de dolari costul răscumpărărilor, al rechemărilor la service și al reparațiilor. De asemenea, Volkswagen va contribui cu 225 milioane de dolari la un fond de mediu pentru a compensa poluarea excesivă, a adăugat Cynthia Giles.
Oferta de răscumpărare vizează aproximativ 20.000 de vehicule Volkswagen Touareg fabricate în perioada 2009 — 2012 și modele diesel Audi Q7.
Acordul reprezintă un pas important în soluționarea unei crize care a izbucnit anul trecut când grupul german a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Volkswagen a anunțat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
eu astept ziua cand si Apple o sa recunoasca frauda pe care o fac atunci cand dupa ce iti vand un telefon, iti vand si niste aplicatii pe App Store care dupa un anumit update de iOS devin inutilizabile, fara sa anunte in update-ul respectiv ce programe nu mai pot rula dupa update 🙂
frauda constand in faptul ca dupa ce te trezesti cu un tel inutilizabil dar nu din vina ta, trebuie sa cumperi altul si multi cad in plasa Apple si cumpara tot de la ei
… doar ca cei ca si apple asta si asteapta, clienti pentru care telefonul mobil inseamna totul.Daca mergi pe strada nu vezi decat oameni cu mobilul in mana, pe banci la fel, daca stau pe o banca 3-4 tineri, niciunul nu interactioneaza, toti stau holbati in mizeriile lor de telefoane ( scumpe ca dreaku ).Asta-i lumea in care traim, o lume de imbecili conectati la NIMIC!Nici sa aprinda un foc la iarba verde nu stiu.Stau si acolo doar pe telefoane, imbecila generatie ne ”va asigura pensiile” – sau nu?
Nu chiar. Apple mizeaza pe faptul ca in general clientii de apple sunt f fideli brandului. Apple e un statement. E important sa/l posezi si mai mult decat atat, sa vada altii ca tu il posezi. De unde vine si fidelizarea clientilor. Ma rog, e o alta poveste. Desigur, cei care revin la apple dupa hotie poarta in totalitate vina dar asta nu absolva apple de ceea ce spuneam mai sus cu update-urile: iti vind niste aplicatii care au ca si caracteristica update-ul lor pe viata dar pe care nu le mai poti folosi la un mom dat pe tel si deci e vanzare mincinoasa. Asta spuneam prin frauda
Mie mi se pare ca nici noi nu reusim sa asiguram pensiile generatiei dinaintea noastra. Nu as face insa toti oamenii imvecili pt ca se uita in telefon. Uitati ca atunci cand Bell a inventat telefonul, si feneratia celor care vorbeau intr-o palnie in loc sa trimita acdisori era considerata imbecila. Desigur, fiecare generatie are sculele ei care ii alieneaza niste simturi si dezvolta altele.
Domnule Turor primul subiect pe aceasta tema de ce l-ati sters ?