Home Articole Ni se promit, din nou, autostrazi

Ni se promit, din nou, autostrazi

2207
8
SHARE

Președintele PSD, Liviu Dragnea, și-a exprimat convingerea că la finalul acestui mandat cel puțin două autostrăzi vor traversa România: Coridorul IV și Autostrada Transilvania, scrie Agerpres.

“Am participat la mai multe discuții și eu, și domnul Tăriceanu cu membri ai Guvernului în ultima perioadă și convingerea mea este că, în acest mandat, cel puțin două autostrăzi vor traversa România: Coridorul IV și Autostrada Transilvania. Coridorul IV însemnând Constanța-București-Pitești-Sibiu-Deva-Nădlac, iar Autostrada Transilvania este fosta Autostradă Bechtel. (…) Am încredere în conducerea Ministerului Transporturilor, în cei de la Compania de Drumuri și în prim-ministru că aceste lucruri vor fi duse la capăt”, a spus Dragnea la B1Tv.

Întrebat dacă își asumă un pariu în acest sens, liderul PSD a replicat: “Eu nu fac pariu pe mâna altuia”.

Pe de altă parte, Dragnea și-a exprimat speranța că în scurt timp Guvernul va prezenta proiectul de lege privind achizițiile strategice, preluând modelul altor țări.

“Discutăm de un cadru legislativ care să permită ca investițiile mari — pe care le definim printr-o lege, în mod nominal, într-o dezbatere publică — să poată să aibă proceduri de achiziție simplificate, în așa fel încât să nu mai stăm, ca stat, indiferent cine guvernează, trei-patru-cinci ani până când începe o lucrare, până când se termină toate contestațiile, toate divergențele pe marginea unei investiții”, a mai spus el.

În ce privește studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pitești-Sibiu, el a precizat că se caută soluții pentru ca acesta să fie finalizat de către compania care l-a început.

“Am înțeles că Ministerul Transporturilor în zilele acestea era pregătit să găsească o soluție în așa fel încât realizarea studiului de fezabilitate să meargă în continuare, pentru că — dacă nu greșesc eu — cred că mâine ar fi fost ultimul termen în care se încheia contractul, tot din cauza unor abordări greșite — sau, mă rog, incorecte — din mandatul trecut. (…) Eu nu cred că e vorba să primească bani în plus. Este vorba să găsească o soluție prin care să se lungească termenul, eventual, în așa fel încât să se finalizeze studiul de fezabilitate cu compania cu care s-a început. Fiindcă altfel ar avea variantă, după părerea mea, să reia procedura de achiziție și înseamnă că ducem cu încă doi-trei ani execuția acestui document. Dar este decizia pe care vor trebui să o ia ei”, a arătat el.


Guvernul și-a propus pentru anul acesta să inaugureze 98 de kilometri de autostradă, a afirmat, miercuri seară, într-o emisiune tv, premierul Sorin Grindeanu.

“Anul acesta ne propunem, și e realizabil prin tot ce înseamnă situația la zi a lucrurilor, să inaugurăm până în 100, 98 de km de autostradă. Important este să mergem în continuare pe tot ce înseamnă Master Planul aprobat împreună și în dialog cu Comisia Europeană. Legat de acest lucru, o să venim rapid cu — poate e mult spus o lege a investițiilor strategice — un nou cadru legal prin care să ușurăm sau să simplificăm, nu înseamnă să facem netransparent acest lucru, să simplificăm acest proces legat de achizițiile strategice. Mă refer la tot ceea ce înseamnă domenii de tipul transporturilor, autostrăzi în special, energie și domeniul apărării”, a declarat Grindeanu la TVR.

El a adăugat că pe două dintre cele cinci loturi ale autostrăzii Pitești — Sibiu termenul pentru studiul de fezabilitate este sfârșitul acestei luni.


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit până la 15 august 2017 contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, se arată într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

‘Contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru ‘Autostrada Sibiu – Piteşti’ a fost desuspendat. În data de 14.03.2017 contractul privind Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru ‘Autostrada Sibiu – Piteşti’ a reintrat în vigoare ca urmare a finalizării perioadei de suspendare de trei luni notificată de CNAIR SA în data de 14.12.2016. De asemenea, precizăm că tot în data de 14.03.2017 a fost semnat un act adiţional privind prelungirea perioadei contractuale până la data de 15.08.2017′, se arată în comunicat.

Reprezentanţii CNAIR reamintesc faptul că în sezonul de iarnă nu s-au putut realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice, astfel că, în decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni.

Contractul ‘Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti’ a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti – Tecnic Consulting Engineering România SRL (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti).

Finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) şi Bugetul de Stat (GOR 15%).

Autostrada Sibiu – Piteşti are o lungime de aproximativ 123 kilometri.

8 COMMENTS

  1. Daca in 2020 vor fi gata Constanta – Arad si Brasov – Oradea, PSD va fi realizat imposibilul.
    Asta inseamna ca in 2019 macar una din ele va fi gata. Eu asta nu cred.
    Sunt prea multe interese externe si interne ca Romania sa nu se dezvolte prea tare.

    Pun si eu o intrebare: Care tara isi doreste dezvoltarea Romaniei ? Exista vreo tara care sa spuna “mie imi convine ca Romania sa se dezvolte puternic” ?

    Nu mai spun ca exista probleme interne pe aceeasi tema. De fapt problema majora este in interiorul tarii. Nu toata lumea isi doreste dezvoltarea Romaniei.

    • Pesedeul nu-si doreste dezvoltarea Romaniei, altfel nu ar fi taiat banii infrastructurii si i-a directionat spre salariile bugetarilor!

  2. Autostrăzi!
    Între bugetul statului şi buzunarele goale tip sac fără fund?
    Iese o autostradă genială!
    Vezi supervizarea Clotilde…autostrada vântului…inodoră!

  3. Efectele guvernarii infractorului Liviu Dragnea
    1. Cel mai slab leu,
    2. Guvern decredibilizat,
    3. CCR decredibilizata,
    4. Guvern marioneta considerat cel mai CORUPT din istorie,
    5. Nicio investitie inceputa, nicio investitie finalizata,
    6. Bani mai putini incasati la bugetul de stat,
    7. Incapacitate de negociere la Bruxelles exact in momentul cand aveam nevoie de credibilitate,
    8. Parlament considerat, mai mult ca niciodata, simbol al coruptiei,
    9. 42 de zile de proteste de strada fara oprire,
    10. O singura obsesie, un singur proiect, un singur plan: sa-i dam jos pe Kovesi&Lazar!
    Si mai vreti autostrazi?!
    Ha, ha, ha…:(

  4. deci, asa, pe logica, cu datele clientului:
    din 2012 pana in 2017, PSD a fost la guvernare tot timpul mai putin 2016. DECI: UNDE SUNT AUTOSTRAZILE?? si acum ni se cere sa credem ca in alti 4 ani PSD o sa infloreasca autostrazile precum gropile in autostrazile existente!!
    Dragnea ar trebui sa insiste pe cariera de Stand-up Comedy :D:D

Leave a Reply