Home Articole Tentatiile dictatoriale ale lui Orban Viktor omoara presa

Tentatiile dictatoriale ale lui Orban Viktor omoara presa

2128
8
SHARE

Publicarea celui mai important cotidian de opoziție ungar, Nepszabadsag, a fost suspendată, a anunțat sâmbătă proprietarul său, grupul Mediaworks, stârnind îngrijorări cu privire la libertatea presei sub guvernarea premierului Viktor Orban, relatează AFP.

Opoziția socialistă a calificat suspendarea apariției ziarului Nepszabadsag și a site-ului său “o zi neagră pentru presă” și a făcut apel la organizarea unei manifestații în fața sediului ziarului la ora 16:00 GMT.

Grupul Mediaworks a afirmat într-un comunicat citat de agenția MTI că suspendarea publicării ziarului a fost dictată de motive economice și că va dura până “realizarea unui nou concept”.

Nepszabadsag are cel mai mare tiraj din presa ungară și este un critic vehement al premierului Orban și al politicii acestuia antiimigrație, în contextul recentului referendum pe această temă.

Viktor Orban a fost adesea acuzat că ar încerca să folosească mass-media în avantajul său și sectoare importante din presa privată au fost cumpărate de oligarhi apropiați guvernului său, afirmă opozanții premierului ungar.

Un responsabil al publicației a declarat că jurnaliștii care și-au pregătit articole pentru ediția de luni au fost împiedicați să intre în redacție și au primit scrisori în care erau informați de suspendarea publicării ziarului.

“Suntem în stare de șoc, este o lovitură imensă. Desigur, ei vor spune că este o decizie economică, însă acest lucru nu este adevărat”, a afirmat jurnalistul sub rezerva anonimatului.

“Este o lovitură enormă pentru jurnalismul de investigație și pentru libertatea presei. Nepszabadsag reprezintă cel mai mare grup de presă de calitate din Ungaria care încearcă să apere libertățile fundamentale, democrația, libertatea de exprimare și toleranța”, a mai spus el.


Circa 2.000 de unguri au protestat sâmbătă la Budapesta faţă de închiderea principalului ziar de stânga din ţară, Nepszabadsag, spunând că libertatea presei este ameninţată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Mai multe ONG-uri afirmă că publicaţia a fost închisă pentru a publicat materiale critice la adresa Guvernului premierului Viktor Orban şi au decis să organizeze o manifestaţie în faţa Parlamentului.

“Astăzi (sâmbătă – n.r.), unul dintre ultimele cotidiene de opoziţie au fost pur şi simplu reduse la tăcere”, au anunţat organizatorii mitingului pe Facebook.

Partidul de opoziţie Jobbik (radical) l-a acuzat pe Orban pentru închiderea ziarului, spunând că partidul Fidesz vrea să controleze toată presa din ţară.

“Închiderea bruscă a Nepszabadsag stabileşte un precedent îngrijorător. Sunt solidar cu ungurii care protestează”, a declarat preşedintele Parlamentului European, Martin Schulz, pe Twitter.

“De regulă nu particip la mitinguri, pentru că îmi creşte tensiunea, dar acum am simţit că trebuie să vin (…). Este ruşinos ce s-a întâmplat aici”, a spus unul dintre manifestanţi, Erzsebet Kovacs.

“Presa liberă este sufocată”, a spus un altul, Tamas Waldmann.

Unii manifestanţi au ars copii ale cotidianului proguvernamental Magyar Idok.

Fidesz a anunţat că priveşte închiderea publicaţiei drept o “decizie rezonabilă de afaceri” din partea proprietarilor.

Proprietarii publicaţiei, Mediaworks, au afirmat sâmbătă că au suspendat activitatea ziarului şi contractele angajaţilor săi din cauza scăderii vânzărilor ce a dus la datorii semnificative. Mediaworks a dat asigurări că va reorganiza publicaţia ce datează din noiembrie 1956.

“Pentru a reuşi şi a ne concentra deplin pe această sarcină prioritară, toate operaţiunile Nepszabadsag (inclusiv print şi online – n.r.) vor fi suspendate începând de astăzi (sâmbătă – n.r.) până când o nouă formă va fi decisă şi va putea fi implementată”, se arată pe site-ul ziarului, nol.hu.

Angajaţii, care au primit sâmbătă scrisori prin care au fost informaţi de decizia Mediaworks, au afirmat că închiderea este un şoc şi au vorbit chiar de un puci.

În ultima sa ediţie, de sâmbătă, cotidianul a scris drept un ministru al Guvernului Orban care a folosit un elicopter pentru a ajunge la o nuntă, scrie news.ro

 

8 COMMENTS

  1. 🙂 🙂 de la ruşi vine…ploaia! Ca la ruşi s-a încercat şi la noi dar eşecul a fost cam usturător şi folosesc alte metode. Să nu vă mire dacă şi la noi se vor implementa aceleaşi metode caustice comunistoide! Deja îşi arată colţii!
    🙂 🙂 şi cică avem democraţie! Doar o mizerie de reformă coordonată şi controlată la sânge mai dur ca în comunism! În timpul ”dictaturii”comuniste pe aproape orice guriţă ieşeau: ”toţi pentru unul şi unul pentru toţi”, acum e ”toţi de la unul şi unul de la toţi”, pentru că”carte multă nu se cere, diplome(second-hand) şi ai putere”! Atunci ştiam că totul se pedepseşte sigur cu bulău, şi după, aveau un loc de muncă, o casă asigurată şi o butelie, dar acum, sfidător, sunt liberi cu conturile şi averile intacte, doar pe alese! Oricum, vor trece destui zeci de ani până va dispărea sângele şi manifestarea comunistoidă, asta dacă nu partea ereditară va fi principala metodă de transmitere a lacomiei şi trierea celor care trebuie să rămână bogaţi prin furat, dar şi cei mai mulţi, săraci lipiţi pământului!

  2. Domnule Radu Tudor , în mod normal , comentariile foarte dure nu au ce căută aici ,cu toate astea am ceva dur de transmis maestrului Gheorghe Turda și aș dori să citiți acest mesaj în emisiunea dumneavoastră
    Maestre Turda Gheorghe , sunt sigur că atât PSD și PNL v-ar fi mărit pensioara dv de nimic suficient cât să intrați în oricare , de accea nu vă pot acuza de lăcomie înscriindu-vă în PRU.
    Din păcate vă voi acuza de ceva mult mai grav.Vă acuz că bătrânețea dumneata nu ai trăit-o în tinerețe.Sau și mai pe înțelesul tuturor , v acuz de prostie acută provenită din disperare !
    Cum să schimbi ceva , om bun , când te întorci iar la partide ? Partidul e partid și așa va fi mereu . Partidul e o mașinărie unsă din bugetul de stat sub acoperirea de investiție personală plus contribuțiile partizanilor !
    Dacă un Ion de pe stradă se înscrie într-un partid politic , e treaba lui.Dar dacă Gheorghe Turda o face , deveniți din maestru în lichea ! Să vă fie rușine că v-ați vândut Partidului !

    • Măi băseală!
      Ceea ce spun mai jos nu-i pentru băsiști ca tine. Tu, dacă vrei, poți trage cu ochiul (când nu tragi pe nas).
      Deci:
      Ca să faci curat într-o cameră trebuie , mai întâi, să intri în ea. Așa e și cu Țara asta, ca să faci curat în ea trebuie să te implici și tu și alții ca tine . Eu nu, tu nu, ăla nu… lăsați altfel Țara, așa cum s-a dovedit în timp , la cheremul tuturor lichelelor să facă legea și la propriu și la figurat. Emil Hosu a intrat in partid pentru că gândea că poate face ceva pentru semeni. Acad. Dinu C. Giurescu a intrat în PC (nu în PSD, nu în PNL , nu în PDL) ca să facă ceva pentru Țara asta. Mircea Diaconu, la fel, s-a înscris în PNL să schimbe ceva. Tudor Gheorghe credea în PSD, Gyuri, răposatul, în joshannis , unul dintre ei a greșit, părerea mea dar nu asta discutăm. Exemple de oameni de valoare care se implică sunt puține și răul de-aici provine.
      Adică vin , în vidul de valori, tot felul ”încrucișători” care dădeau palme, public, unui copil și capete în gură unui..nimeni și presa tăcea, băga sub preș mizeriile ăstuia după care …”Pac la ”Resboiul”! toate canaliile și toți lacheii(canacheii), toți ”vid(cl)enii”, toți hrebenciucii, toți rușii, toți boc-cii lectori la drept constituțional și cu 200 de ordonanțe declarate neconstituționale, toate pleșcoițele, anastasele și sulfinelor băsiste.
      Nu, oamenii de valoare din toate domeniile, nepătați și cu dragoste de Țară nu alde f…vânt de pe la bruxelles, fie rotițe, fie slugi pe acolo, trebuie să intre în partide, primenindu-le prin prezența și activitatea lor contribuind atât prin exemplu de conduită în societate, cât și prin expertiza lor, la progresul Țării.

      PS. Auzi la el, Telespectator A3 !? Asta înveți tu de la Antena 3, mira-m-aș? Eu cred că tu, mai degrabă, ești ”Telespectator labeunu”
      ‘I uit\ndu-te aici

      • D-le, cu tot respectul, este corect ce ati scris dar dvs. nu ati inteles ce sustinea comentatorul intitulat “Telespectator A3” si anume, el facea trimitere la sloganul “fara partide si politicieni”, care probabil sunt corupti in masa sau cam asa ceva, slogan pe care daca va ganditi unde l-ati mai auzit o sa va dati seama de orientarea, era sa zic defectuoasa, a respectivului comentator. Lucru de care am observat ca oricum v-ati dat seama, pentru ca era si greu de altfel, personajul respectiv duhnind a basism.

        “Telespectatorul A3” face trimitere la aburelilor fostilor basisti notorii, era sa zic ordinari, ramasi fara directie dupa expirarea celor doua mandate ale idolului lor, Basescu (zis Sticle), motiv din care s-au reorientat regasindu-se in tot felul de bizarerii gen sustinatori ai lui Neicusor Ban, Clocotilde, PMP salvati galaxia, sustinatori ai guvernului interimar tehnocrat al lucratorilor din serviciile de siguranta nationala etc.

        “Telespectatorul A3” vrea sa spuna ca tara trebuie sa fie condusa de specialisti d-le, nu de politicienii si partidele corupte in ansamblul lor. Tara trebuie sa fie condusa de tehnocrati, asa cum este actualul guvern interimar de tehnocrati specialisti (era sa zic securisti SRI&SIE – doar nu degeaba vice-premierul este profesor la academia SRI “Mihai Viteazul”, Pruna e fi-sa lui tac-su si ministra culturii a fost adusa din SUA unde taia frunza la caini pe la ICR, ministrul fondurilor europene este epuizat fizic dupa ce a absorbit “ZERO” fonduri europene in ultimul an – probabil pentru ca asa am primit ordin de la UE deoarece la Bruxelles nu sunt bani actualmente etc.) adunati de pe la Bruxelles si de prin ICR, intorsi din SUA etc. “Telespectatorul A3”, harneli, bla-bla…

  3. Am remarcat in textul de mai sus ca proprietarii la ei sunt numiti “oligarhi” iar la noi sunt “moguli”, e si asta un punct de vedere. Cred ca politica este aceeasi si in capitala de pe malul Dunarii ca si aici pe malul Dambovitei, altele sunt poate instrumentele. Nimeni nu spune cate ziare au disparut de pe tarabele noastre. Chiar daca nu simpatizez guvernul actual din tara vecina nu pot sa nu observ tendinta spre interes national, de suveranitate nationala, spre nationalism. Atat timp cat nu se va cadea intr-o extrema, totul e de laudat. Pacat pentru un ziar ca “Nepszabadsag” care aparea si la noi la “difuzarea presei” pe timpuri.

  4. Din pacate nu exista nici o diferenta intre orban, bas si jegohanis, asa cum nu exista diferenta majora, cred eu intre ceea ce s-a intamplat in ungaria cu cotidianul respectiv si situatia Antenei 3.
    Toti cei trei … amintiti mai sus, servesc interele ungariei si rusiei, in detrimentul poporul roman.

  5. Off-topic:

    D-le Tudor,

    Stiti cumva de ce Mircea Badea nu mai da filmulete cu buci la “In Gura Presei”?

    P.S. Eu de aia incepusem sa ma uit la emisiunea lui, nu de alta.

Leave a Reply