30 de milioane de euro este paguba produsă de producătorul german de automobile Volskwagen României, potrivit www.antena3.ro

Volkswagen a recunoscut că a folosit un software care să reducă nivelul noxelor în timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel.

Volkswagen a anunţat că 8 milioane de vehicule diesel euro 5 înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german,citată de publicaţia germană Handelsblatt.
Volkswagen a recunoscut, la sfârşitul lunii septembrie, că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.

Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârşitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.

6 COMMENTS

  1. Si cum s-a adus paguba de 30 milioane de euro Romaniei??? Se produc cumva VW in Romania si acum trebuie sa suporte statul Roman modificarea lor sau despagubiri???

      • Ok. Asta stiam dar inca o intrebare. In Spania scot spaniolii filtrele de particole de la masinile euro5 si euro6 sa faca economii si de carburant dar si de bani cu schimbarea sau curatarea lor? Ia calculeaza tu cam cate miliarde de lei se pierd din taxele mai mici pentru Euro5 si Euro6 care fara filtru de particole sunt euro4 de fapt? Caci la noi scoaterea acestor filtre a devenit sport national si peste 50% dintre masinile euro5 si euro6, indiferent de marca, nu il mai au. Dar ce sa vezi! Trec la testele de noxe atat la RAR cat si la ITP-ul periodic fara probleme adica cu ceva banuti dati unde trebuie. Spaniolii pot cere daune dar la noi scuze, daca ceri daune celor de la VW verifica si celelate masini corect si aplica exact aceleasi masuri pentru cei ce au scos aceste filtre. ca si aia polueaza la fel si au mintit exact la fel. Si nu va obositi cu acuzatii ca as apara VW. Nici vorba de asta. Abia astept sa plateasca pentru magaria facuta. Dar vreau obiectivitate din partea autoritatilor romane si controale drastice si la celelalte masini euro5 si euro6. Nemtii au pacalit noxele fara stiinta consumatorilor. La noi consumatorii, adica posesorii de masini euro5 si euro6, pacalesc de buna voia noxele cu complicitatea celor care cer acum daune de la nemti.

  2. Nu e nimic complicat, unul este consumul la un motor care nu este in sarcina si cu totul altul atunci cand avem pretentia sa avem 177 cp si sa demaram cu un “vapor” de 2 tone si sa prindem 100 km/h in 8 secunde, cum ar fi Pasat-ul. Normal, la consum mare in timp scurt noxe cat cuprinde. La fel ca la cele “tunate” unde se mareste consumul pe curba de acceleratie. Treaba asta e stiuta cam de toti si cred ca urmeaza si restul mai ales cei cu motoare relativ mici si puteri mari. Apoi camioanele.

  3. Basau:300mlrd oiro paguba facu.si totusi traieste fericit.iote ashiea si cu masina poporului.sezi bland 🙂 resemneazate. Forta intunecata a imbecilitatii si coruptiei este stapana acum …sa nu fie cu tine.basau e reprezentantul poporului rumam si “eminentilor cenusii mondiale” in proportie de 99%.pur si simplu lumea este o basina!iar imbeclul ce ne a siluit 10 ani cu nume de basescu e predestinat timpului ce il traim.am zis,
    Demult ca basina este lumea,atata decadere,pana si planeta ne lasa,e o basina,nu ne mai rabda pamantul!uite tu cejeg,numai in romania asta!dara in alte prapadenii,exoduri,saracii..

    Totusi basau tre omorat urat.asa zic eu.nu exista prezumtia de nevinovatie in cazul astuia.deaia ne bate dumnezeu,de prosti zi lasi ce suntem. :-)tre sa plec ,bafta! 🙂

Leave a Reply