Industria auto europeană începe să se confrunte cu momente foarte dificile.
Stellantis a luat deja măsuri şi lucrează din greu pentru a evita riscul închiderii de fabrici cu care se confruntă rivalul său german Volkswagen, a declarat marţi CEO-ul producătorului auto, Carlos Tavares, citat de Reuters.
”Am făcut multe lucruri nepopulare în ultimii ani pentru a evita, cât mai mult posibil, o situaţie similară cu cea a Volkswagen. Am fost criticaţi pentru asta, pentru că luăm decizii care nu au fost întotdeauna bine înţelese”, a spus Tavares.
La începutul acestei luni, cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen, a anunţat că ia în considerare, pentru prima dată în istoria sa, să închidă fabrici din ţara sa natală, Germania.
Anunţul Volkswagen a declanşat speculaţii că mai mulţi producători auto europeni ar putea evalua mişcări similare pentru a răspunde ratelor scăzute de utilizare a fabricilor din regiune, creşterea presiunilor asupra preţurilor din partea rivalilor asiatici şi un mediu economic mai dur.
”Lucrăm foarte, foarte mult pentru a evita această situaţie, iar viitorul va spune dacă vom putea evita orice probleme sau nu, prea devreme pentru a spune astăzi”, a declarat Tavares reporterilor, după inaugurarea unui hub global pentru vehicule comerciale al grupului, Pro One, din Torino, Italia.
Între 2021 – când a fost înfiinţată prin fuziunea dintre Fiat Chrysler şi producătorul Peugeot PSA – şi 2023, Stellantis şi-a redus forţa de muncă cu aproape 20.000 de persoane în Europa, mai ales prin concediere voluntară, scrie news.ro.
Audi, parte a grupului german Volkswagen, caută un investitor pentru uzina sa din Bruxelles, aflată în dificultate, a declarat marţi directorul de producţie al mărcii premium, Gerd Walker, transmite Reuters.
Compania a examinat mai multe opţiuni pentru fabrica sa belgiană şi le-a discutat cu angajaţii, dar nu a luat încă o decizie finală cu privire la viitorul acesteia, deoarece niciuna dintre opţiuni nu s-a dovedit a fi raţională din punct de vedere economic, a adăugat Walker.
Fabrica produce SUV-ul electric de lux Audi Q8 e-tron, a cărui producţie ar putea fi oprită din cauza cererii insuficiente.
Soluția este extrem de banală. Revenirea la niste preturi decente,prin aplicarea unor adaosuri de bun simț. Dar,vai,atunci ar intra muuult mai puțini bani in buzunarele acționarilor. Care, săracii,nu ar mai avea ptr Rolls uri,yachturi de zeci/sute de milioane,privat jet uri și bijuterii/poșete/pantofi de zeci de mii ptr amante. Nu se poate,mai bine închidem fabrici.