Un studiu recent arată că unele companii mari precum Google, Microsoft sau L’Oreal vor plăti anul acesta până la 25 de milioane de dolari pentru publicitatea plasată pe site-urile de știri false. Cele mai multe dintre aceste site-uri promovează teorii ale conspirației despre COVID-19 sau informații înșelătoare despre tratamente sau cauze ale virusului, care pot pune viața în pericol, scrie www.truestoryproject.ro

Despre giganții tehnologici care susțin financiar fenomenul dezinformării:
https://www.digitalinformationworld.com/2020/07/websites-spreading-coronavirus-conspiracy-theories-are-generating-millions-from-amazon-and-google-ads.html

Cele mai noi teorii ale conspirației despre COVID-19:
https://www.forbes.com/sites/brucelee/2020/07/11/face-masks-with-5g-antennas-the-latest-covid-19-coronavirus-conspiracy-theory/#722e7f9416f1

Fake news: un fenomen în creștere

Statista, un agregator global de știri, date și informații, a compilat câteva infografice care surprind amploarea fenomenului fake news în zilele noastre. Aflăm, astfel, că 58% dintre conturile false de pe Facebook prezintă la poza de profil poza unui militar în uniformă, mizând, cel mai probabil, pe prestigiul profesiei. Sau că numărul postărilor pe care Facebook le-a șters pe motiv că incitau la ură a crescut de la 2, 5 milioane în primul trimestru din 2018 la 9,6 milioane în primul trimestru al anului 2020.

Read more:
Adevărul despre fake news: https://content-design.statista.com/statistics-fake-news/ 
“Nici un subiect nu a rămas neatins de dezinformare în timpul pandemiei”: https://news.un.org/en/story/2020/04/1061592

Precum am putut observa în ultima vreme, în România și nu numai, avem de-a face cu o proporție considerabilă din populație care fie nu mai crede în virusul ce a făcut ravagii, fie nu consideră că este atât de grav pe cât spun organizațiile internaționale. Acest fapt este înrăutățit mai departe de către diverse figuri publice, de la politicieni până la muzicieni și actori, care desconsideră gravitatea situației, influențând astfel deciziile și opiniile cetățenilor ce sunt deja atacați din toate părțile de campanii de dezinformare. La nivel internațional, OMS, văzând indiferență mai multor lideri politici, avertizează că dacă nu se iau măsuri vehemente de limitare a virusului cât de curând, vom trăi o adevărată criză umanitară. Cu toate acestea, cert este că următoarele câteva săptămâni sunt cruciale pentru evoluția noului virus, atât în România, cât și în restul globului.

  • Cine sunt negationistii? Politicieni cu rang înalt, medici, preoți și agitatori de profesie fac parte din tabăra celor care nu cred în existența virusului, deși numărul îmbolnăvirilor crește în România într-un ritm, care produce îngrijorări nu doar la București, ci și la Bruxelles. Asociații ad-hoc fac propagandă pe internet în favoarea ideii că virusul ar fi doar un pretext pentru opresiunea oamenilor: de la Frontul Civic Unit care cere ieșirea în stradă împotriva Legii carantinei, până la Activnews, pentru care pandemia e doar o psihoză, s-au raliat mișcării negaționiștilor o serie de organizații de tipul Coaliția Stop5G sau Asociația Medici pentru Consimțământ Informat.(Radio Europa Libera)

    https://truestoryproject.ro/newsdigest-google-si-amazon-platesc-milioane-de-dolari-unor-site-uri-care-promoveaza-stiri-false/

Leave a Reply