Sunday, June 8, 2025
22.3 C
Bucharest

Catastrofa TAROM, incurajata de incompetenta guvernamentala

Publicatia Capital scrie ca după patru ani de management privat, TAROM se scufundă în datorii de milioane de euro, cheltuieli nejustificate cu deplasări externe și simulează o restructurare de personal. Nicio echipă de management nu a reușit sau nu a intenționat să spargă clișeul angajărilor „pe pile” sau “în familie”.

Intențiile managerilor privați de la TAROM de a profitabiliza activitatea operatorului aerian între anii 2013-2016, perioadă în care a fost condusă de manageri privați, au însemnat zeci de milioane de euro pierderi. În timp ce celelalte companii de transport aerian înregistrează profituri record, TAROM a înregistrat pierderi totale de peste 65 milioane euro, în ultimii patru ani. Din noiembrie 2012, TAROM a avut manageri privați, pe Christian Heinzamnn, Gabriel Stoe și Dan Iulius Plaveti. Acești manageri au avut ca ajutoare pe Silvia Columb, Laura Niţu, Costin Ciotec şi multe alte familii, persoane responsabile cu strategia de politici comerciale. Managerii din linia a doua par bine ancorați în incompetență și lipsă de responsabilitate. Dacă în unele departamente managementul TAROM împarte zeci de preavize, altele se bucură de protecția managerilor. Cei 247 de angajați ai departamentului comercial, din care 72 sunt șefi, au parte în continuare de salarii impresionante, deplasări externe discreționare și inutile de sute de mii de euro, de care însuși Ministerul Transporturilor nu își amintește deși din această cauză a fost destituită fosta echipă de management.
În primăvara acestui an, Corpul de control al ministrului Transporturilor a prezentat un raport privind pierderile de la TAROM în perioada 2013-2016, cheltuieli nejustificate şi deplasări inutile ale angajaţilor în străinătate, pe banii operatorului aerian. Inspectorii Corpului de Control au constatat că, în ultimii patru ani, TAROM este nelipsită de la conferințe, evenimente, simpozioane organizate în domeniul aviației unde numai taxa de participare costă între 3.000 și 5.000 de euro, la care se adaugă alte mii de euro pentru, transport, diurne, cazare, masă și salarii. Dacă tot se cheltuiesc sute de mii de euro din banii TAROM pentru plimbarea angajaților la diverse evenimente în Africa de Sud, Asia sau Statele Unite ale Americii, am întrebat Ministerul Transporturilor și conducerea operatorului aerian, ce măsuri s-au luat după prezentarea raportul Curții de Conturi privind cheltuielile cu deplasările nejustificate, la câte conferințe, expoziții au participat reprezentanții TAROM în străinătate, în 2015 și primele șase luni ale acestui an, în ce țări au avut loc aceste evenimente, cât au costat aceste deplasări și cine a participat.
Răspunsuri halucinante de la managerii TAROM

Chiar dacă nu am pus întrebări referitor la secrete comerciale, conducerea TAROM refuză să facă publice cheltuielile cu deplasările externe, în ce țări au avut loc aceste evenimente, cât au costat și cine a participat. Mai mult, noul manager Dan Plaveti ne spune că, „în conformitate cu raportul Curții de Conturi pentru perioada 2013 – martie 2016, nu au fost constatate cheltuieli cu deplasările, nejustificate”.
„Conform obligațiilor asumate ca partener Sky Team, compania TAROM participă la evenimentele de lucru organizate în cadrul acestei alianțe și de asemenea la diferite alte conferințe și simpozioane organizate în domeniul aviației, în concordanță cu reglementările internaționale în domeniu și care au relevanță strategică pentru asigurarea siguranței, securității și a calității serviciilor oferite pasagerilor. Persoanele care participă la aceste evenimente sunt cele stabilite și nominalizate în diverse grupuri de lucru în funcție de domeniul specific în care se organizează evenimentul. Costurile pentru aceste deplasări și participări au fost prevăzute la începutul fiecarui an în bugetele departamentelor și serviciilor care au astfel de atribuții în regulamentul de funcționare. Luând în considerare faptul că TAROM își desfașoară activitatea într-un mediu concurențial nu putem preciza în detaliu informațiile solicitate dar ele au fost prezentate în mod transparent organelor de control care au acces la aceste date”, ne-a transmis managerul TAROM, Dan Plaveti.

Ziele trecute, zborurile TAROM au întâmpinat dificultăţi tehnice în urma cărora s-au înregistrat întârzieri şi anulări de curse.

Hot this week

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară   Tehnologia...

Topics

Dotare de top pentru Forțele Speciale : Enok cu rachete Eurospike

România se aliniază tot mai strâns standardelor NATO în...

Noua atracție în România : Terra Borza Teutonica

Terra Borza Teutonica, un traseu care conectează 18 localităţi...

MCM Black Sea, la cea de-a patra activare de la lansare

În marja Reuniunii miniștrilor apărării din statele membre NATO,...

Cancelarul Germaniei : să vorbim cu Trump, nu despre Trump

Cancelarul german Friedrich Merz a cerut vineri o abordare...

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară

Accidentul vascular cerebral, ca prim semn de boală vasculară   Tehnologia...

NATO cere membrilor mărirea capacităţilor antiaeriene

NATO le solicită statelor membre europene să-şi extindă de...

Liderul A-HA, diagnosticat cu o boală incurabilă

Morten Harket, solistul principal al grupului norvegian A-HA, al...

Seceta dă semne că lovește din nou în Europa

Peste jumătate (53%) din solurile din Europa și regiunea...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img