Aceasta criza fara precedent generata de #coronavirus impune o scurta si rapida analiza despre cine pierde si cine castiga in aceste momente in care bursele cad, economiile statelor se indreapta spre scadere, resursele devin extrem de pretioase si evaluarile pana la finalul anului sunt cruciale.
Orice criza inseamna o provocare si cine stie (stat, companii private) sa se adapteze rapid poate transforma aceste necaz intr-un prilej de revenire financiara
Daca bugetele statelor vor scadea si e nevoie de o radiografie extrem de precisa pentru tipurile de venituri pe care se pot baza guvernele dar si companiile private, am facut o evaluare pe care o prezint mai jos
Cine castiga :
shopping online
platforme home delivery
retail hypermarket
industria IT, furnizori internet
industria pharma
industria de aparatura medicala
industria textilelor reprofilata pe productie masti, combinezoane, orice necesar textil spitale
producatorii de alcool reprofilati pe dezinfectanti
Cine pierde :
industria auto
turismul
imobiliare / constructii
comertul in magazine – cu precadere haine, incaltaminte, accesorii, mobila, etc
companiile aeriene (reprofilate pe cargo si transport medical ar putea compensa)
industria HORECA, daca nu se adapteaza la oferte online & delivery
transporturile de persoane si de marfuri
Cel mai mult pierd imobiliarii. Muzicienii. Industria auto. Tot ce pe baza de comision, toate tranzactiile vor fi directe, mai putin cele prin banci. Micii comercianti din cauza micilor comercianti cetati cu igiena.