Constat ca respectabilul presedinte ALDE si al Senatului, la fel ca si respectabilii edili ai Capitalei au viziuni cel putin ciudate despre problemele traficului si mediului din Capitala. As vrea sa le iau pe rand, pentru ca sunt prea multe in stirea de mai jos :
- Inteleg ca bulevardele sunt inguste si nu pot fi largite, dar n-am putea sa nu le stramtam si mai mult?! Cum e cazul aberant Calea Victoriei, cum sunt multe bulevarde care au cel putin o banda ocupata de masini parcate? E asa de greu sa interzicem parcarea pe bulevarde intre 8 si 20?! Sau se pierde electorat si nu se face? Ca despre parcari in spic am obosit sa vorbesc…
- Masuri banale, precum pasaje subterane si semafoare sincronizate, nu exista. Pur si simplu. Cozile imense de la semafoare (lungite pe bulevarde) au drept cauza principala acest adversar al panselelor, bordurilor duble, concertelor din parcari si altor milioane de euro spanzurate pe inutilitati : pasaje subterane & semafoare sincronizate.
- Sensurile unice. Daca tot s-a infratit Bucurestiul cu Brasovul, n-ar putea cineva sa mearga cu trenul pina la Brasov sa vada solutia f buna a sensurilor unice? Platim noi biletul. Sensurile unice pe mari bulevarde si strazi apropiate ar genera o mare usurare in trafic. E adevarat, solutia e gratuita si poate de aia e respinsa…
- Dupa lipsa celor 3 elemente principale de fluidizare a traficului, doresc sa-i reamintesc domnului Tariceanu si de jalea Centurii Capitalei. De 5 ani jumate, de cand PSD e la putere, putea fi facuta fara indoiala. Mii de soferi prefera sa traverseze Capitala prin oras decat prin cosmarul centurii. Si aglomeratia sporeste in orasul fara pasaje subterane (cine nu stie administratie, sa-si aduca aminte ce era pe DN 1 si la Casa Presei inaintea celor 2 pasaje subterane…), fara semafoare sincronizate, fara parcari in amenajate pe marginea bulevardelor cu benzi ocupate de autoturisme.
Ma opresc aici, deocamdata.
Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, miercuri, la Summitul Internaţional “Soluţii smart pentru traficul în Bucureşti”, că problema traficului din Capitală nu va putea fi soluţionată complet niciodată, precizând că în Bucureşti sunt o mie de maşini la mia de locuitori.
“Bucureştiul care o arhitectură urbană care nu a fost gândită pentru un trafic atât de mare, iar această arhitectură urbană se poate modifica destul de greu pentru că bulevardele nu le putem lăţi mai mult, străzile nu le putem lăţi mai mult, nu putem să facem o comparaţie între Bucureşti şi Paris din acest punct de vedere, care a fost gândit urbanistic mult mai generos. Toate soluţiile pe care le vom adopta în viitor, şi eu îmi doresc ca Primăria să aleagă cele mai bune soluţii, nu vor reprezenta un miracol. Nu se va putea soluţiona problema traficului în Bucureşti complet niciodată mai ales că, după ultimele statistici pe care le-am văzut, Bucureştiul deţine un record fantastic: sunt o mie de maşini la mia de locuitori“, a declarat Călin Popescu Tăriceanu, la Summitul International “Soluţii smart pentru traficul în Bucureşti”.
Preşedintele Senatului a spus că în celelalte oraşe din Europa, densitatea maşinilor la mia de locuitori este mult mai mică.
“Traficul din Bucureşti mi se pare de nesuportat. Astăzi, dacă trebuie să ajung undeva într-un timp scurt, nu am să folosesc maşina, am să-mi iau scuterul şi am să parcurg probabil aceeaşi distanţă într-un timp probabil pe jumătate. Foarte puţină lume îşi pune următoarea problemă: folosim o maşină de 4-5 locuri, însă circulă o singură persoană, deci volumul mare al maşinilor nu este decât un element suplimentar care contribuie la îngreunarea traficului. De ce nu folosim în oraş maşini mici, care să fie mai uşor de condus, mai uşor de parcat? Traficul ar fi mai suportabil. De ce nu folosim mai multe biciclete şi vechiule pe două roţi motorizate?”, a mai spus Tăriceanu.
Preşedintele Senatului a mai spus că nu foloseşte transportul în comun, deoarece stă în afara Bucureştiului.
“Nu mă plimb în Bucureşti, însă constat că sunt foarte mulţi plimbăreţi. Toată ziua este un trafic fabulos. Am fost în oraşe precum Munchen şi vreau să vă spun că după ora 8 în oraş, traficul practic dispare, nu mai este trafic cu vehicule. Oamenii circulă, dar marea majoritate sunt la servici. La fel este şi seara. La noi sunt diferenţele sunt între orele de vârf şi restul timpului, dar destul de mici”, a mai declarat Tăriceanu.
Chestionat când a folosit ultima oară bicicleta, preşedintele Senatului a spus că marţi. ”Stau la Snagov. Vin de dimineaţă în costum de haine, nu pot veni 30 km cu bicicleta, nici nu rezist”, a arătat Tăriceanu.
Primăria Capitalei a transmis, marţi, că traficul din Bucureşti s-a agravat, în ultima perioadă, din cauza înmulţirii maşinilor.
„Referitor la declaraţiile tendenţioase care circulă în spaţiul public şi care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum şi lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală, Primăria Municipiului Bucureşti face următoarele precizări: subliniem faptul că timp de 27 de ani, în Capitala României nu s-au luat măsuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situaţie care s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investiţiilor, dar şi din cauza înmulţirii autovehiculelor de pe arterele”, se arată într-un comunicat, transmis, marţi, de PMB.
DE 5 ANI LA PUTERE. STATII DE MEDIU STRICATE…
„Cealaltă mare problemă este sănătatea cetăţeanului şi nu prea vorbim de poluare. Am întrebat-o pe doamna Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, şi am rugat-o să înceapă să facă măsurători pentru calitatea aerului în Bucureşti. Mi-a spus că staţiile de măsurare a aerului sunt stricate. Sper să le pună în funcţiune. Aşa cum apar zilnic buletine de meteo, aşa trebuie să apară şi buletine de calitate a aerului, care ne vor speria”, a mai declarat Tăriceanu, citat de Mediafax.
PS : Deci noi avem miliarde de euro fonduri europene pe mediu, un aer extrem de poluat in Bucuresti si statii de mediu stricate?! Pe bune, atat pot ei, politicienii mari, buni si plini de slide-uri?!
Craiova, 13 iun /Agerpres/ – Primarul Craiovei, Mihai Genoiu, a declarat miercuri că municipiul pe care îl conduce nu este atractiv pentru dezvoltarea de afaceri din cauza infrastructurii rutiere, motiv pentru care se află pe ultimele locuri într-un top referitor la dezvoltarea de businessuri în oraşele din România.
‘Craiova nu este un oraş atractiv pentru investitori din cauza drumurilor. Faptul că guverne întregi nu s-au uitat la Craiova, faptul că oraşul a fost rupt de restul şi nu a avut căi de comunicare este o mare problemă. Au venit delegaţii străine la Craiova şi am avut o discuţie legată de faptul că la ora aceasta, de bine, de rău, avem acest drum care este Craiova-Calafat, dar de la Craiova din ce în ce mai greu se poate comunica şi spre Bucureşti şi spre vestul ţării’, a spus Mihai Genoiu într-o conferinţă de presă.
Acesta a afirmat că, în calitate de fost om de afaceri, ştie din proprie experienţă că ani de zile municipiul Craiova nu a fost un mediu prietenos pentru mediul de afaceri.
‘Craiova, ca autorităţi, nu a fost un mediu prietenos. (…) Am fost om de afaceri 23 de ani de zile şi niciodată nu am fost primit de primar. Noi nu putem decât să sprijinim mediul de afaceri oferindu-le toate condiţiile de care ei au nevoie pentru a se dezvolta. (…) Calea de transport este criteriul principal pe care îl are o companie atunci când investeşte într-un oraş. Cei de la Wielputz (n.red: firmă din Germania care îşi deschide o fabrică la Craiova) care au venit în High Tech Industrial Park au ales Craiova pentru că avem cursă directă cu avionul la Dusseldorf, unde este firma-mamă’, a menţionat Mihai Genoiu.
PS 2 : Nu mai pot cu astia care sunt la putere si se plang de cat de slaba si ineficienta e puterea. Dom primar, PSD e la guvernare de 5 ani jumate. Uitasi?!