MAE s-a confruntat, în 2014, cu o creştere fără precedent a crizelor consulare în care au fost implicati cetăteni români aflaţi în străinătate, cu peste 13.000 de români arestaţi, 400 implicaţi în conflicte de muncă sau victime ale traficului de persoane şi aproape 600 implicaţi în accidente.
Potrivit unei statistici privind gestionarea cazurilor consulare în anul 2014 publicată, luni, de MAE, Departamentul consular s-a confruntat cu o creştere fără precedent a crizelor consulare în care au fost implicati cetăteni români în afara granitelor tării.
Astfel, la nivelul statelor membre UE, la sfârşitul anului 2014, numărul cetăţenilor români supuşi unor măsuri privative de libertate, arestaţi preventiv sau aflaţi în executarea unor pedepse cu închisoare la care au fost condamnaţi prin sentinţe definitive, este de 10.220. În total, în întreaga lume, numărul românilor arestaţi este estimat la 13.000.
Principalele delicte pentru care au fost reţinuţi sau arestaţi cetăţenii români, anul trecut, sunt furt, trafic de droguri, prostituţie, fraude bancare şi violenţa domestică.
Italia este ţara pe teritoriul căreia s-au înregistrat cele mai multe cazuri de arestări cu cetăţeni români implicaţi, urmată de Germania, Spania, Austria şi Marea Britanie.
Totodată, numărul de cetăţeni români decedaţi în afara granitelor tării, despre a căror situaţie au fost informate, în 2014, misiunile României, este de 1.339, dintre care 40% au fost repatriati.
MAE precizează că această cifră nu reflectă însă totalul deceselor cetăţenilor români survenite în străinătate, întrucât, în numeroase cazuri defuncţii sunt înhumaţi sau incineraţi în străinătate, iar familiile acestora nu solicită înscrierea certificatelor de deces străine în registrele de stare civilă române la misiunea diplomatică sau oficiul consular. Conform statisticilor Direc?iei pentru Eviden?a Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, media anuală a deceselor cetă?enilor români, survenite în străinătate este, în realitate, de 2.000-2.500.
Cele mai multe decese s-au înregistrat în Italia (442), Germania (295), Spania (155) şi Franţa (128).
Potrivit statisticii MAE, care citează date de la Autoritatea Natională pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie din cadrul Ministerului Muncii, Protec?iei Sociale si Persoanelor Vârstnice, 103 minori au fost repatriaţi anul trecut.
Spania se află pe primul loc, cu un număr de 25 de minori repatriaţi, urmată de Italia (15), Ungaria (10), Anglia (9), şi Franţa (8).
De asemenea, pe parcursul anului 2014, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României s-au autosesizat sau au fost sesizate fie de cetăţenii români direct implicaţi, fie de către autorităţile locale, asupra existenţei unui număr de aproximativ 400 de persoane, de cetăţenie română, implicate în diverse conflicte de muncă sau victime ale unor reţele de trafic de persoane.
Ministerul de Externe precizează că, în toate cazurile semnalate, reprezentanţele diplomatice au întreprins, în regim de urgenţă, toate demersurile legale pe lângă autorităţile competente şi cu sprijinul ataşaţilor de interne din cadrul ambasadelor, au acordat în cel mai scurt timp asistenţă şi protecţie consulară cetăţenilor români şi demarat procedurile de repatriere a acestora în România, acolo unde situaţia a impus-o.
Departamentul Consular a transmis instrucţiuni precise către misiunile diplomatice şi oficiile consulare, în vederea întreprinderii tuturor demersurilor legale pe lângă autorităţile locale şi a menţinerii contactului permanent cu reprezentanţele diplomatice ale României în exterior în vederea furnizării de date actualizate despre fiecare caz gestionat.
Printre exemplele prezentate de MAE se numără cel al unui grup de 160 cetăţeni români aflaţi în Qatar pentru a lucra în domeniul construcţiilor. Din cauza condiţiilor de muncă, aceştia au ajuns la conflicte cu angajatorii în februarie 2014 şi după intervenţia Ambasadei României la Doha şi a Departamentului Consular din cadrul MAE, muncitorii au revenit în România, iar conflictul de muncă a fost închis.
În mai anul trecut, 80 cetăţeni români se aflau în grevă în Padova, Italia, întrucât fuseseră disponibilizaţi. După demersurile făcute de Ambasada României la Roma, aceştia au fost reangajaţi.
În luna iulie, au existat patru cazuri gestionate de autorităţile de la Bucureşti în care au fost implicaţi marinari români aflaţi pe nave sechestrate în porturi din Canada, Polonia, Italia şi Senegal.
În cursul anului 2014 s-au înregistrat 586 de cazuri de cetăţeni români implicaţi în diverse accidente survenite pe teritoriul altor state, dintre care 115 care au necesitat spitalizare şi ulterior repatriere cu sprijinul Centrului Operativ pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii.
154 dintre aceştia au fost implicaţi în accidente de trafic produse pe teritoriul Ungariei, tranzitat de un număr considerabil de cetăţeni români care vin sau revin din celelalte state UE unde lucrează sau îşi petrec concediile de odihnă. După Ungaria, cele mai multe accidente soldate cu rănirea şi/sau internarea cetăţenilor romani în unităţi spitaliceşti, au fost în Italia (106) şi Spania (39).
De asemenea, anul trecut au fost continuate evacuările din Siria, începute în anul 2011. De la debutul conflictelor, Ambasada României la Damasc a repatriat, prin proceduri proprii, aproximativ 600 de cetăţeni români.
Ministerul Afacerilor Externe precizează că, în 2014, au existat 15 cazuri pentru care a fost necesară iniţierea procedurilor specifice în situaţii de urgenţă sau activarea Celulei de Criză.
Printre aceste cazuri se numără un accidentul din Barnaya, Ungaria, din februarie, în care a fost implicat un autocar înmatriculat în România, cu 29 de pasageri la bord, inundaţiile din mai din insula Gokceada, Turcia, unde se aflau circa 40 de cetăţeni români, cele din Albena, Bulgaria, unde se aflau în jur de 100 de români, sau urma catastrofa aviatică din estul Ucrainei, din iulie, soldate cu prăbuşirea unei aeronave Malaysian Airlines, pe ruta Haga-Kuala Lumpur, pe lista de pasageri regăsindu-se o victimă care deţinea dubla cetăţenie, română şi canadiană.
În perioada iunie-august 2014, Celula de Criză a MAE a funcţionat continuu timp de 4 săptămâni, 24 de ore din 24, sâmbătă şi duminică, fără întrerupere, complementar evacuărilor din Siria, Fâşia Gaza şi Libia, fiind gestionate şi situaţiile de criză apărute în Spania, Ucraina, Mali, relocarea Ambasadei României în Libia de la Tripoli la Tunis sau zone atinse de catastrofe naturale, precum în cazul inundaţiilor din Bulgaria.
Off-topic: Pai Comisia parlamentara a fost apolitica? A mai fost infiintata vreo comisie parlamentara pentru alta persoana decat in cazul Basescu? Domnul Nitu nu a fost propus de Ponta? Ponta nu este presedintele PSD? Parchetul pe care lot de terenuri a mai pus sechestru in afara de lotul Nana? Trebuie sa fi redus mintal sa nu tragi concluzia ca totul a pornit de la ponta razbunatorul!
Ar mai fi de precizat ca, întrucât, în numeroase cazuri defuncţii sunt înhumaţi sau incineraţi în străinătate, iar familiile acestora nu solicită înscrierea certificatelor de deces străine în registrele de stare civilă române la misiunea diplomatică sau oficiul consular. Conform statisticilor Direc?iei pentru Eviden?a Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, media anuală a deceselor cetă?enilor români, survenite în străinătate este, în realitate, de 2.000-2.500.
In legatura cu fratele europarlamentarului Mircea Diaconu, care si-a luat numai bate in cap la mineriada din 13-15 iunie 1990, care a fost masacrat de proprii ciomagari pe care ii intampinase el la Gara de Nord si ii ghida prin Bucuresti!
La Revolutie, fratele actualului europarlamentar Mircea Diaconu, era inginer intr-un institut de cercetare numit ICPTT, un institut aflat undeva pe Calea Grivitei pe la P-ta Mures. Frate-su lui Mircea Diaconu era recunoscut in institutie ca fiind PDSR-ist convins, era cu Iliescu la disperare, adica facea si propaganda si era si foarte agresiv, in sensul ca nu te puteai intelege cu el. Cand au venit minerii pe 13-15 iunie 1990, el s-a dus la gara sa-i astepte pe ciomagarii de mineri, sa-i intampine si sa ii ghideze prin capitala, lucruri pe care el ni le-a povestit. Astfel, cand a ajuns la gara, s-a alaturat unui grup de mineri pe care i-a indrumat el pe unde trebuie sa o ia, ca sa ajunga in P-ta Universitatii etc. La un moment dat, minerii fiind foarte multi, el s-a ratacit de grupul de mineri cu care era, si l-au luat unii din alt grup de mineri la intrebari cine e, ca aia nu il cunosteau. Pana sa raspunda asta, frate-su lui Mircea Diaconu adica, aia l-au luat direct la bataie adica nu l-au mai lasat sa le raspunda sau sa se dezmeticeasca, personajul fiind batut intr-un asemenea hal incat a stat in spital vreo 3 sau 6 luni de zile. Cand a venit la munca dupa aceea, era bandajat la cap si nu mai vorbea deloc prin institut, adica si daca il intrebai de vorba nu mai raspundea la nimic. Intrebati-l pe Mircea Diaconu daca este asa, frate-su e unu care semana leit cu el. Daca vreti va dau si datele mele si ma puteti confrunta cu oricine, lucru care mi-ar oferi o f mare satisfactie, va dati seama…
P.S.: Adica omul a fost batut de proprii ciomagari. Mai rar asa ceva. Totusi, cat de prost sa fii?!
Și nevastă-sa lu’ Mircea Diaconu a fost implicată într-o relație cu băiatu’ unui ștab comunist, da-și ascundea identitatea. Deși o cheamă Diana, atunci se dădea Cristina. Ăla făcea armata la tancuri, deși era un lungan. Am văzut eu într-un film inspirat din fapte reale, “Fata Morgana” ii zicea. Frate-su lu’ Mircea Diaconu tot așa, se dădea Cristina?
Adică ce, Doamne apără și păzește, caută Mircea Diaconu în pâra de mai sus?!?
Daca scriam despre frate-su inginerul, tu stiai despre cine este vorba bai prostule?! Ca doar frate-su ingineru poate nu era atat de celebru, ca sa fii auzit tu de el, tu care oricum esti un distrus de neica nimeni de habar n-ai de logica elementara si nici pe ce lume esti, la cata prostie ordinara ai in tine! Tu ai bai vere macar 3 clase?! Tie chiar nu iti e rusine de ceea ce scrii, sau nici macar nu realizezi? Hapciuparliticule ce esti!
Înțeleg că dvs. considerați relevant autorul, nu întâmplarea, o confuzie frecventă a celor de la “Cadre”. Ați căpătat ticuri profesionale. Salivați când se-aprinde lumina? 😀
Prostie, era precizat in comentariu ce legatura avea M. Diaconu cu personajul. Era frate-su. Iti trebuie creier mult sa intelegi asta?! Cat de prost sa fii, totusi?!
Vax Pobiscum: Erai tanchist si esti prost cu capra.
Mesaj pentru prostie umana extrema de @Pax Vobiscum, care dupa comentariu, are toate semnalmentele cum ca ar fi un retardat mintal, ceva…
@Pax Vobiscum: Văkkare, nu era nicio poanta si nici altceva, era asa cum am si precizat mai sus dar se pare ca trebuie tranducere din romana in romana sau sa desenez ca sa inteleaga comentatorii celebri ca tine de pe-aici, ca era vorba doar despre o poveste reala intamplata si ca in rest fiecare cititor/comentator sau ce sunteti voi in capetele voastre pe aici, fiecare isi poate extrage propriile concluzii sau considera ce crede. Eu am povestit doar despre un fapt real despre care mi-am amintit. Daca vrei o morala a povestii este ca, lumea e mica si ca este greu sa ne mintim unii pe altii cand ne calcam pe picioare la busculada! Apropo de asta, mi-ar placea sa il intrebe cineva pe Mircea Diaconu totusi daca frate-su si-a mai revenit si in ce stare este, pentru ca stiu ca ramasese cu probleme destul de serioase, ca nici nu mai vorbea cand il intrebai, nu pentru ca nu vroia ci pentru ca ramasese afectat… Eu nu stiu ce s-a mai intamplat cu personajul pentru ca dupa aceea au fost disponibilizari masive, s-a prabusit cercetarea dupa revolutie si am plecat de-acolo, deci nu mai stiu ce s-a intamplat cu personajul respectiv. Oricum, sa ii fie tarana usoara si astuia de si-a luat multe bate in cap de la proprii ciomagari, si lui frate-su, europarlamentaru’! Cam astea.
P.S.: M-am vazut nevoit sa precizez ca personajul era fratele lui M. Diaconu, nu pentru ca m-ar fi interesat despre f marele europarlamentar, ci pentru ca daca scriam despre ala ca fiind inginerul Diaconu din ICPTT, banuiesc ca nu stia nimeni cine este pentru ca ala nu a fost persoana publica si nici celebru sau alte acareturi. Dar banuiesc ca, comentatorii f celebri si f vechi de pe aici, nu se gandisera la treaba asta, adica ce legatura era intre ala si M. Diaconu si de ce am precizat. Pai, legatura era de fratie adica de natura genetica si am precizat ca erau frati pentru ca ei chiar erau frati, fapt care banuiesc ca inca nu e interzis! Oare s-o fi inteles, totusi?! Frateeeeei, ce e pe-aici…
@Pax Vobiscum: Vakkare, adica daca-i frate-su, era interzis sa zic ca e frate-su sau care-i chestia ba, la logica ta de mulgator de capre?! Ba cat de paralizat mintal ai facut efort sa fii, sa mor electrocutat pe gardu de la penitenciar.
Nu-i interzis, doar irelevant. Ca să nu mai spun că la mineriade pedesereul nici nu exista. Solicitantă sarcina v-a trasat băselu. Mai odihniți-vă, mai scutiți-ne…
🙂
Prostie, e interzis prin lege sau prin logica ta sclipitoare, sa se faca precizarea ca esti fratele sau sora cuiva?! Ba tu chiar esti prost lemn, sau doar faci eforturi supraomenesti ca sa ne convingi?
P.S.: La care “mineriade” PDSR-ul nu exista, ca mineriade au fost pana in 1999, cu pacea de la Cozia?! FSN/FDSN/PDSR/PSD – cred ca te descurci cu astea, da-te-n kilu’ saftei de aici, de obosit ce ai fost si care esti!
@Pax Vobiscum: Daca nu faceam precizarea ca individul era fratele lui Mircea Diaconu, tu intelegeai despre cine e vorba?! Acum ai inteles bai noapte? Am facut precizearea ca era frate-su lui Mircea Diaconu, ca sa inteleaga prosti ca tine despre cine era vorba si cine era personajul. E complicat? Ba, prost mai esti, sa mor electrocutat.
P.S.: De asemenea, daca nu faceam precizarea ca e frate-su aluia, cum ti-ai mai fi putut da tu seama daca e relevant sau irelevant al cui frate era? Ba, esti prost sau ce? Esti cumva noapte, esti pamant? Pamant de flori, pamant galben sau doar cernoziom?! Prost mai esti!
Pai la cea din 13-15 iunie ’90, nu despre ea ați scris în capodoperă?
Alzheimer-ul lovește perfid.
Nu, nu e interzis prin lege, e doar tendențios. Duhniți a ANI de la o poștă. 🙂
Ba Vax Pobiscum, eu nu ma ocup cu politica asa ca tine, cum faci tu pe aici, care esti mare poliglot, ma scuzi politoidiot am vrut sa zic! Oricum, ai inteles din text ca era vorba despre ciomagarii chemati de Iliescu, ala cu FSN-u, FDSN-u, PSDR si PSD-u sau cum vrei sa ii zici, ca tot partidul unic era, cand i-a chemat Ion Iliescu sa omoare oamenii din capitala cu bate si cu lanturile! Ia zi, tu dupa revolutie ai fost un mare sustinator al lui Ion Iliescu, nu?! Stii de ce te intreb? Pentru ca puti de la o posta, de fapt pe tine asta te deranjeaza, nu altele. Comunistule ce esti! Oricum, la mintea ta iti dai seama ca mai era nevoie sa precizezi ce partide existau dupa revolutie, sau daca-n tara asta a trait sau nu unu Ceausescu! Ba, nebun la cap mai esti! Sa nu uiti, ca ti-am facut sincer aprecierea asta, adica n-am vrut sa te flatez! Pa
@Pax Vobiscum: Sa stii ca daca nu faceai tu precizarea, noi sa dea dreacii daca ne prindeam! Noi romanii vreau sa zic, ca doar nu degeaba am trait toti pe aici! Daaaa, precizarea era f necesara. FSN ba, ca despre asta vorbeam cu referire la perioada mineriadei din 13-15 iunie 1990, dar asa cum zicea si Mircea Badea, unora de pe net care sunt prosti lemne, trebuie sa le precizezi ba ca altfel astia zic ca tu scriind in Romana, nici macar nu stiai ce a fost prin Romania dreac, plus nu era clar si nu se intelegea ca este vorba despre FSN/FDSN/PDSR/PSD, adica partidul lui Ion Iliescu dreac! Scriind in romana mai trebuia si traducere din romana in romana si desen despre ce vorbeam dreac, ca doar nu am trait toti in aceasta tiganie de tara pe aici! Ba, cata prostie ordinara este totusi pe aici!
Sunteți plin de argumente ca un pedelist, doar ălora nu le-astupă gura nici o evidență. Constat că și de complimente. Ce să zic…? Felicitări! Țineți-o tot așa!
Nu sunt PDL-isti si nici nimic. Sunt anti-Bilderberg cel mult si anti-FMI, daca tot instisti sa ma inregimentezi undeva. In rest nu sunt pe chestii d-astea, politice, harneli, care ma lasa rece in general. Sunt de parere ca mai multa importanta au banii si cei la care sunt, decat vrajelile astea de doi lei si cincisprezece bani cu doctrine, cu formatiuni si multe, alte multe frectii. Ma rog!
P.S.: Cu chestia cu frate-su aluia, n-am vrut sa transmit nimic, am spus pe-aici doar o poveste pe care o stiam, cu mentiunile de rigoare ale personajelor ce faceau parte din toata povestea. Intr-un fel, mi s-a parut interesant si mie cata relevanta are peste ani o asemenea istorie, pentru ca sunt 25 de ani de-atunci! Raman la ipoteza ca concluzia ceea mai exacta a acestei povestiri, e ca lumea e mica si ca e greu sa te ascunzi, pentru ca ne calcam toti pe picioare! Astea sunt niste simple metafore sa le zic asa, adica daca tu cauti un inteles foarte exact, precis si o intentie in treaba asta, cred ca pierzi esenta! Lumea e mica si ne cunoastem unii pe altii, asta e morala si asta am vrut sa si spun! In rest, ce intelege fiecare… Bafta. Sal
P.S.: PDL-ist nu sunt. Am fost odata taranist, dar din pacate, a fost un vis frumos, care s-a dus dreacului! Cam atat pot sa iti spun despre politica. Te salut.
Mda… Ne-am cam încins, este? Îmi pare sincer rău! Țin foarte mult la d-l Mircea Diaconu, indiferent ce-o fi făcut fratele dumisale la mineriadă și nu mi-a plăcut să-i vad numele într-o poveste cu care, sunt convins, n-are de-a face. Povestea chiar e interesantă și tragi-comică prin faptul că omul era să ia cafteală de la ciomăgarii pe care-i aclama, nu și prin faptul că era fratele nu știu cui. Dar aveți dreptate, lumea e mică și nu tot ce nu e negru e alb. Și viceversa.
@Pax Vobsicum: Pai eu scrisesem in text ca ala a fost bagat in spital de proprii ciomagari, a stat vreo 4-6 luni in spital si cand a revenit la serviciu, avea un mare turban pe cap, era bandajat la cap si nu mai raspundea la intrebari, pentru ca ramasese cu sechele. Tu nici asta nu ai inteles? Sau ce se intampla, nu preferi sa fie cum am povestit eu, sau care e ideea?! Esti de-ala de intelege greu si uita foarte repede sau ce?
Dimpotrivă, încercam să vă spun că mi-a plăcut povestirea exact așa cum ați relatat-o dvs. Faptul că numele d-lui Mircea Diaconu a fost pomenit într-un asemenea context mi-a displăcut. Dar, în fine, gusturile sunt diverse și nu pot fi împăcate toate.
În concluzie dvs. aveți dreptate!
Aprig mai sunteți la mânie! 🙂
In 1990 nu exista PDSR.
Daaaa, precizarea era f necesara. FSN ba, ca despre asta vorbeam cu referire la perioada mineriadei din 13-15 iunie 1990, dar asa cum zicea si Mircea Badea, unora de pe net care sunt prosti lemne, trebuie sa le precizezi ba ca altfel astia zic ca tu scriind in Romana, nici macar nu stiai ce a fost prin Romania dreac, plus nu era clar si nu se intelegea ca este vorba despre FSN/FDSN/PDSR/PSD, adica partidul lui Ion Iliescu dreac! Scriind in romana mai trebuia si traducere din romana in romana si desen despre ce vorbeam dreac, ca doar nu am trait toti in aceasta tiganie de tara pe aici! Ba, cata prostie ordinara este totusi pe aici!
Ai venit tu sa precizezi, ca altfel nu se intelegea… Angela, inteligenta vietii, a neamului si a patriei… Mama vere, ce dreac e pe aici, e exact ce zicea Mircea Badea ala, prostie cu flacari dreac!!
Angelo, sa stii ca daca nu faceai tu precizarea, noi sa dea dreacii daca ne prindeam! Noi romanii vreau sa zic, ca doar nu degeaba am trait toti pe aici! Fii amabila, tu pe o scara de la 1 la 2, tu cam pe unde te vezi? Adica cat de sus, ma refer? Nu stiu daca intelegi…
@Angelo: Fii si tu mai politoloaga, daca tot ai trait in Romania si vrei sa te bagi singura in seama! Omul din ce a povestit era clara atat perioada, si ca se referea la ciomagarii chemati in capitala de Ion Iliescu, sa ii omoare pe bucuresteni in bataie cu batele si cu lanturile, lucruri pe care le-am trait toti de altfel?! Nu? Adica banuiesc ca suntem contemporani, asa incat, precizarea ta ce rost avea, totusi?!
P.S.: @Angela, tu esti foarte inteligenta?
– FSN : Frontul Salvarii Nationale, ia fiinta in data de 6 februarie 1990;
– FDSN: Ia fiinta in data de 27 septembrie 1992;
– PDSR: FDSN isi schimba denumirea in PDSR la 9-10 iulie 1993;
– PSD : a luat fiinta undeva in iunie 2001.
Mulţi sunt trimişi în ţară fără actele personale şi fără bani. Transportul fiindu-i asigurat gratuit pîna în ţara de origine. Actele trimiţîndu-le prin poliţie sau interpol. Cel puţin un caz pe săptămînă.
Nu vi se pare ca autoritatile romane ar trebui sa se delimiteze de cei care au cazier , adica sa interzica iesirea din tara a persoanelor cu cazier (in special pt. cei cu furt si prostitutie ) ???
O idee foarte buna,asa nu ne mai facem de ras peste hotare