Preşedintele Klaus Iohannis a transmis ieri în cadrul întâlnirii cu reprezentanţi ai societăţii civile căreferendumul pe tema Justiţiei va fi organizat pe 26 mai, odată cu alegerile europarlamentare.
Iata ce scrie in Codul de bune practici în materie de Referendum, recomandat de Comisia de la Venetia.
Libera formare a voinţei electoratului
a. Autorităţile administraţiei publice trebuie să îşi respecte obligaţia de neutralitate, care constituie un element de asigurare a liberei formări a voinţei alegătorilor.
b. Spre deosebire de cazul alegerilor, nu este necesară interzicerea completă a intervenţiei autorităţilor publice în favoarea sau în defavoarea propunerii supuse referendumului. Cu toate acestea, autorităţile publice (naţionale, regionale şi locale) nu trebuie să influenţeze rezultatul scrutinului printr-o campanie excesivă şi unilaterală. Se interzice utilizarea fondurilor publice de către autorităţi în scopuri de campanie.
c. Problema supusă votului trebuie să fie clară; nu trebuie să inducă în eroare; nu trebuie să sugereze un răspuns; alegătorii trebuie să fie informaţi cu privire la efectele referendumului; participanţii la scrutin trebuie să poată răspundă la întrebări doar prin „da”, „nu”, sau prin vot alb.
d. Autorităţile trebuie să furnizeze o informare obiectivă. Aceasta implică faptul că textul supus referendumului, însoţit de un raport explicativ sau de un material echilibrat aparţinând partizanilor şi adversarilor propunerii trebuie să fie pus la dispoziţia alegătorilor cu suficient timp înainte, după cum urmează:
i. ele se publică într-un jurnal oficial cu suficient timp înainte de data votării;
ii. trebuie expediate direct cetăţenilor şi primite de aceştia cu suficient timp înainte de data votării;
iii. raportul explicativ trebuie să prezinte, în manieră echilibrată, nu numai punctul de vedere al autorităţilor (executivul şi legislativul) sau al persoanelor care îl împărtăşesc, ci şi punctul de vedere opus.
e. Informaţiile de mai sus trebuie să fie accesibile în toate limbile oficiale şi în limbile minorităţilor naţionale.
f. Încălcarea obligaţiei de neutralitate şi a liberei formări a voinţei electoratului trebuie sancţionată.
6.
Avizul Parlamentului
Atunci când se supune la vot un text la
cererea unui segment din electorat sau a unei autorităţi publice,
alta decât Parlamentul, acesta [Parlamentul] trebuie să îşi poată
da avizul consultativ asupra textului în cauză. În cazul
iniţiativelor populare, poate avea dreptul de a opune o
contrapropunere faţă de textul propus, care să fie supusă
concomitent votului popular. Trebuie să fie fixat un termen
înăuntrul căruia Parlamentul să îşi dea avizul consultativ;
dacă acest termen nu este respectat, textul va fi supus la vot fără
avizul Parlamentului.
Cică, IohaniSS, se consultă azi, 27.03.2019, cu magistrații, inclusiv din CSM, în legătură cu referendumul…
Acum să vă spun bomba: referendumul este o acțiune, eminamente politică și, faptul că e ținut o dată cu alegerile europarlamentare, îi amplifică caracterul politic. Cu alte cuvinte, toți judecătorii și procurorii care participă la aceste consultări, încalcă legea și Constituția României și ar trebui exclusi, DEFINITIV, din magistratură.
Eventual, pentru a nu implica în mod direct magistrații, IohaniSS putea cere public păreri ale instituțiilor care fac parte din actul de justiție.
“Acum să vă spun bomba: referendumul este o acțiune, eminamente politică și, faptul că e ținut o dată cu alegerile europarlamentare, îi amplifică caracterul politic.”
CCR a deliberat deja. CCR-ul ala psdizat la maxim. Si chiar si CCR-ul asta psdizat la maxim i-a dat dreptate Presedintelui Republicii (nu personalizez, nu zic Iohannis), adica spunand ca este constitutional ca un referendum poate fi organizat in acelasi timp cu alt tip de alegeri.
Ati tras o fasaiala de fapt, nu o bomba. Mai cititi.