Ziarul Financiar ofera un argument guvernantilor care nu inteleg de ce avem nevoie de autostrazi. Romania va ramane corigenta Europei, iar dezvoltarea economica a regiunilor istorice se va impotmoli in urmatorii ani fara infrastructura moderna. Viziunea rurala a conducatorilor politici mentin Romania in subdezvoltare si duce la pierderea miliardelor de euro din cresteri ce n-au loc fara autostrazi si cai ferate moderne. Viteza medie a trenurilor in Romania este de 45 km/h (cea mai mica din UE), iar pe sosele mor anual intre 1500 si 2000 de romani.
Constanţa, al şaselea cel mai puternic judeţ din ţară ca nivel al businessului companiilor, a înregistrat în perioada 2012-2017 o creştere a produsului intern brut (PIB) cu 63%, faţă de 45% media naţională, arată calculele ZF pe baza datelor de la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.
Anul 2012 coincide cu terminarea lucrărilor la autostrada A2, care leagă judeţul de la malul mării de Capitală, iar importanţa dezvoltării infrastructurii în creşterea economică a regiunii se vede cel mai bine în datele statistice.
Astfel, comparativ, în perioada 2008-2012, când nu era gata toată autostrada, PIB-ul nominal al judeţului Constanţa a crescut cu 13%, sub ritmul de creştere al PIB-ului per total ţară, de 14%.
Constanţa este cel mai puternic judeţ ca nivel al PIB-ului din regiunea Sud-Est, care include şi Brăila, Buzău, Galaţi, Tulcea şi Vrancea, cu un PIB total de 90 mld. lei. Comparativ, Constanţa generează un PIB aproape de trei ori mai mare decât al doilea cel mai puternic judeţ din regiune, Galaţi. De altfel, Constanţa este şi singurul legat prin autostradă de Bucureşti.
Investiţiile în infrastructură contribuie la dezvoltarea economică, iar marii poli industriali s-au construit în jurul oraşelor care sunt legate de o autostradă spre Capitală sau spre vest.