Home Articole Interceptarile se atomizeaza intre SRI, DNA si DIICOT

Interceptarile se atomizeaza intre SRI, DNA si DIICOT

4658
7
SHARE

Decizia CCR ce reduce dimensiunea activitatii SRI in materia interceptarilor a fost legiferata azi printr-o Ordonanta de Urgenta a Guvernului, avizata de CSAT. Nu se stie care sunt costurile atomizarii unitatilor de interceptare intre SRI, DNA si DIICOT.

http://www.antena3.ro/actualitate/ce-nu-a-spus-klaus-iohannis-in-aceasta-seara-dupa-csat-345713.html

Ordonanta de Urgenta privind “unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal” a fost adoptata vineri seara de Guvern, la scurt timp dupa ce proiectul a primit avizul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Anuntul a fost facut de ministrul Justitiei, Raluca Pruna, intr-o conferinta de presa. “Am vrut sa venim de indata cu o solutie care sa faca imposibila sincopa” in anchetele penale, a declarat ministrul Justitiei, Raluca Pruna. 120 de politisti judiciari vor fi detasati la Parchete, a anuntat ministrul Justitiei, adaugand ca nu se vor face noi angajari.
“Nu se schimba nimic, doar inlocuim resursa umana”, a subliniat ministrul Justitiei.
Raluca Pruna a precizat ca solutia este una temporara si considera ca este nevoie de o dezbatere in societate pe aceasta tema.
Proiectul acestei ordonante, citat de HotNews.ro, prevede ca sintagma “alte organe specializate ale statului” va fi eliminata din Codul de Procedura Penala. OUG introduce precizari clare ca probele sunt obtinute nemijlocit de procuror, organele de cercetare penala sau lucratori specializati din cadrul politiei iar modul cum sunt puse in executare mandatele va fi controlat de presedintele Inaltei Curti sau de un procuror desemnat de acesta.

De asemenea, legea de organizare a SRI va fi modificata pentru a delimita fara echivoc supravegherea tehnica dispusa pe un mandat de siguranta nationala de interceptarile realizate de procurori.

In Nota de fundamentare a proiectului de Ordonanta de urgenta “privind unele masuri pentru punerea in executare a mandatelor de supraveghere tehnica dispuse in procesul penal” se mai arata ca prin masuri tehnice, se va realiza partajarea infrastructurii (servere de management al interceptarii si console de administrare si operare) astfel incat sa se realizeze accesul nemijlocit si utilizarea independenta de catre organele de urmarire penala. Modul concret de acces la sistemele tehnice al organelor judiciare ar urma sa fie stabilit prin protocoale de cooperare.

Inaintea sedintei de Guvern, CSAT a avizat Ordonanta de Urgenta.

“Consiliul Suprem de Apărare a Țării a avizat favorabil acest proiect și adoptarea lui de către Guvern va reprezenta în acest moment o soluție, fie ea și temporară, la o problemă care preocupă deopotrivă instituțiile statului și opinia publică”, a declarat Iohannis citat de Agepres.

Iohannis a explicat că acest proiect de act normativ este destinat să ofere, “într-o primă etapă”, o soluție pentru activitatea organelor judiciare, urmând ca, ulterior, forul legislativ să poată avea în vedere și alte soluții pe care să le dezbată “cu toate instituțiile interesate și cu societatea civilă”.

“Sunt opinii potrivit cărora activitatea Parchetelor, în absența infrastructurii tehnice necesare pentru realizarea unor astfel de metode speciale de supraveghere, ar fi afectată atât din punct de vedere al operativității actului de urmărire penală, cât și sub aspectul administrării unui probatoriu complet. Ordonanța de urgență vine să răspundă exact acestei preocupări”, a arătat președintele.

Acesta a spus că scopul pentru care a convocat “de urgență” CSAT a fost “pentru a analiza, dezbate și găsi soluții în timp real la situația creată de decizia Curții Constituționale privind constituționalitatea interceptărilor telefonice, cum e cunoscută în spațiul public”.

În opinia sa, această problemă are două aspecte importante. “Primul ține de respectarea deciziei Curții și de nevoia de a pune în acord legislația cu această decizie. Al doilea aspect ține de nevoia de a asigura neîntrerupt cadrul legislativ pentru ca justiția să-și facă datoria, fie că e vorba de cazuri de securitate națională, fie de cazuri de corupție. Ambele aspecte sunt esențiale pentru funcționarea statului de drept, iar eu, ca președinte, m-am angajat să fiu garantul funcționării statului de drept în România”, a susținut Klaus Iohannis.

 

7 COMMENTS

  1. Să spunem că e o reformă de încercare pentru România ”impusă” din marile colţuri ale căpuţurilor. Dar ce primesc la schimb tehno-plantaţii aterizaţi direct în scaune şi funcţii pentru această ”reformă”? Nu cumva e compensare a stabilităţii locurilor de la bruselles şi ceva în plus? E o întrebare decentă şi nevinovată! Sau nu cumva e o compensare în forţă pentru diminuarea populaţiei despre care nu se spune adevărul sub nicio formă şi care poate fi completată cu trimişii în forţă de la cald la frig(refugiaţii) pentru a finaliza acţiunile în ţările lor de origine? E o bănuială nevinovată şi asta din cauza încălcării repetate a legislaţiei şi Constituţiei cu bună ştiinţă de 26 ani de democraţie! Parcă-i prea în forţă ca să credem că e împotriva unui partid corupt sau a unui sistem mafiot! Mai repede seamănă cu instalarea mafiei totalitariste în toate domeniile legal sau nu şi fără a respecta drepturile omului !

  2. Incredibil ce reformă introduc aceşti guvenanţi şi tehno-plasaţi în scaune şi funcţii! Cum adică paşaportul să fie act de identitate în urma anulării cărţii de identitate? Ce înseamnă asta? Am mai scris: nu avem patrie mamă, dreptul de a fi moştenitor genetic românesc şi nici cetăţenie pură întro patrie unde te-ai născut, ai trăit şi poate mori!
    http://www.antena3.ro/actualitate/pasaportul-ar-putea-deveni-act-de-identitate-345757.html
    Asta mai înseamnă că nou născuţii care nu au ochii formaţi vor avea certificat de naştere: IOC dar vor avea paşaport, cu fizionomia feţei necunoscută întrucît fătul creşte şi i se schimbă fizionomia!
    Un certificat de naştere e valabil toată viaţa, o carte de identitate e valabilă 10 ani şi un paşaport e pe termen scurt: de la 1 an la 5 ani! Cum să trăieşti ca individ cu identitate schimbătoare din an în an sau la 5 ani? Personal am avut certificat de naştere la 17 ani şi am avut probleme din toate punctele de vedere întrucît nu conform actelor, nu făceam parte din familie deşi trăiam în aceeaşi familie şi-n aceeaşi casă, mîncam împreună, de la acelaşi domiciliu comun mergeam la şcoală, aceiaşi părinţi mergeau la şedinţa cu părinţii, în catalogul clasei erau înscrişi părinţii comun cu restul fraţilor! De ce vă spun atît de multe despre această perioadă de democraţie comunistoidă plină de mentalităţi îmbîcsite de ură şi habotnicie dar toţi aroganţi, care coincide cu cea anterioară: 1951-1965, eu am trecut prin acea perioadă şi ştiu cu ce se mănîncă din toate punctele de vedere! Şi atunci şi acum fabricile de acte legal sau nu, funcţionează perfect şi dacă se constată că e avantajos doar pentru unii, se leggiferează deîndată încît nu mai poţi modifica nimic! Nici legislaţia nu te scoate la liman mai ales cînd ai judecători ”de bună credinţă” care nu-ţi ia în considerare actele legale reale motivînd ”sunt acte personale ataşate la diferite hotărîri” bineînţeles actele personale legale ne fiind valabile întrucît nimic din ele nu e menţionat în hotărîri judecătoreşti!
    De ce spun permanent că ni se ascund multe adevăruri!

    • Parlamentul este singura autoritate constitutionala din Romania care are dreptul sa legifereze legile de procedura penala ci nu SRI, DNA, CSM, Guvern si CSAT si de aceea aceasta OUG este nula si neavenita, ea incalcand din start principiile fundamentale ale dreptului cetateanului inscrise in Constitutia Romaniei. Numai in dictaturi chiar si mascate sub faldurile democratice se intampla asa ceva. Iar Romania este condusa de o dictatura mascata condusa de persoane impuse pe functiile de conducere din SRI, CSAT, DNA, CSM si Guvern ci nu alese de cetateni, in urma unor alegeri libere si corecte.

      • Pare o horodincă de detoate pentru ei chiulangii şi nimic pentru restul. Avem cumva Parlament şi parlamentari doar chiulangii cu venuturi şi pensii nesimţite?
        Nuuuuuu!

  3. Deci s-a consfințit legătura, pana mai ieri adulterina, dintre DNA si SRI; de-acum inainte impart masa (de date personale) si casa (de detentie) ca niste soți cununați cu acte in regula (de la primăria Sibiana) si, cine știe, s-ar putea sa facă si pui daca o mai tin puterile pe madam Koveși după atâta bătaie cu corupții neamului. Ar putea sa li se dea si un Patriot’s Act, cadou de nunta si ne-am liniștit pe vecie.

  4. Suntem statul de drept politienesc. Am ajuns s-o vedem si pe asta se lupta astia care sa ne “intercepteze”, “razboi” intre securisti iar, aici termenul este acela derivat din securitatea cetateanului. Am dres-o.

  5. BANII INAPOI PLUS DAUNE ! Predoiu & compania lui boc-specialistul in dr.constitutional sa raspunda pentru prejudiciile aduse statului roman prin elaborarea unui cod de procedura penala lovit de nulitate in fiecare sapt. !Asi vrea sa stiu si eu cine a lucrat la el si cat a incasat !

Leave a Reply