portul-1312705803

In ordinea numerelor de pe tricou : Olanda, SRI, Traian Basescu (si Mircea Basescu), Radu Mazare si PNL – se lovesc sub centura si deasupra ei pentru controlul Portului Constanta. Citeva zeci de milioane de euro incasari – cu potentialul triplarii acestei sume prin cresterea traficului de marfuri – sunt miza. Basescu sugereaza ca e mai bine sa negocieze fratele sau cu “generalii NATO” decit Mazare. Ce spectacol….
Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu (PNL) aşteaptă scuze de la Radu Mazăre (PSD) pe tema trecerii Portului Constanţa la primăria din oraş, în contextul în care au avut o întâlnire în care i-a spus primarului Constanţei că portul ar trebui să rămână în coordonarea Transporturilor.

“Sincer, mă uit în ochii lui Radu Mazăre şi aş aştepta să îşi ceară scuze, dacă el mă respectă aşa cum îl respect şi eu, ca un om politic. Pentru că da, Radu Mazăre a venit să avem o discuţie bărbătească şi oficială despre Portul Constanţa. I-am spus că părerea mea este că Portul Constanţa, fiind de importanţă strategică, trebuie să rămână în coordonarea Ministerului Transporturilor, şi asta este părerea mea. Este o părere, nu pot avea decizie. Decizia este importantă, după părerea mea poate să fie doar la Parlamentul României, printr-o lege”, a spus Fenechiu, joi, la o întâlnire cu presa.

Ministrul Transporturilor a arătat că de fiecare dată a afirmat ceea ce crede, iar din acest motiv a fost câteodată direct sau “prin spate” apostrofat sau contrazis de lideri politici sau de altă natură.

Premierul Victor Ponta a declarat miercuri că este posibil ca Portul Constanţa să treacă de sub administrarea Ministerului Transporturilor sub cea a Primăriei Constanţa, aşa cum de principiu se întâmplă şi cu porturi mari din Europa, precum Rotterdam, dar când şi cum se va face transferul rămâne de discutat.
Preşedintele Traian Băsescu a afirmat miercuri seara că ar fi riscant pentru angajamentele României cu NATO sau Exxon ca premierul să accepte ca municipalitatea constănţeană să devină acţionar majoritar la Portul Constanţa, el afirmând că primarul Radu Mazăre “stă mai mult cu domnişoare dezbrăcate prin Mamaia”.

Mazare : “Basescu ontroleaza de 20 de ani Portul Constanta”

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, susţine că preşedintele Traian Băsescu nu este de acord ca Portul Constanţa să treacă la autorităţile locale pentru că altfel ar pierde controlul acestuia, pe care l-ar fi deţinut “prin acoliţii săi” în ultimii 20 de ani.
“Cred că au intrat în fibrilaţii acoliţii lui, afacerişti din port, când au auzit declaraţiile premierului. Probabil au pus mâna pe telefon şi au spus: ?Ce facem, şefu ? Traiane, ce facem, salvează-ne !? Ştiţi foarte bine cine a controlat Portul Constanţa timp de 20 de ani de zile. Nu ştiţi, că doar nu l-a controlat Mazăre de la Bamboo. Băsescu şi cu toată tagma lor, şi cu toţi afaceriştii ăia şi cu vămile şi cu toate poveştile astea”, a declarat Radu Mazăre, joi, într-o conferinţă de presă.
Mazăre a mai afirmat că Băsescu are dreptate atunci când spune despre el că umblă cu fete în Mamaia, adăugând că el nu le face “ministre şi nici şefe de partid”.
“Este adevărat ce spune preşedintele Băsescu că eu umblu cu fete prin staţiunea Mamaia. Dar nu le fac ministre, nu le dau jumătate din bugetul ţării pe mână şi nici nu încerc să le fac şefe de partid. Şi mai e ceva, un mic amănunt: eu nu sunt însurat şi nici ele măritate”, a precizat Mazăre.
Primarul a menţionat că Portul Constanţa va trece la municipalitate după ce Guvernul va iniţia un proiect de lege prin care toate porturile din ţară vor trece la autorităţile locale, dar a spus că nu ştie când se va întâmpla acest lucru.
“Am discutat cu Ponta despre trecerea portului la Primăria Constanţa. Domnia sa mi-a spus că va iniţia un proiect de lege prin care vor trece toate porturile la primării, inclusiv Portul Constanţa. Eu nu l-am suspectat niciodată pe Ponta că nu s-ar ţine de cuvânt. A şi declarat domnul Ponta ieri că i se pare o chestiune normală, în regulă, aşa se întâmplă în Europa şi o să o discutăm împreună”, a mai afirmat Mazăre.

29 COMMENTS

  1. Sa se numeasca toti politic pe unde apuca,asta e solutia pentru salvarea economiei. Cei 23 de ani de numiri politice se vede unde au adus tara. Cearta e pe functii ca niciunul nu inlocuieste fostul director cu unul prin concurs. Toti cu oamenii lor din partid. Avem oameni ai naibii de competenti prin partide. Industria s-a dezvoltat la fier vechi, padurile au crescut cu cherestea, resursele le exploatam cu folos aproape zero si totul multumita politicienilor mult iubiti.

    • …..si cei 23 ani i’au facut pe majoritatea politicienilori cu sute de milioane euro in cont….” eu lucrez aproape de 50 de ani si nu am un ban pus deoparte(macar de inmormantare)”…TOTI SUNT NISTE HOTI IN FRUNTE CU PIRATUL….acum a ramas portul de vandut si gata….au distrus o tara frumoasa si bogata.

  2. doar printr-o revolutie violenta mai avem sansa sa scapam de securistii astia scelerati care ne-au facut praf si pulbere tara si pe noi

  3. Si vrea Mazare portul la el in ograda de grija Romaniilor.Hai ca-i buna.Oare exista prosti sa-l creada?Dar Fenechiu alt specimen nu vrea sa- il de-a tot pt binele Romaniilor.

    • Da, dar nici cu “gaşca cealaltă” nu mie ruşine … adică … a-i lui Băsescu sigur, sigur, ptr. bunăstarea ţării vor să păstreze controlul Portului Constanţa ? E bătaie pe caşcaval ş-atât. Nici nu mai contează cine cu cine se bate … Mazăre cu Băsescu, Fenechiu cu Popescu, sau Ionescu cu Vasilescu. Banii vorbesc.

  4. Constanteni, toate veniturile sunt colectate de ei la nivel inalt doar cheltuielile se repartizeaza la toata lume…sory! Bleh!

  5. mai oameni uni.cat oare il mai suportam pe chiorul asta ?daca era in alta tara pana acum se cara de nu maqi auzea nimeni de el si boarfele lui,
    DESTEAPTA MAMALIGA RECIUITA !

  6. Industrie ioc, resurse ioc, imprumuturi avem la FMI si la multe alte banci luate de Basisti. In plus de distrugerea economiei sunt de vina toate partidele

    Pe noi ca STAT ce ne asteapta?

    Sa ne explice si noua un economist sau cine stie ca banii imprumutati rebuie returnati si productie nu avem, doar acolo banii de la capsunari.

    • Nu trebuie parerea unui economist, oricine gandeste si citeste stie raspunsul – Toate datoriile acumulate pana acum cat si cele pe care le vom contracta de acum inainte din lipsa acuta de ECONOMIE, se vor plati de copii copiilor nostri, asta dupa ce NOI vom pune “la mezat” pe o perioada nedefinita, toate resursele naturale care sunt cautate asidu de europeni, toate activele potential valide economic si nu in ultimul rand, NOI, ca mana de lucru IEFTINA, muncind pe fostele noastre proprietati ! NU ESTE O GLUMA, NU ESTE O IMAGINATIE HORROR A MEA, ESTE O REALITATE CRUDA, PREVIZIBILA A UNUI VIITOR SUMBRU, VIITORUL ROMANIEI MANELISTE CONDUSA DE O CLASA POLITICA CINICA SI UN POPOR DEMULT “ADORMIT” !!!

  7. BASESCU NU MAI ARE NEVOI DE PORTUL CONSTANTA CA NU MAI ARE FLOTA SI MARINARI CA EL NU MAI E NEVOIE SI CA ATARE AR CAM TREBUI SAI DEA PONTA O LOVITURA SUB CENTURA DAR SUB CENTURA SA SIMNTA CA DINTRUN PORT CIT DE CIT COMERCIAL IN 22 DE ANI BASESCU CIT A FOST MINISTRU TRANSPORTURILOR LA TRANSFORMAT IN PORTUL MAFIOTILOR DE TOT FELUL EVAZIUNEA ACOLO SE FACE NU LA BUTICUL DIN COLT DAR NU VREA NIMENI SA VADA TOTI VREA SO CONTINUIE .SI ASTA NUSTIU DACA E BINE DOMULE CHESTOR;

  8. ehee,atac la familionul basau? fenekiu si-a prins oole in gard,clanul basau pe de o parte ailalti pe cealalta ..are viata grea micul smenar de trafuri si tva-uri

  9. Nu trebuie reinventata roata in aceasta disputa.Portul Constanta are sediul in orasul Constanta.Cu bune si rele apartine de acest oras.Nu pricep ambitia unora de a controla total aceasta fabrica de produs bani(albi ori negri).Fiind in subordinea primariei pare logic,fara a da deoparte autoritatile de resort ale statului,dar sa se mearga in continuare pe sistemul mafiot conceput de clanul basist este grav!Azi ,nu ministerul transporturilor face legea in port ci gasca fratilor basesti.Pote ca domnul Radu Tudor ne poate aduce la cunostiinta mai multe intamplari …portuare din Constanta!

  10. Prefer ca in portul Constanta sa fie implicat Mazare decat sa ramana in continuare MAFIA LUI BASESCU! Cel putin Mazare a aratat ca e bun manager, chiar daca exotic, iar in plus arata ca-i pasa de Constanta si de constanteni (eu nu sunt constantean!). Intr-un cuvant, sau doua: JOS BASHESCU!

  11. miza este foarte mare.va dati seama ce inseamna pt.clanul Basescu sa scape din mana asa o afacere? e de colea ca principala poarta maritima sa incapa pe mana altora.toti tin cu dintii de aceasta pricopseala,pt ca indiferent in buzunarul cui intra banii rezultati din manevrele care se fac in Constanta tot pricopseala se numeste .si uite asa suparati cum sunt tot mai dau si cate o tenta de gluma acestei probleme foarte serioasa .lui Basescu nu i-ar placea sa se pricopseasca Mazare ca nu e serios si umbla cu fete pe litoral {da, ce o vrea sa umble cu baieti?}iar lui Mazare nu-i place ca potrtul sa fie sub inalta obladuire a Ministrului Fenechiu pt. ca e moldovean si moldovenii nu au porturi.nu-ti vine sa crezi ce auzi.ca la noi la nimenitotul se duce in derizoriu si fiecaruia i se pare ca el e cel mai potrivit pt a lua ,,pulsul” portului Constanta si uite asa daca n-ar fi o treaba cat se poate de serioasa ,chiar ai rade.

  12. Cu un ochi la flota, pe care a matrasit-o, si unul la portul Constanta, maleficului i-a ramas sa matraseasca portul ca sa fie tacamul complet. Si nu-i nimeni sa-l opreasca. Ce fac astia cu biata Romanie? Aloooo, dle Ponta, Romania e sat fara caini? Din maretele cuvinte cu care i-ati aburit pe romani inainte de alegeri s-a ales praful… si coabitarea. Tot ce faceti este in totala contradictie cu ce spuneati ca sa castigati alegerile si sa va instaurati prim ministru. Cat cinism!

  13. Oricum Ponta nu este decat un randas, o sluga obedienta a lui basescu si va face ce i se va ordona, nu va face nimic de capul lui. Tot basescu conduce tara prin sluga Ponta

  14. Administrarea portului Constanţa ar trebui să fie în “ograda” municipală, indiferent că la şefia ei se află Mazăre sau altcineva, iar conducerea, managementul, să fie asigurat de o persoană competentă, cu vechi state în asemenea activităţi portuare şi transporturi maritime internaţionale, sau activitatea portuară să fie divizată în activităţi prestatoare de servicii (încărcare-descărcare, remorcare, întreţinere, stivuire în funcţie de condiţiile de livrare – F.O.B., F.A.S. etc.), şi de comerţ internaţional şi vămuire. Nu ştiu dacă portul Constanţa deţine şi vreo poziţie de armator; dacă da, atunci se pune şi problema asigurării navelor şi încărcăturii (C.I.F., C&F, C.I.P. etc.). Sigur că olandezii, cei mai tari în domeniu, tânjesc după o asemenea bijuterie pentru coroana reginei, dar, de data asta, sper ca românii să nu se lase duşi de apa comisioanelor, oricum cu multe zerouri, chiar dacă de aceasta va depnde intrarea în Schengen. Bine’nţeles, la “mintea” matechiorului criminal, d’alde frac’su şi şleahta de mafioţi ar fi de preferat. Numai că aceste căpuşe trebuie strivite rapid, oricât de adânc ar avea înfipte trompa
    în porii posesori ai unor extrem de generoase foloase materiale. De ce să nu devină şi Constanţa un Rotterdam?! Oricum este un port strategic,
    iar, după părerea mea, aceasta va conta enorm în privinţa acceptării în
    Schengen, mai devreme sau mai târziu. Eu aş prefera mai târziu, după îndepărtarea criminalului de la Cotroceni şi a tuturor celor care-i cântă-n struna cu care-i gâdilă pizma Elenei Udrea, vorba lui Mircea Badea.

Leave a Reply