Monday, November 10, 2025
9.2 C
Bucharest

Portul (Schengen) Constanța, hub logistic la Marea Neagră cu ajutorul arabilor

Transformarea Portului Constanţa în principalul hub logistic la Marea Neagră este un obiectiv esenţial pentru creşterea rezilienţei regionale şi cu relevanţă sporită în momentul lansării procesului de reconstrucţie a Ucrainei, a declarat, miercuri, prim-ministrul Marcel Ciolacu.

Şeful Executivului a participat la deschiderea evenimentului “DP WORLD – 20 de ani de eficienţă şi inovaţie în România” şi la operaţionalizarea noii investiţii de infrastructură portuară în cadrul Companiei Naţionale Administraţia Portului Maritim Constanţa.

El a remarcat prezenţa de 20 de ani în România a companiei DP WORLD din Emiratele Arabe Unite.

“Acest eveniment marchează şi cei 20 de ani de prezenţă a companiei emirateze DP WORLD în România. Este un moment special de bilanţ, dar şi o ocazie de a privi spre viitor. Sunt convins că noile proiecte vor aduce beneficii de substanţă economiilor noastre şi vor facilita interconectivitatea la nivel european şi internaţional. Permiteţi-mi, însă, să-mi exprim aprecierea faţă de activitatea DP WORLD în România. Sunt 20 de ani care au însemnat proiecte majore, cum este şi acesta, cu efecte de multiplicare în economie, care au creat numeroase locuri de muncă. Sunt 20 de ani şi investiţii de peste 200 de milioane de euro care au adăugat o nouă dimensiune pieţei noastre de logistică. Practic, aţi dat startul apariţiei în România a unor facilităţi moderne şi a aparaturii de ultimă generaţie”, a transmis Ciolacu.

Noul terminal Ro-Ro (Roll on-Roll off) și noua platformă pentru mărfuri agabaritice vor contribui la consolidarea importanței strategice la Marea Neagră a Portului Constanța. Sunt proiecte dezvoltate, în baza unui parteneriat între autoritățile române și cele din Emiratele Arabe Unite, parteneriat pe care dorim să îl continuăm și pentru alte obiective importante de infrastructură mare, a transmis și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
PS : Investițiile necesare din Portul Constanța, chiar dacă se fac cu firme arabe, trebuie însoțite de amenajarea unor ample parcări în zona Portului Agigea Sud. Pentru ca sutele de tiruri să nu mai blocheze (ilegal și periculos) banda de urgență a Autostrăzii A2 în zona Agigea. Terenuri sunt destule în zonă, trebuie doar o decizie. O hârtie semnată. 

Hot this week

General german : Rusia are capacitatea de a lansa un atac asupra NATO

Rusia are capacitatea de a lansa un atac limitat...

Până și bulgarii ne bat obrazul

Guvernul bulgar vrea să construiască trei noi poduri peste...

Revoltă bi-partizană în Congresul SUA : nu retrageți trupele din România !

Republicanii şi democraţii din Congresul SUA au făcut o rară alianţă...
00:11:05

Amiralul Vandier, SACT NATO : “România să-și intărească apărarea și reziliența. Articolul 3 e la fel de important ca Articolul 5”

Amiralul Pierre Vandier, Comandatul Suprem Aliat pentru Transformare (SACT)...

Topics

General german : Rusia are capacitatea de a lansa un atac asupra NATO

Rusia are capacitatea de a lansa un atac limitat...

Până și bulgarii ne bat obrazul

Guvernul bulgar vrea să construiască trei noi poduri peste...

Revoltă bi-partizană în Congresul SUA : nu retrageți trupele din România !

Republicanii şi democraţii din Congresul SUA au făcut o rară alianţă...

Fumatul, factor de risc important pentru boala arterială periferică

Fumatul, factor de risc important pentru boala arterială periferică   Durerea...

România va extrage din Neptun Deep 70.000 barili pe zi

La platou, producție de gaze naturale din Neptun Deep,...

DNA dă lovitura : reţea cu rezervişti din servicii, fapte penale pentru Georgescu

Percheziții la rezerviști din Servicii și la șeful PNL...

Related Articles

Popular Categories

spot_imgspot_img