Degeaba se lauda actualul ministru al Transporturilor Lucian Bode cu alta abordare, cu proiecte pe hartie si cu termene pe care ulterior nu le respecta. Haosul, brambureala, incompetenta si coruptia continua sa domine acest domeniu strategic : infrastructura. In zona feroviara, e de ajuns sa mergi in orice gara, chiar si in cea mai mare – Gara de Nord – pentru a descoperi singur cel putin 10 lucruri anapoda.
Cat despre infrastrcutura rutiera, am mai spus-o, dar simt nevoia sa o repet : singura solutie in institutia numita CNAIR (fosta CNADNR) e napalmul. La modul figurat, evident, nu va grabiti sa trageti concluzia ca pledez pentru un atentat.
Aceasta institutie putreda, toleranta cu incompetenta, nemunca, furtisagurile si abordarile depasite de anii ’60-’70 e una dintre cele care trage Romania in jos.
Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş Turda nu va fi finalizat nici măcar anul viitor, deşi termenul stabilit prin contract este noiembrie 2020, susţine Asociaţia Pro Infrastructură, precizând că grecii de la Aktor s-au mobilizat insuficient, scrie ziarul Adevarul.
“Putem observa o dată în plus managementul haotic al grecilor de la Aktor, mobilizarea insuficientă, lucrările realizate în ultimii 5 ani ce trebuie remediate, sau un sistem de scurgere al apelor aproape inexistent ce produce pagube semnificative la fiecare ploaie. Cu excepţia structurilor principale unde subcontractorul Retter este bine mobilizat, este greu de crezut că Aktor va finaliza restul lucrărilor chiar şi în anul 2021”, a informat Asociaţia Pro Infrastructură.
Cand vad aceste doua nume asociate – CNAIR si AKTOR – imi creste brusc tensiunea. Astia sunt ca tusea si junghiul. Printr-o complicitate de peste un deceniu, explicabila doar prin mecanisme putrede, mizerabila firma greceasca AKTOR este in continuare acceptata la licitatiile CNAIR. Si are, evident, castig de cauza.
AKTOR e una din cele mai sinistre firme din domeniul infrastructurii rutiere. Daca dai un simplu search pe Google, vei vedea zeci de articole despre sanctiuni, amenzi, liste negre si alte cele pe care aceasta companie sulfuroasa le-a avut in ultimii ani. In loc sa fie interzisi la licitatiile CNAIR, avocatii din interiorul companiei de stat cu daruri de la greci continua o paguboasa (pentru noi, nu pentru ei) colaborare cu AKTOR.
Lucian Bode, la fel de multumit cu mersul catastrofal al lucrarilor CNAIR, nu se deosebeste cu nimic de jalnicele prestatii ale predecesorilor sai. Mai mult, aceleasi firme dubioase, cu bube de la un cap la altul, cu lucrari mereu intarziate si prost facute, sunt abonate la banii de la Transporturi.
Ce concluzie sa tragi? Astia nu se feresc de greci cand le fac daruri. Dar va veni o vreme cand li se va strica kalimera.
PS 1 : Voi reveni curand cu imagini de pe autostrazile A1 si A2, acolo unde e plin de probleme si n-a mai calcat picior de inspector gras si bine platit al CNAIR
PS 2 : Un scurt reminder pentru lobotomatii care ma intreaba de ce nu mai zic nimic de autostrazi. Eu mai zic, dar voi nu stiti sa cititi, trollilor
Imaginea abandonului si a neputintei : Podul de la Cernavoda
In seara asta ai vorbit de defrisari, s-a trezit habarnistul de melescanu sa virbeasca despre tari care au interzis defrisarile! Ex. Halvetica, nu exista proprietate de stat in padure! Privatii taie din proprietatea lor, dar, lemnele raman 2-3-4 luni de zile stocate in padure pentru control autoritati si uscare, nu se taie lemn verde decat in caz de boli la vedere si exista comisie de control la fiecare taiere. Lemnul este transportat la prelucrare si scadura, talajul si toate, sunt impartite in sectoare: scandura la vanzare, talajul de marime mai maricica se foloseste la ormat pe strazi la baza copacilor, a plantelor pentru ca mentin umezeala si aspectul vizual si la locurile de joaca pentru copii ca protectie la cazaturi. Talajul mic se foloseste la mobila. Asa ca,si halvetica are reguli stricte dar totul e prin lege, prefera sa importe mobila de foarte buna calitate la pret mediu decat sa taie padurile! Si ce paduri au! Toate ingrijite! Sunt multe de scris in legatura cu organizarea.