Home Articole Analiza evenimentelor si deciziilor privind seful Statului Major al Apararii

Analiza evenimentelor si deciziilor privind seful Statului Major al Apararii

5867
38

In legatura cu sedinta CSAT din 28 decembrie si decretul presedintelui pentru prelungirea cu un an a mandatului Sefului Statului Major al Apararii, generalul Nicolae Ciuca, ar fi cateva aspecte de analizat :

Fiind la curent cu evolutia mandatului sefului SMAp, pe 11 decembrie am lansat catre factorii decizionali urmatorul apel :

https://radu-tudor.ro/apel-catre-ministrul-apararii-premier-si-presedinte/

Pe data de 19 Decembrie, intr-o emisiune Punctul de intalnire cu ministrul apararii Gabriel Les, ministrul a declarat : “Stiu ca am sa va dezamagesc, dar nu voi propune prelungirea mandatului sefului SMAp, generalul Ciuca”.

Articolul 21 din Legea 346 din 2006 privind organizarea si functionarea MApN precizeaza :

(1) Ministrul apărării numește, în condițiile legii, șefii/directorii structurilor centrale, șeful cabinetului și consilierii ministrului, șefii/directorii structurilor prevăzute la art. 6 alin. (4), până la nivel de oficiu inclusiv, precum și persoanele care sunt încadrate în funcții prevăzute în statele de organizare cu grade de general sau echivalent al acestora.

(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1) secretarii de stat, șeful Statului Major General și secretarul general al ministerului.

Articolul 32 din Legea 346 din 2006 privind organizarea si functionarea MApN precizeaza :

5)Șeful Statului Major General este militarul cu rangul de conducere cel mai înalt din armată, numit de Președintele României, la propunerea ministrului apărării, cu avizul primului-ministru, pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu până la un an. În funcția de șef al Statului Major General poate fi numit locțiitorul acestuia sau unul dintre șefii categoriilor de forțe ale armatei.

In sedinta CSAT din 28 decembrie, ministrul apararii nationale Gabriel Les a propus presedintelui si celorlalti membri urmatoarele :

38 COMMENTS

  1. Domnule Tudor vi s-a implinit vrerea, mandatul generalului Nicolae Ciuca a fost prelungit cu inca un an. Presedintele Republicii v-a ascultat.

    • Ati uitat sa boldati si “la propunerea ministrului apărării, cu avizul primului-ministru, pentru o perioadă de 4 ani” adica ceea ce este important. Probabil nu va convine rigurozitatea luati ce va convine din lege ca si Iohanis. Asa facea si Basescu…

      Legea spune clar: Presedintele numeste la propunerea ministrului apararii si cu avizul primului ministru. PRESEDINTELE NU NUMESTE EL CE VREA SI NU PRELUNGESTE EL CE VREA IN FUNCTII. Pentru ca nu are functie executiva. Guvernul este cel care are functie executiva. Presedintele semneaza si el ca mediator negociaza cu armele negocierii si semnaleaza cand sunt incalcari ale legii. Atat. Nu poti forta legea cand nu te pricepi sa negociezi.
      PRESEDINTELE NU POATE BLOCA FUNCTIONAREA INSTITUTIILOR GUVERNULUI ASA CUM FACE IOHANIS. Acest prededinte este nociv pentru Romania. Mai nociv decat Basescu. Sper sa ne lecuim odata pentru totdeauna de pupincureala la nemti. Sunt de o mie de ori mai nasoi ca romanii…

      Nu avem ambasador la Bruxelles, nu avem ambasador in Israel, in Canada pentru ca lui Iohanis nu ii convin oamenii numiti de PSD. Nu avem sef la DNA, nu avem procurori sefi, nu avem ministri .Romania e blocata de acest individ care nu isi intelege functia, nu intelege ca nu poti abuza de o functie si sa calci in picioare Constitutia daca vrem sa avem o tara democratica; el se crede pe tarla la ma-sa. SUSPENDAREA E SINGURA SOLUTIE. E O MARE GRESEALA SA SPUI CA NU-L SUSPENZI CA AI PRESEDENTIA UE. CU ATAT MAI MULT TREBUIE SCAPAT DE ASEMENEA INDIVIZI IN FUNCTII PUBLICE. Uita-ti-va la francezi ei nu stau zeci de ani cu nulitati in functii. De-aia sunt unde sunt.

    • Presedintele NU are voie sa prelungeasca mandatul de capul lui ci NUMAI la propunerea ministrului apararii si cu avizul primului ministru.

      Iohannis, # rezist si sorosistii-securisti se fac ca nu vad chestia asta.
      Presedintele nu poate scoate singur decrete din burta si nu poate numi sau prelungi pe functie pe cine vrea el. Exista niste etape si proceduri legale din care ministrul apararii nu poate fi eliminat.

      Sa vedem daca in Monitorul Oficial o sa apara un decret ILEGAL.

      • Bravos republica, nu cunosti legea, asa ca mai bine taceai. Poate marita , poate nu, insa legea-i lege, numai ca din pacate mai toti potentatii zilei se sterg cu legea la c.. .

  2. E de fapt o incalcare a legii aceasta trecere de 1 minut a unui militar dintr-o functie in alta doar pentru a primi o alta functie .
    Eu nu am facut armata ca sunt tanar , dar e un motiv pentru care e acea cerinta pentru a fii sef de stat major nu ?
    Adica ai nevoie sa cunosti o parte din ceilalti generali si alte cadre militare si sa ii conduci si sa ii coordonezi inainte de a prelua cel mai inalt post din armata , putina experienta …
    Practic acea mizerie care a incercat-o anuleaza legea …
    Si apropo la UE si NATO tot acest ministru agricultor ( experienta lui e functionar APIA chiar e recomandat la Aparare ) l-a propus pe generalul Scarlat , probabil sunt prieteni , cumatri …
    Ori astfel de lucruri nu au ce cauta macar in armata , ideal ar fii si in politie … prietenii si cumetrii

  3. Nu e nici un razboi romano-roman incetati cu prostia asta. Umblu pe strada toata ziua si nu vad nicaieri nici un razboi. Aaa ca oamenii au pareri diferite? daaaaaaaaa dar asta e farmecul democratiei.

    Ca niste politicieni nus capabili sa se inteleaga la nimic altceva decat la furat???? da e adevarat.

    In acest caz cei de la PSD au incercat o improvizatie, un smen sa se potriveasca pe lege iar presedintele nu a fost de aceeas parere.

  4. Dle Tudor , tot asa si pensiile: toata lumea constata SCADEREA LOR, numai dl Les A DECLARAT CA PENSIILE AU CRESCUT! Ati trecut prea repede peste aceasta afirmatie NEREALA a ministrului Les.

  5. Domnule Tudor, continui sa minti cu seninatate! Este o rusine ceea ce faci! Iata si DEMONSTRATIA:
    Iti argumentezi elucubratia ca iohahanis E INDREPTATIT sa prelungeasca mandatul lui Ciuca prin afirmatia MINCINOASA ca “președintele este cel care numește șeful Statului Major al Apărării”. ADEVARUL legislativ este insa altul. Iata-l:
    “președintele numește șeful Statului Major al Apărării la propunerea ministrului apărării, cu avizul primului-ministru. Ce avem noi aici? Un exemplu clasic de minciuna prin omisiune, practicata pe scara larga de catre cei care vor sa manipuleze opinia publica in scopul dorit de ei SAU DE ALTII.
    Pentru un observator atent al spetei, e limpede ca toata aceasta poveste sulfuroasa are niste dedesubturi oculte, posibil cu foarte multe zerouri in coada!
    Incepind cu hilarul apel al unui jurnalist ca multi altii (?) la presedintele tarii, la premier, la directorul Caii Lactee si la Open Society of Mars, apel la care – ce sa vezi – toti au intrat in fibrilatii, si terminind cu un amanunt extrem de relevant pe care putini l-au observat, totul dovedeste ca nu avem de a face aici cu banala hirjoana politica de pina acum, ci cu MULT MAI MULT!
    Iata, asa-zisul presedinte nu cere de urgenta o noua nominalizare, cum ar fi fost normal (presupunind ca cea a grl Scarlat nu ar fi indeplinit criteriile legale, ceea ce nu cred), ci “o ia pe muschii lui” (desi incearca, mincinos, sa o puna in circa CSAT!) si decide sa prelungeasca mandatul lui Ciuca CU UN AN! DAR DE CE UN AN??????
    Legea spune “cu posibilitatea de prelungire cu PINA LA un an” Putea, asadar, sa prelungeasca mandatul cu 3 luni. Hai, cu 6. Bine, cu 9!
    Oare la ce ii trebuie paltonarului grl Ciuca PE UN AN DE ZILE?
    Oare cine avea nevoie de campania lui Radu Tudor (inceputa din timp, gospodareste)?

    • Domnule, jignirile dumitale nu tin loc de lipsa inteligentei minime de care dai dovada. Cand vei invata sa dialoghez fara sa jignesti ca o primata basista, se cheama ca ai evoluat. Pana atunci, ramai jos de tot

  6. după aprox 2 ani, vedem cu toții cum înțelege dl Dragnea să conducă România/ dl Leș execută ordinele dl Dragnea (dl. Fifor a fost schimbat de la MAI pentru că nu era dispus să implice politicul în armată).
    experiența dl Ciucă nu poate fi contestată de nici un om normal. este un profesionist (cred că contextul actual îi obligă pe liderii puterii să promoveze în fruntea armatei doar oameni competenți).
    dl Dragnea și-a propus să pună sub semnul întrebării credibilitatea statului român.

  7. Dragnea a vrut sa inlature un inconvenient cu mana lui Les. Les trebuia sa numeasca unul dintre cei 3 de la marina, terestru sau aeriana sau loctiitorul lui Ciuca, nu cine vrea Dragnea!

    Iar daca tot a invocat cutuma, trebuia sa fie domnul general de la marina ca el era urmatorul, nu un fost care acum e la NATO, care era schimbat de pe un post pe altul in cateva minute!

  8. Pas cu pas” – titlul lui Johannis, stiti de unde provine? Dintr-un interviu al lui Junker din 1999, pe cand era PrimMin al Luxemburgului, din care facuse un paradis fiscal in care corporatiile isi ascundeau profiturile sustrase din alte tari europene:

    “Decidem ceva, apoi lasam decizia sa vedem ce se petrece” — spune PM Juncker despre trucurile pe care le sugereaza liderilor UE. “Daca nu tzipa nimeni si nu e nici o rascoala, pt. ca majoritatea oamenilor nici macar nu inteleg ce s-a decis, atunci continuam, pas cu pas, pana cand nu se mai poate da inapoi.” Asa s-a petrecut cand s-a introdus moneda euro(…)”

    http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-15317086.html

    [ “Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert”, verrät der Premier des kleinen Luxemburg über die Tricks, zu denen er die Staats- und Regierungschefs der EU in der Europapolitik ermuntert. “Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter – Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt.”
    So wurde bei der Einführung des Euro verfahren (…)” ]

    Se pare ca “pas cu pas” este frunza de vitza sub care se ascunde nu numai o gandire “sciatica”, ci si tiranica, totalitarianista. Johannis si Juncker – acelas tip de democrati!

  9. Ce se vede cu ochiul profanului e faptul ca Johannis—sau mai degrabă clica din jurul sau— încearcă, după atragerea de partea sa a “serviciilor”, sa fidelizeze și armata regulata in vederea revoluției “noastre”, cea care ii va aduce al doilea mandat. O mișcare periculoasa in orice context dar , mai ales, in cel al “divorțului” dintre UE și SUA (vezi analiza lui Mircea Geoana din emisiunea precedenta) care pare sa fi fost pregătită pe tot parcursul anului 2018 prin intensa publicitate făcută procesului revoluției anti-comuniste din 89 in care armata, iar nu SEcuritatea, apare ca principala autoare a confruntărilor sângeroase care au marcat ascensiunea lui Ion Iliescu, fondatorul PSD-ului actual, astăzi inculpat pentru crime împotriva umanității laolaltă cu generalii care au ordonat diversiunea “teroriștilor”. Johannis, evident, nu pricepe nimic din lucrătura respectiva, tot așa cum n-a priceput nimic din acel Decembrie 89 pe care l-a trăit la Sibiu unde încleștarea dintre armata și securitate (trupe) a luat proporțiile unui mini război, urmele de gloanțe pe fațada Casei Armatei și ruinele dependințelor Teatrului Municipal stand mărturie pana prin 1991 asupra tirului încrucișat dintre cazărmi—ca sa nu mai vorbim de înmormântările de soldați morți in spitale de pe urma rănilor, cu drapelul national pe sicriu și fanfara cu banderole de doliu, care au “punctat” cotidianul, altfel efervescent, al anului 1990. Toate acestea, trăite de sibienii “ordinari” printre care ma număram, i-au trecut pe sub nas lui Johannis fără sa-l atingă, singurul lui comentariu cu privire la prezenta lui Nicu Ceaușescu la carma județului—prezenta care motivează concentrarea de trupe ale Securității in zona și explica animozitatea permanenta dintre securiști și militari care a dus la bătaia dintre cele doua tabere înarmate—fiind acela ca Ceaușescu Jr “nu era binevazut” in localitate! (Vezi interviul republicat in EVZ in dec 2018). Ne-simțiți (in sens de : lipsiți de darul percepției) ca președintele roman in funcție sunt mulți, din păcate, și profitori și mai multi, deci după ce s-a spălat, cu rezultate amestecate, SEcuritatea—prea rău murdarita de ingerința in justiție ca sa iasă albă ca neaua dar, ma rog, curatita întrucâtva cu denunțarea protocoalelor de către șeful civil Hellvig—s-a trecut la fidelizarea șefilor armatei prin menținerea in posturi împotriva voinței “urmașilor lui Iliescu și ai lui/tradatorii, etc” care voiau sa-și aducă oamenii lor la “butoanele” mașinilor de război. Desigur, profanii nu văd decât suprafața lucrurilor și e foarte posibil ca, in condițiile actuale, când armata regulata e parte din NATO, mișcarea cu menținerea generalului Ciucă sa nu fie făcută fără acordul aliatilor —care nu mai sunt rușii—dar nici acordul aliatilor, puternic divizati in prezent, nu poate opera miracole. Vorba lui Geoana: va trebui sa alegem și noi, sau mai ales noi, între acești aliați iar interesele meschine și abulia mintala caracteristice partidei prezidențiale risca sa aleagă precipitat, fără o cântărire prealabila, pe aliatul favorabil “generalului” de mucava Klaus Werner Johannis. In orice caz, dl Tudor are perfecta dreptate: atragerea armatei in lupta politica e o greșeala, atâta lucru înțelegem și noi, profanii.

  10. Ciudata clasa politica din Romania. Cum adica, daca o persoana incalca legile si Constitutia nu o sanctionezi de teama ca acea persoana va avea castig de cauza?

    Cum poti lasa o persoana sau o institutie sa incalce constant Constitutia fara sa cauti o solitie imediata pentru a remedia situatia?

    Iohannis face toate aceste ilegalitati pentru ca cere cu disperare sa fie suspendat pentru ca nu mai rezista presiunile la care este supus de statul paralel.

    S-a ajuns la aceasta situatie de tara instabila din cauza politicii de nepasare a incalcarii constitutiei iar acum presedintele va face presiuni si mai mari, va incalca constitutia intr-un mod atat de flagrant si de grav ca Romania si guvernul impreuna cu parlamentul tarii vor fi priviti precum o cangrena un cancer care sunt singurii vinovati de aceste situatii de ilegalitate.

  11. Va admir curajul de a va ridica deasupra patimilor politice si a judeca just o situatie cu riscul de a va supara colegii / apropiatii !

  12. Dle. Radu Tudor, am o opinie diferita de cea a d-lui presedinte, referitoare la propunerea de numire a sefului Statului Major. Asa cum mentionati: Articolul 32 din Legea 346 din 2006 privind organizarea si functionarea MApN precizeaza in alin. 5)Șeful Statului Major General este militarul cu rangul de conducere cel mai înalt din armată, numit de Președintele României, la propunerea ministrului apărării, cu avizul primului-ministru, pentru o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire cu până la un an. În funcția de șef al Statului Major General poate fi numit locțiitorul acestuia sau unul dintre șefii categoriilor de forțe ale armatei.

    In interpretarea normelor juridice se foloseste si metoda gramaticala ( baza interpretarii normelor juridice).

    Astfel ,(1) din expresia ” poate ” (..fi numit) rezulta, fara echivoc, ca unei persoane, avand anumite prerogative, i se permite sa faca ceva, limitativ, insa nu poate sa dispuna
    Daca exprimarea ar fi fost: …..”poate fi numit NUMAI: locțiitorul acestuia sau unul dintre șefii categoriilor de forțe ale armatei. “…..atunci legiuitorul ar fi stabilit, expres, acele functii.

  13. Vor sa conteste decretul, nu se lasa. Parca traim in plin regim Basescu, el nu trebuia niciodata sa lase altcuiva satisfactia obtinerii unei victorii, cat de neinsemnata ar fi fost ea, cat de justifica ar fi fost ea. Ghertoiul suprem trebuia sa invinga pe linie. Exact asta fac astia acum. Am fugit de dracu si am dat de taxu.

  14. Dragnea vrea sa conducă și toaletele publice nu doar CCR, IJ, Guvernul, parlamentul, administratia … vrea tot Erdogan de teleorman

  15. Eu nu înțeleg ceva d-le Radu Tudor. Gen. Ciucă este singurul cu experiență? Înțeleg foarte bine referirile făcute la articolele de lege. Dar faptul că președintele are nevoie numai și numai de acea persoana nu îl înțeleg. Faptul că personificăm atunci când discutăm asemenea probleme mi se pare foarte grav. Oricum președintele are deja reputația că nu e in niciun caz mediator ci urmărește cu totul și cu totul altceva. Cea mai bună dovadă este nerespectarea continuă a Constituției.

  16. Prostii,prostii,orgolii nemasurate,ambitii duse la extrem,explicatii si justificari incadrate conform partii,nu vad altceva,ca asta e bun,ca ala e mai bun,nu vad decat o lupta idioata care nu foloseste nimanui!Si daca era ultraexpertul propus si era inutil,ca e Ciuca sau altul,nu intereseaza,problema de a sta capra!Am ajuns in timpul in care orice pastila e miraculoasa,ne agatam de orice merge cat de cat!Ne e frica de incercari,cui nu i-ar fi,pastram un taliman vindecator expirat!Nu vrem mai mult,avem limite,impuse,ne aliniem tot in ele si ne taraim!Ca ar fi fost schimbat acum,la termen,ave,si-a facut datoria,fara “lacrimi”onoare in preluare,dar asta nu e!Nu se intelege ca un mandat are o limita!De asta traim in provizorat continuu ca ne agatam de oamenii yes!Da,ai sa-mi spui aici e armata,la ei cum functioneaza,pe acelasi principiu fiind tot oameni,unele rigori ii retin?!De asta,draga Radu,am mari retineri,i-a mai dat un an,trece si asta si cand infrunti balaurul tot cu pempersii uzi esti!La noi e dovedit,apilcat si greu de dat jos din scaun!Fiecare are timpul lui de suprematie,si se simte,cand esti sus predai stafeta,sa fie caderea mai lina si in folosul cauzei!Ai vazut cumva asta?Sa cred ca Armata Romana sta intr-un om?Nu pot,sunt copil de militar de cariera!

  17. Prelungirea ( ca si numirea) de 1 an este ” la propunerea ministrului apararii, cu avizul primului ministru.
    Altfel, vom avea republica prezidentiala…

  18. ARTICOLUL 98
    (1) Dacă funcţia de Preşedinte devine vacantă ori dacă Preşedintele este suspendat din funcţie sau dacă se află în IMPOSIBILITATE TEMPORARA de a-şi exercita atribuţiile, interimatul se asigură, în ordine, de preşedintele Senatului sau de preşedintele Camerei Deputaţilor.

    Asa ca Parlamentul poate decide ca prin ultimele decizii presedintele se afla in IMPOSIBILITATE TEMPORARA de asi executa atributiile.

    Iar acest termen TEMPORAR poate fi de o saptamana pana la 6 luni (durata presedintiei UE a Romaniei) Astfel veti impusca doi iepuri dintr-un foc). Asa cum pentru Iohannis INDATA poate fi o perioada de luni de zile, TEMPORAR poate fi pana la alegerile prezidentiale.

    Dar parlamentul e fricos, mai curajos a fost Ponta si Antonescu in 2012. Dupa care Antonescu a fost un fricos in Cotroceni neatingandu-se de dosarele puse la cheie de Basescu pe perioada suspendarii.

  19. Iohannis e presedintele blochează tot. De ce nici până acum nu și-a motivat refuzul exact cum ai făcut tu? Generalul Dobritoiu a spus că numirea e legală, generalul Scarlat fiind fost șef de categorie. Prelungirea mandatului fără propunerea ministrului apărării este ilegală. Clar. Refuză ilegal revocarea și numirea celor 2 miniștri total discreționar fata de ceilalți miniștri pe care i-a numit.
    Iar războiul este condus de Iohannis. Se vede că de prea mult timp PSD nu ripostează, deși foarte multa lume le reproșează lipsa de reacție. Poate ar trebui odată că PSD să îi dea perversa să termine cu mizeriile astea. De exemplu, OUG: “președintele are 10 zile sa ia deciziile și motivat. Dacă condițiile de mai sus nu sunt îndeplinite, propunerile intra in vigoare”.

  20. off topic.Sa lasam incrancenari,contre si dispute,armistitiu de incarcare de energie!De aceea,
    Anu’Nou ce sta sa vie,
    Sa iti fie,sa va fie,
    An cu multa veselie,
    Si mai multa bucurie,
    An pufos si generos,
    Tot asa marinimos,
    Sanatate,bunatate,
    Pace si prosperitate!
    LA MULTI ANI,2019!

  21. Armata romana nu exista de mult timp! Este o structura dominata de straini, dupa bunul lor plac, alcatuita din persoane care nu-si vad decit interesul personal, in care goana dupa functii si partea materiala joaca rolul primordial. Nu exista nici macar urme de identitate, demnitate si onoare!
    Din istorie n-ati sesizat ca elita globalista, atunci cind vrea sa distruga ceva, gaseste un neamt! Vreti sa-mi spuneti ca nu se vede?! Ce o lege nu interzice este permis, iar provizoratele nu aduc nimic bun.

      • Armata este parte dintr-o structura globalista si nu se bazeaza pe recrutare! Deci nu are nici o tangenta cu Romania si apara interese straine. Vezi Afganistan! Este si cazul securitatii actuale, care nu are nici o legatura cu interesele tarii. Protocolalele au dovedit-o din plin!
        Ca ai nostri generali sint ahtiati dupa functii si averi nu spun nimic nou! Vezi Udrea si declaratia despre Coldea.
        https://evz.ro/udrea-coldea-vuitton.html
        “Eu cred că ei și-au servit propriile lor interese. S-au folosit de povestea aceasta ca să servească interesele lor pentru că aici, în România, bătălia a fost și pe bani. Șefii aceștia de servicii sunt niște oameni foarte bogați. Dacă ne uităm ce avere au și pe unde locuiesc, pe unde își petrece vacanțele și cum se îmbracă domnul Coldea, știți că am zis la un moment dat că se îmbracă – na, ca femeie, văd – în Vuitton.
        Sunt oameni cu foarte mulți bani care s-au implicat în afaceri. Care au decis, prin pârghiile pe care le au în justiție, ce om de afaceri este arestat, ce firmă se închide, ce formă îi ia locul. Și constatăm că sunt arestați oameni de afaceri români și le iau locul oameni de afaceri străini. Lucru care cred că le folosește lor foarte bine. Ei au firmele lor”.
        Sa-mi inchipui ca cei din armata sint altfel? N-am gasit argumente contrare!

  22. Pentru cei care inca mai cred ca Iohannis a procedat corect cand a decis UNILATERAL prelungirea mandatului Sefului SMAp ( nu am comentat si nu comentez daca e mai bun sau mai putin bun decat altcineva) iata ce prevede legea 415/2002 :

    art 4:Consiliul Suprem de Apărare a Țării are următoarele atribuții:

    punctul d) avizează proiectele de acte normative inițiate sau emise de Guvern privind: 8. numirea în funcțiile prevăzute în statele de organizare cu grad de general-locotenent, viceamiral, similare și superioare acestora;

    Daca este cineva care nu stie romaneste, ii traduc eu: CSAT AVIZEAZA NUMIRILE IN FUNCTIILE CU GRAD DE GENERAL CU 3 STELE SAU MAI MARE, (care sunt, deci TREBUIE SA FIE ) INITIATE DE GUVERN.

    Mai trebuie avut in vedere art 7, care la punctele 2.si 3 spune ca : “(2) Ordinea de zi se stabilește de președinte, cu consultarea vicepreședintelui.”

    (3) Propunerile ministerelor trebuie avizate de primul-ministru pentru a fi înscrise pe ordinea de zi.

    De retinut ca, conform art 5 din aceasi lege,: “(2) Primul-ministru al Guvernului României îndeplinește funcția de vicepreședinte al Consiliului Suprem de Apărare a Țării.”

    Sa nu uitam ca art 3 din aceeasi lege prevede ca:” În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Consiliul Suprem de Apărare a Țării emite hotărâri, potrivit legii, care sunt obligatorii pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice la care se referă. Acestea răspund, în condițiile legii, de măsurile luate pentru punerea lor în aplicare.”

    Art 6, punctul 3 specifica : “(3) Consiliul Suprem de Apărare a Țării lucrează în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi și adoptă hotărâri prin consens.

    Din art. 4 la punctul b aflam ce initiative poate avea presedintele CSAT:

    Art.4. Consiliul Suprem de Apărare a Țării are următoarele atribuții:

    “b. La solicitarea Președintelui României, (CSAT) analizează și propune măsuri pentru”:

    instituirea stării de asediu sau a stării de urgență în întreaga țară ori în unele localități;
    declararea mobilizării parțiale sau generale a forțelor armate;
    respingerea agresiunii armate îndreptate împotriva țării;
    declararea stării de război și încetarea sa;
    inițierea, suspendarea sau încetarea acțiunilor militare;

    Studiind si coroborand aceste prevederi ale legii privind organizarea si functionarea CSAT, rezulta urmatoarele concluzii:http://www.in-cuiul-catarii.info/2019/01/05/aveti-grija-ccr-ti-15349

  23. se tot omite prevederea de la art.76 din legea 80/95, unde se spune clar ca mutarea cadrelor mil. de pe o functie pe alta se face o singura data pe an, cu exceptia situatiilor deosebite stabilite prin ordin de ministru.
    Ori ordin de ministru in acest sens nu exista

Leave a Reply