Cinci incidente cu avioane ale companiei Tarom in ultimile 24 de ore ma determina sa reiau un semnal de alarma pe care-l trag in legatura cu aceste probleme.

Tarom, nesiguranta si probleme tehnice repetate

Avioanele Tarom au frecvente probleme tehnice, intarzieri la decolari si aterizari, multe din aceste incidente repetandu-se ingrijorator in ultimul an.

TAROM a anulat, vineri, cursa spre Iaşi – RO 707 – care urma să decoleze la ora 17,20 de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, potrivit programului de zboruri afişat pe site-ul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

De asemenea, cursa RO 311 Bucureşti – Munchen a decolat cu o întârziere de o oră şi douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17,10, însă a zburat de pe Otopeni la 18,30.

În ultimele 24 de ore, operatorul naţional de transport aerian a înregistrat probleme cu cinci aeronave. Astfel, primul incident a avut loc joi seară, când o aeronavă a companiei TAROM, care urma să ajungă la Iaşi, a ratat decolarea de pe Aeroportul Otopeni, din cauza unei probleme tehnice. Anterior, cursa TAROM RO 637 Bucureşti – Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecţiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare.

De asemenea, vineri, aeronava TAROM cu destinaţia Timişoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a zburat cu o întârziere de o oră şi cincizeci de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment.

În plus, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a demarat o investigaţie în cazul cursei TAROM Bucureşti – Iaşi, care a ratat decolarea, programată pentru ora 20,35.

‘Au fost mai multe decolări şi întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM Bucureşti – Iaşi. Este vorba despre o investigaţie şi nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaţilor, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigaţiei avem în vedere mai multe componente: şi procedurile de pe aeroportul Otopeni şi cum a acţionat pilotul, deci nu e doar TAROM’, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al agenţiei, Nicolae Stoica.

Inteleg ca noul Director General Tarom este un inginer de aviatie – Plaveti parca se numeste – iar ministrul transporturilor Sorin Buse ar fi si el un soi de specialist in transporturi care abia a venit in functie si ar vrea sa plece in politica dupa doar 3 luni. Doi tehnocrati numiti de premierul Ciolos contribuie impasibili prin incompetenta lor la dezastrul Tarom.

Vazand tot soiul de preocupari ale Guvernului, intreb : domnule prim ministru Dacian Ciolos, vreti sa avem vreo tragedie cu un avion Tarom pina cand vor lua oamenii dvs o masura concreta cu managementul si departamentul tehnic al companiei aeriene?

Recunoastere oficiala : probleme cu aeronavele TAROM

17 COMMENTS

  1. francezi sau nemti? cui vrea julien ciolos sa dea taromul? prin antalya au cazut 2 rachete intr-un magazin de produse de pescuit. nu au produs victime sau pagube. astea ce provenienta aveau?

    • Inca cativa ani cu Julien si va face praf si ce-a mai ramas din epoca de aur…pe vremuri ma enerva argumentul ca o fi Ceausescu cum o fi dar a facut fabrici, uzine, drumuri, blocuri etc Consideram ca aceste lucruri se faceau oricum, orice societate progresand tehnic. Iata ca nu-i asa, o societate si o tara poate fi si distrusa in functie de ce conducator are si cat de pasiv e poporul…

  2. Binenteles ca i este indiferent..pe cei care mai fac pe patriotii,ii cam luati (presa in general) in tabarca/denigrati ( nu ma refer la cloaca PNL si PSD) !!

  3. Aceasta Companie a fost falimentata cu stiinta, pentru a fi vanduta. Nu inteleg, Ciolos conduce Guvernul Romaniei? Ce interese sunt ca TAROM sa fie scoasa din piata?
    Dupa parerea mea TAROM este o companie de interes NATIONAL.

  4. Astea sunt probleme de siguranta nationala,a cetatenilor,cum vreti sa le rezolve ciolos cand el are multe proiecte numai de el stiute,ca nu se vede niciun proiect,tot ii da cu proiectele de m-am plictisit!Tarom-ul e pe linia de avarie,s-au perindat manageri peste manageri care au acumulat datorii, n-am auzit de innoirea flotei si Doamne fereste de ceva ca ar fi tragic!!!Ne-a ferit Dumnezeu de evenimente pana acum dar cat sa mai tina si el cu noi cand omul si-o face cu mana lui!ciolos nu cred ca o sa faca ceva pentru ca este impotent,n-are cu ce si n-are cu cine!In aviatie timpul lucreaza altfel, conteaza fiecare secunda,cat sa mai lasi ca merge si asa si sa tot carpesti!

  5. Asa conducere , asa rezultate … spre ceea ce se si doreste ! Pe rutele interne pierd teren acolo unde au concurenta la preturi normale . Mai au de muls, la preturi de 4 sau 5 ori mai mari, acolo unde detin monopol ! Pe extern si acolo sunt in picaj … Cat despre ATR-urile TAROM sau alte epave vechi de peste 20 de ani … , stirile vin de la sine … , fara prea multa reclama !

  6. dupa cum spuneam aici ceva vreme in urma: intii incidente, pe urma consemnare la sol, pe urma pierderea destinatiilor, pe urma faliment, pe urma vinzare pe 1 euro, pe urma profit imens care pleaca afara.
    Air France? Lufthansa? Julien? Klaus?

    Homo tehnocraticus europeensis in actiune + Romania lucrurlui bine facut praf = Votati linistiti, baietii lucreaza pentru voi!

  7. Drumuri: NU!
    Şosele naţionale sau autostrăzi: NU!
    Nivel de trai decent: NU!
    Alimentaţie sănătoasă: NU!
    Interes pentru sănătate: NU!
    Interes pentru educaţie şi învăţământ: NU!
    Interes faţă de conaţionali: NU!
    Interes pentru progresul patriei mamă: NU!
    La ce mai ocupaţi funcţiile şi scaunele dacă nu sunteţi trup şi suflet pentru patrie şi popor?
    …doar pentru CV, imagine, loc de muncă sigur şi venituri ???
    Nu seamămă a genocid ?

  8. E las-o asa. Stimabilul “Doamne Fer” si-a pus o gramada de acoliti pe la transporturi, unul care mai are putin si pune pe butuci CFR Marfa. A adus acolo un director fost peste bomboane si bauturi racoritoare air, acum finalizeaza ce n-au finalizat ceilalti “profesionisti”.
    Cu certitudine are in plan, i-au soptit patronii, ca trebuie pusa pe butuci si compania nationala de aviatie TAROM.
    Ma rog la Dumnezeu, ca sa-mi dea zile, sa apuc ziua cand toti astia vor fi judecati pentru inalta tradare. Pe ala l-au impuscat pentru subminarea economiei nationale si genocid, astia oare ce fac ?

  9. Ceea ce mi se pare de noaptea mintii este faptul ca media – dvs. trebuie sa trageti guvernul de maneca sa faca ceva concret! in situatia data -Tarom – situatie devenita critica -periculoasa.
    “Cinci incidente cu avioane ale companiei Tarom in ultimile 24 de ore ” – la asa ceva Min. Transporturilor trebuia sa fi avut rapid o comunicare publica, ( conf. de presa), adica intr-o tara NORMALA, cu ministri RESPONSABILI , asta ar fi fost procedura standard.
    Se numeste informare, un prim pas intr-o situatie ce evidenteaza nevoia adoptarii unor masuri de urgenta.
    Insa realitatea este alta, Guv. Ciolos nu si-a aratat profesionalismul “TEHNOCRAT” mai deloc, desi aerele si pretentiile de mari specialisti au fost afisate din prima zi.
    Au venit pe cai mari si vor pleca pe magarusi. La ce blazon au afisat, azi sunt nimic mai mult decat un balon de sapun.
    Dar desigur cativa din presa ii ridica la rangul de sfinti non-stop! Si din cauza asta merg treburile in Romania “asa de bine”. Cultul personalitatii cultivat pana la greata.

  10. I-aş mai vedea CEO la TAROM pe Rareş Bogdan şi Octavian Hoandră! În această situație, bussines class ar zbura la Jibou şi economic class la Ocna Mureş!

      • Revin, oamenii amintiti mai sus sunt convins ca bunul simt (ardelenesc) si responsabilitatea de care dau dovada i-ar recomanda pentru postul de CEO al TAROM. Sigur s-ar inconjura de oameni profesionisti fini cunoscatori ai “fenomenului”. Am convingerea c-ar face mult mai mult decat toti perindatii pe la aviatie. Ca tot veni vorba de profesionisti intr-ale aviatiei sunt nenumarate nume “grele” din acest domeniu care-i recomanda pentru un post de CEO la TAROM, mai ramane ca si autoritatile statului sa acole ceva fonduri ca pe gratis nu se face aviatie.

  11. Respect tuturor conaționalilor care postează pe blogul domnului Radu Tudor. În primul rând.
    În al doilea rând, la o simplă analiză de conținut, toate postările de aici, dIenotă inteligență peste media cetățenilor, dar şi mult “loisir” organizațional.
    În al treilea rând, punem prea mult afect în distribuțiunile partizane în corpul social românesc.TAROM este un pretext.
    În al patrulea rând, domnul Anonimul- trăiască Lucian Blaga, deşi la Blaga era Marele Anonim, avem certitudinea că vom muri anonimi.
    În al cincilea rând, dacă îmi permiteți, îmi doresc ca:
    -România să devină o putere nucleară
    -România să aibă cea mai puternică armată din Europa de Est şi centrală
    -România să fie a cincea economie europeană.
    În al şaselea rând, îmi doresc ca până în 1 ianuarie 2020 partidele actuale să devină amintire!
    În al şaptelea rând, sănătate şi dezvoltare economico-socială tuturor românilor !

    Domnule Anonimul, o să vă lipsesc, pentru că nu o să mă mai vedeți pe aici.

  12. Pai si din cauza gorgului sunteti in sediile acelea.
    Mult prea bland cu marioneta gorgu!
    Pacat!
    Cica nu se declara victima si nu-i place atacul, dar arunca cu kkt in psd si alde si se plange de tot felul de atacuri imaginare.
    Poate ii amintiti si de pdl…
    Sinistra si aroganta femeie. Sper sa ramana la lada de gunoi a istoriei.

Leave a Reply to ochi agerCancel reply