Cinci incidente cu avioane ale companiei Tarom in ultimile 24 de ore ma determina sa reiau un semnal de alarma pe care-l trag in legatura cu aceste probleme.
Avioanele Tarom au frecvente probleme tehnice, intarzieri la decolari si aterizari, multe din aceste incidente repetandu-se ingrijorator in ultimul an.
TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iaşi – RO 707 – care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afişat pe site-ul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
De asemenea, cursa RO 311 Bucureşti – Munchen a decolat cu o întârziere de o oră şi douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a zburat de pe Otopeni la 18,30.
În ultimele 24 de ore, operatorul naţional de transport aerian a înregistrat probleme cu cinci aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iaşi, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 Bucureşti – Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecţiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.
De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinaţia Timişoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră şi cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.
În plus, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a demarat o investigaţie în cazul cursei TAROM Bucureşti – Iaşi, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20,35.
‘Au fost mai multe decolări şi întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM Bucureşti – Iaşi. Este vorba despre o investigaţie şi nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaţilor, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigaţiei avem în vedere mai multe componente: şi procedurile de pe aeroportul Otopeni şi cum a acţionat pilotul, deci nu e doar TAROM’, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agenţiei, Nicolae Stoica.
Inteleg ca noul Director General Tarom este un inginer de aviatie – Plaveti parca se numeste – iar ministrul transporturilor Sorin Buse ar fi si el un soi de specialist in transporturi care abia a venit in functie si ar vrea sa plece in politica dupa doar 3 luni. Doi tehnocrati numiti de premierul Ciolos contribuie impasibili prin incompetenta lor la dezastrul Tarom.
Vazand tot soiul de preocupari ale Guvernului, intreb : domnule prim ministru Dacian Ciolos, vreti sa avem vreo tragedie cu un avion Tarom pina cand vor lua oamenii dvs o masura concreta cu managementul si departamentul tehnic al companiei aeriene?