Cativa angajati in presa apropiati lui Traian Basescu au starnit o polemica in legatura cu avionul folosit de Klaus Iohannis pentru a se deplasa la Bruxelles.

trc2“Sper că nu vă închipuiaţi că închiriem un avion de la Tarom, de nu ştiu câte locuri, pentru a merge 5 oameni la Bruxelles. Lucrurile astea se fac pe baza evaluării preţului. Sunt convins că s-a găsit cel mai mic preţ pentru un avion de 9 locuri. A trebuit găsită o soluţie de urgenţă. Avioanele astea nu sunt chiar ca taxiurile care stau pe stradă”, a declarat Mihalache, la B1 tv citat de stiripesurse.ro. “Dacă aş fi în locul dumneavostră, l-aş întreba pe fostul titular de la Cotroceni de ce este această situaţie. Mie mi-e ruşine când mă află pe pistă şi văd că ţări mult mai mici decât noi au avioane ale statului. E ruşinos pentru ţara asta. Din păcate domnul preşedinte, din cauza administraţiei precedente, care nu s-a preocupat de tema asta, se află în situaţia de a închiria avioane”, a mai precizat Mihalache.

PS – Foarte interesanta precizarea de pe site-ul companiei Toyo Aviation, proprietara avionului : “Our crew is fluently  speaking English and Spanish and all our FA are also native Russian speaking

 

19 COMMENTS

  1. iar Basescu este de vina…stiam ca Ponta i-a luat avionul lui Basescu la acea perioada…administratia prezidentiala nu are fonduri sa cumpere avioane…

    • Tin minte cum Ponta zicea clar ca Basescu nu are nevoie de avion, Ponta “uitand” voit ca nu Basescu avea nevoie de avion, ci Administratia Prezidentiala. Ca sa pun altfel problema: daca Ponta chiar credea ca o sa ajunga presendinte, cam cat de repde ar fi aprobat un avion?

      In orice caz, Basescu este de vina pentru nu mai este prezent. Si o sa fie ani de zile de acum incolo de vina. De fiecare data cand apare o problema mai mare. In nici un caz nu e vina lui Ponta si a PSD, “cel mai cinstit guvern”, “elita societatii” 🙂

      • nu vreau sa-ti spun celebra vorba “hai sictir” nici macar atat nu meriti basist mic cu ciocul mare.. cat mai primiti pe interventie basitilor mici? sau v-a cumparat la pachet noul partid basist numit liberal ? are nevoie 6k sa faca naveta saptamanala la sibiu cu avionul prezidential? sau “prima doamna” nu poate merge la madeira decat cu avion “prezidential”? daqca ati avea cave creier bai basistilor ati sti macar un lucru: avionul neu e doar pentru presedinte e pentru toate oficialitatile statului, inclusiv pentru 6k. invatati sa pupati curul prezidential atat scrieti o gramada de prostii.

  2. Domnul acesta este pentru prima data in viata politica ? Sau a facut si el parte din regimurile astea care au facut ce au facut cu tara asta in 25 de ani ? Mie mi se pare ca nu este nou in politica si nu a fost portar la Parlament, ci a avut ceva functii (politice si administrative) in toate legislaturile. Ce se miauna acum ? Sau e si el o Udre care isi da seama care sunt problemele Statului numai cand se loveste de ele ?

  3. Nu ştiu la ce mai vorbiţi, de ce vă mai chinuiţi să convingeţi dacă o ţineţi toţi numai în concedii. Cînd e de făcut ceva pentru ţară şi popor, nu vă grăbiţi, cînd e vorba să faceţi pentru voi…deîndată! Nu mai siportaţi criticile de la omul de rînd?

  4. Care-i problema cu avionul ?
    Idiotii astia nu-l cunosc pe romanul Tiriac ? Dl. Tiriac putea asigura un avion presedintelui Iohannis, totul costa doar un telefon, restul sunt amanunte privind achizitia serviciului.

  5. In Romania asigurarea unui avion al statului care sa fie la dispozitia presedintelui a fost mereu o problema. Cred eu ca lui Basescu i-a convenit sa nu o rezolve. Un presedinte care inchiriaza avionul pentru deplasare de la o firma constituie o reclama pretioasa pentru aceasta. In alta ordine de idei de ce ne miram ca pe site scrie si de limba rusa ??? Companiile ruse inregistreaza o crestere si, cu toate sanctiunile impuse de occident, reusesc sa se strecoare sub o forma sau alta. In privinta d-lui presedinte nu ma mir ca a preferat o asemenea companie. Probabil era mai ieftin si, in al doilea rand, prietenii pe care-i are in occident stau bine la relatiile cu Rusia.

  6. Vedeţi ce se întâmplă dacă n-avem trenuri şi linii de mare viteză?! La o viteză de 3-400 km/h, Herr Iohannis ajungea la destinaţie, fără să piardă trenul ca-n tinereţe cu elevii, pe parcursul unui joc de bridge. Aşa că i-a mai dat lui Ion Ţiriac niscaiva euroi, să nu cumva să piardă marele mustăcios. Până la urmă, pentru a demonstra cât e de larg la pungă, Ţiriac putea sponsoriza deplasarea preşedintelui la Bruxelles, astfel mai iertându-i-se, parţial, masacrele de la partidele de vânătoare de la Balc.

  7. istoria avionului care sa deserveasca oficialitatile de prim rang ale tarii este veche si interesant de pus pe blog. probabil ca la deplasarea lui 6k undeva unde nu are nici o calitate ( ce legatura are romania cu spatiul marii mediterane? vin cumva la noi pe cale maritima vapoare pline de imigranti si noi nu am aflat? se inghesuie libienii, tunisienii, algerienii etc sa navaleasca in scumpa npastra democratie? n-am auzit de asta pana acum. pe problemaq asta grija e in curtea italienilor sau francezilor. in rest, vorba lui 6k de dupa reuniune ce e marea mediterana ce e marea neagra? tot o mare in tara lucrului bine facut???!!!) se merge cu o delegatie mica deci cred totusi ca a aqfacut bine ca a luat un avion de mica dimensiune. intrebarea e cand si din ce bani se poate constitui o mica flota pentru oficialitati. iar ps – ul din finalul articolului nu are nici un rost. probabil un proamerican nu stie ca rusii sunt cei pentru care de la paris , londra, viena si pana in turcia limba rusa e una la fel de folosita ca si engleza sau franceza si e la loc de cinste. cand ai nevoie de bani ca si comerciant nu te uiti de unde vin sau in ce limba discuti cu cel care aduce banul, ii faci toate placerile inclusiv sa ii vorbesti limba!!!! cei care au calatorit prin zonele mentionate stiu lucrul asta foarte bibe. ce sa spun ca pana si in tokyo recent am avut surpriza sa fiu intrebat daca in romania se vorbeste rusa???!!! asa ca ps-ul e ridicol.

    • Este adevarat, este bine sa cunosti limba rusa, dar in transporturile aeriene internationale, pentru conducerea traficului aerian se foloseste numai limba engleza.

  8. Se poate şi aşa? În anii ’90, când transportul preşedintelui se făcea cu avioane rămase de la Ceauşescu, piloţii erau atent selecţionaţi şi supravegheaţi, aeronavele trebuiau să aibă o stare tehnică excelentă, erau verificate şi păzite de servicii specializate… Acum se poate mai simplu? Adică am găsit cel mai mic pret pentru un avion de 9 locuri şi îl urcăm în el pe domnul preşedinte! Nu contează că este vorba despre o companie aeriană cu un singur angajat, poate găseşte el nişte piloţi, avionul este bun că este aproape nou, a fost fabricat în 2009 şi nu a mai căzut niciodată!
    Ar fi fost interesant dacă domnul consilier ar fi continuat, după ce a trecut hopul cu preţul cel mic, să ne spună ce măsuri de securitate au avut în vedere pentru zborul preşedintelui nostru.

Leave a Reply