Nici în 2024 România nu leagă regiunile istorice cu autostradă.

O realitate extrem de tristă pe care o constatăm de 34 de ani, cu un stat impotent și companii private de construcții dubioase, care au întârzieri masive generate fie de șmecheriile și incompetența lor, fie de plățile intenționat întârziate ale CNAIR.

Cert este că România râmăne rușinea Europei la capitolul infrastructură modernă.

Fără autostrăzi sau trenuri de mare viteză care să lege capitalele regiunilor istorice românești. Și mai departe, România, cu vestul civilizat și dezvoltat european.

Știri de genul celor de mai jos demonstrează încă o dată câcâiala nepermisă a autorităților, termenele aberant de lungi de execuție și lipsa de voință a conducătorilor, în timp de miliarde de euro fonduri europene încă zac neatrase de la Bruxelles.

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Vâlcea, Constantin Rădulescu, a anunţat marţi că a avut o întâlnire cu reprezentanţii constructorului lotului 2 al autostrăzii Sibiu – Piteşti, care au dat asigurări că sunt în grafic cu proiectarea şi că în această primăvară vor începe lucrările la acest tronson.

Rădulescu a precizat că la întâlnire, care a avut loc la organizarea de şantier de la Câineni, au participat şi prefectul judeţului, dar şi reprezentanţi ai Poliţiei Vâlcea, precum şi primarii celor două localităţi vâlcene prin care trece acest tronson – Racoviţa şi Câineni.

“A fost o întâlnire productivă în care am făcut o evaluare la zi a stadiului în care ne aflăm şi am primit asigurări din partea constructorului că proiectarea se va termina curând şi că lucrările efective vor începe în această primavară. De asemenea, în urma discuţiilor, am solicitat să se ia măsurile necesare pentru a evita crearea de ambuteiaje în zonele prin care trec utilajele constructorului. Aşa cum am mai spus, autostrada nu trece pe deasupra judeţului, este un proiect de o importanţă majoră atât pentru Vâlcea, cât şi pentru România şi mă interesează ca lucrările să fie finalizate la termenul stabilit”, a transmis preşedintele CJ Vâlcea, printr-o informare de presă.

Lotul 2 Boiţa – Cornetu din Autostrada Sibiu – Piteşti (A1) este cel mai dificil lot de autostradă din România, având o lungime totală de peste 31 de kilometri, cu 49 de poduri şi viaducte, şapte tuneluri şi un ecoduct în zona Lazaret. Lucrările la acest lot ar trebui finalizate în 2028, câştigătorul contractului de proiectare şi execuţie fiind o asociere de firme din Turcia – Mapa Cengiz, scrie Agerpres.

PS : Au trecut 10 ani de când nu reușim să legăm măcar Sibiul cu Vestul Europei, împotmoliți în cei 12 km mari și lați de la Margina-Holdea. Rușinea și corigența netrecută a marilor constructori români și a CNAIR.

 

Leave a Reply