Thursday, September 18, 2025
15.5 C
Bucharest

Vodafone Romania – practici comerciale incorecte

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Conform unui comunicat al autorității, Vodafone punea la dispoziție consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la Internet. Oferta era valabilă 28 de zile, însă, în urma analizării reclamațiilor consumatorilor, a rezultat că, deși aceștia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricționate pentru că erau condiționate de un număr suficient de apeluri primite.

“Consumatorilor le era impusă o condiție pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla și în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziționate, fiind condiționați de numărul de apeluri primite”, precizează reprezentanții ANPC.

De asemenea, o altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute și SMS-uri naționale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă considera că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor inițiate nu depășește cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul își promova ofertele la aceste cartele nu menționa aceste restricționări.

“Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înțelege faptul că nu există nicio restricție; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacționare pe care în alta situație nu ar fi luat-o”, au subliniat reprezentanții ANPC.

Astfel, pentru utilizarea unei practici comerciale înșelătoare, Vodafone a fost sancționată contravențional cu amendă de 50.000 lei, operatorul de telefonie obligându-se să elimine mecanismul de restricționare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate și cele primite.

“O practică comercială este considerată înșelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informație esențială sau nu indică intenția comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, și când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o”, explică reprezentanții ANPC, citând prevederile Legii 363/2007, scrie Agerpres.

 

Hot this week

Nu se retrag. Dimpotrivă. Americanii aduc avioane strategice în România

Președintele Nicușor Dan a informat Parlamentul în legătură cu...

Americanii modernizează poligonul de tancuri din Estul României

În perioada 8-10 septembrie, reprezentanți ai US ARMY au...

Elon Musk predică violenţa şi moartea în Europa

Downing Street a denunțat luni 'limbajul periculos și incendiar'...

Topics

Nu se retrag. Dimpotrivă. Americanii aduc avioane strategice în România

Președintele Nicușor Dan a informat Parlamentul în legătură cu...

Americanii modernizează poligonul de tancuri din Estul României

În perioada 8-10 septembrie, reprezentanți ai US ARMY au...

Elon Musk predică violenţa şi moartea în Europa

Downing Street a denunțat luni 'limbajul periculos și incendiar'...

MApN ar trebui să expună public resturile dronelor rusești

Moscova a respins protestul României, după ce MAE de...

Invitată de AUR, o femeie a venit cu 6 cuțite la Parlament

O femeie din Republica Moldova a fost prinsă la...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img