Un foarte bun articol din Jurnalul national. Dezastrul santierelor de autostrada e marele esec al guvernului Ponta.

——————-

De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.

http://jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/urmatorii-kilometri-de-autostrada-abia-in-2022-696648.html

26 COMMENTS

  1. :))) apropo! nea ăsta nu e din zona unde se taie pădurea şi se transportă cu camioane fără numere de înmatriculare? 🙂 parcă aşa e din cîte-mi amintesc şi din cîte am citit în presa online!

  2. reducerea investitiilor e o catastrofa si de asta trebuie sa plece. sanatatea si educatia la fel, niste catastrofe. o directie de tara lipsa. cand ai un premier LAS, SLAB, in sictir fata de tara si oamenii ei, asta e rezultatul.
    multi ani lui ponta.

    • Lasa nelutule ca vin basistii cu investitii ”serioase”, parcuri in paduri, telegondole ruginite, ”investitii” gen nana, baile boghis, etc. Sa vezi atunci ce directie de tara vom avea. Tu, un propagandist basist, sa vorbesti de sanatate si educatie, trebuie ca ai mare tupeu jegos. Ai auzit de duta basistul, cel care a devalizat casa de sanatate si a lasat bolnavii de cancer fara medicamente ? Dar de funeriu, fostul ministru al educatiei, care calcula viteza pumnului basist ? Mare tupeu ai, omule.

  3. am asteptat 2 luni si jumatate o programare pentru un RMN la coloana prin CASMB pentru ca la liber costa enorm circa 8 milioane lei.
    Pentru ca biletul de trimitere are valabilitate doar 2 luni a trebuit sa merg din nou la medicul de familie de unde sa iau un nou bilet catre neurochirurg care la rindul sau mi-a dat un nou bilet pentru RMN care sa fie valabil. Am dureri la coloana si ma misc greu iar toate aceste drumuri reprezinta un chin cumplit pentru mine.
    Astazi dimineata am fost programat la 8 si jumatate la RMN. M-am prezentat cu greutate, cu picioarele si bratele amortite si am fost informat ca cardul de sanatate este invalid. Pe urma si-au dat seama ca toate cardurile sint invalide iar dupa circa o ora in care s-a incercat sa se ia legatura cu CASMB dar a fost imposibil. Am asteptat circa 3 ore si cu dureri cumplite am fost informat ca cei de la RMN ma reprogrameaza din cauza imposibilitatii accesarii sistemului de carduri.

    Domnule Radut Tudor va rog frumos sa le transmiteti guvernantilor si tuturor celor care au facut aceasta CRIMA ODIOASA impotriva romanilor numita card de sanatate de la basescu pina la ponta sa se duca dracului de criminali nenorociti si SA FIE BLESTEMATI cu toata familia lor PE VECIE sa aiba parte de o viata si o moarte IN CHINURI CUMPLITE tot asa cum ne omoara si pe noi in saracie lucie si chinuri de neimaginat ca pe animale.

  4. Armata romana avea ca prioritate construirea de sosele, si latrine (nici un castru nu se considera intemeiat pana nu se sapau gropile de dejectii jur imprejur). Templul, circul si baile veneau dupa, ceea ce e absolut logic, fiindca hrana trupelor si materialele de constructie au nevoie de cai consacrate de intrare si iesire, si cultura nu se face cu oameni constipati. Daca ne hotaram odata si-odata de unde vrem sa ne tragem, din daci sau din romani, modelul cel mai eficient va birui. Si, fara gluma, daca “guvernul meu” reuseste sa taie drumuri prin hatisurile patriei in scurtul timp ramas pana la alegerile locale, PNL-ul are o sansa sa se legitimeze ca partid de guvernamant. Altfel, discursul generalului de la Cotroceni despre lipsa avizului sanitar la 4000 de scoli ramane ceea ce e: o lectie prost digerata de istorie nationala.

    • Nu prea este de ales intre daci si romani … si dacii aveau o civilizatie avansata asemanatoare cu cea greaca de unde au imprumutat foarte multe. Insa nu au avut timp sa se dezvolte mai departe pe motiv de “buna” vecinatate cu o Roma lacoma de aurul din Carpatii Metaliferi.

  5. Oruce contraperformanta e pasata de pesedisti liberalilor si viceversa nimeni nu isi asuma barbateste raspunderea.Fug toti sa taie in cadru festiv cate o panglica la 2-3 km dar nimeni nu spune ca din banii cheltuiti si in termenul respectiv ar fi trebuit facuti cel putin 15.Poate si din aceasta cauza stau relaxati,li s-a atrofiat simtul raspunderii iar situatia per ansamblu e atat de dramatica.

  6. pacat ca de 15 ani toate guvernele au ignorat importanta autostrazii sibiu-pitesti..vad ca si acum se discuta 5 variante,in functie de interese,desi e clar ca cea mai fezabila e cea sibiu-c de arges-pitesti

  7. Marele eșec a guvernării Ponta este Băsescu Traian!Băsescu a venit de mână cu Ponta și au făcut cea mai grețoasă tragi-comedie pamfletând lupta românilor cu dictatorii lor.Domnul Ponta a fost obișnuit să aibă totul!Acum se închide cortina!Rămâne pe loc pentru aplauze,face cu mâna publicului,ultimele plecăciuni,iar la final, Băsescu a furat spectacolul

  8. Victor Ponta nu a fost ales premier va să facă autostrăzi sau să ne mărească salariile și pensiile,ci am așteptat TOȚI de la el,să scape de Traian Băsescu și atât.ATÂT n-a fost în stare.Că procurorii fac abuzuri,acum,e irelevant!Așa-ți trebuie să ai încredere sau să te asociezi cu Băsescu,cel care nici usturoi n-a mâncat,nici gura nu-i pute…
    Am totuși 2 previziuni:
    Ponta,pușcărie până la 5 ani cu suspendare,Băsescu,12 luni cu executare
    Să ai un premier care să fie condamnat la pușcărie cu suspendare,e de nemaiîntâlnit!Noi ne-am obișnuit dar europenii nu pot concepe asta și vor face presiuni să plece Ponta
    Băsescu,de bună voie va sta 1 an la pușcărie ca să se considere că a fost pedepsit destul pentru că a implementat cu forța măsurile de auseritate

  9. Autostrazile sunt “esecele” tuturor guvernelor de pana acum. Cand viesparul de la “drumuri” ca fi curatat complet iar, vampirii de tot felul de acolo vor fi indepartati vom avea autostrazi.
    Acel Marter Plan putea fi facut de ai nostri specialisti fara tot felul de experti de la UE si pe bani putini.

  10. MAESTRU’ chiorpaliu, prin anii’90 spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi! Invatacelul coabitator ce poate sa faca altceva!? Traim din consum, investitiile da-li dreaq

  11. Europenii care ne critică acum pentru cel mai înalt grad nivel de corupție și ne acuză de xenofobie,ar trebui să răsfoiască cărțile de istorie și să sesizeze că cei mai mari voievozi și domnitori ai României,numai prin simpla credință a lui Dumnezeu,a oprit invazia Imperiului Otoman să ajungă în toată Europa

  12. Mai bine facea cateva partii la campie Si terenuri de fotbal la munte in panta….asa basisiti erau multumiti de realizarile Lui!

  13. 17 Septembrie anul de gratie 2015.
    Plecare ore: 7.15 din Brasov catre Nadlac.
    Iesire din Tara Ore: 15.30. (Fara oprire cu exceptia alimentarii la pompa si relativul “pipic” de rigoare.)

    Vi se pare normal ???
    Tot drumul n-am facut atlceva decit sa le rezerv un loc in Iad tuturor celor ce s-au perindat
    pe la Transporturi. Sa se duca dracului, scuzati licenta poetica, doar dus fara intors.

    Ungaria: nicio coada la vama, strazile recent asfaltate impecabile, extraurbane nu autostrazi sa fie clar
    doar la Szeged doua Hammer militare fara inmatriculare (Ori NATO ori doar Maghiare) ne au tinut companie pentru 2-3 Km. dupa care au cotit la stinga spre Roszke.
    Li s-au alaturat o gramada de patrule de Politie ce mergeau tot spre granita Sarba.
    Austria: Niciun control special, in Vama un grup de Sirieni norocosi de a fi ajuns in Austria.

    Va salut prieteneste pe toti, un salut special DVS, Radu Tudor. Sa auzim de bine!

  14. Ceea ce aţi auzit de la jurnalistul timişorean aseară(armata ungară) eu am scis”un colb uriaş deasupra zonei S-V”, se repetă acum pe linia verticală N-S de la Călăraşi în jos cred aproape de graniţa noastră(nu e vorba de românica noastră) e ceva sub graniţă, la bulgari.(asta văd acum şi e ceva grav). Ps. e viziunea mea, ceea ce văd eu.

  15. mie mi se pare o politica vizionara, inteleapta
    daca n-avem autostrazi nici migrantii nu stiu pe unde sa mearga, n-au pe unde merge, se incurca, nu exista riscul blocarii autostrazilor, etc. Eu as schimba si indicatoarele, sa indice Viena spre sud, spre Sofia. Numele de Ungaria, Austria s.a. sa fie inlocuite cu Irak si Siria (asta cu indicatoarele au patentat-o francezii, tot in razboi)
    cam asa a cistigat si Rusia razboiul al doilea, nemtii s-au impotmolit in noroi, dezorientati.
    Deci sa-i oprim nu putem, sa-i primim nu vrem, hai atunci sa-i zapacim, sa-i incurcam.
    In plus, in frunte cu anormaldefericitul, sa ne rugam ca in Balcani sa fie o iarna lunga si grea, migrantii vor sta in statiunile grecesti

  16. Nu mai pot!!….simt ca ma sufoc in aceasta tara guvernata de prosti, incapabili dar hoti la superlativ, nevoie mare.
    Sa dea dreaku’, nea Nicu daca traia ii punea la zid pe toti, fara discriminare!!!
    Banu’,…sa le intre banu’ de comision in buzunare si cei “aruncati” pe zeci de “studii” de fezabilitate. Suntem tzara lu’ este fezabil….ia’ ca nu mai e fezabil!!!
    Nu ne mai trezim o data din amortirea asta generala…parca suntem dati cu “praf de tacere si prostie”.

Leave a Reply