Antreprenorul lotului 1 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, compania italiană Pizzarotti, a început să efectueze lucrări în zona alunecării de teren de la nodul rutier Alba Iulia Nord, în dealul de la Pârâul Iovului.
Miercuri, 21 octombrie, a început să se excaveze şi să se ridice pământul rezultat în urma alunecării.
În zona viitorului nod rutier Alba Iulia Nord, mai precis în dealul de la Pârâul Iovului a avut o alunecare masivă de teren în urma ploilor abundente din luna iulie 2020. Pământul a plecat cu tot cu ancorele şi celelalte mijloace de susţinere puse de către constructor, taluzul ocupând o parte din corpul viitoarei autostrăzi.
Potrivit comunicatului CNAIR de la data respectivă, ”din cauza ploilor abundente din ultimele zile, pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda, km 16+30 a avut loc o pierdere locală de stabilitate a taluzului”.
Echipa de specialişti formată din experţi ai CNAIR şi ai Antreprenorului a constatat, la faţa locului, că alunecarea de suprafaţă a taluzului nu a afectat corpul autostrăzii. Ulterior s-a adoptat soluţia de remediere, iar acum s-a trecut la la implementarea acesteia de către antreprenor.
În ultimele săptămâni, ar fi crescut puţin mobilizarea pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda, dar în ciuda promisiunilor ministrului Bode, este foarte puţin probabil să se poată circula (oficial) pe acest segment de autostradă în acest an.
Recent, ministrul Lucian Bode a declarat într-un interviu pentru HotNews.ro că doreşte finalizarea şi deschiderea Lotului 1 de pe A10 Sebeş – Turda până la finalul anului. La întrebarea unui cititor dacă este luată în calcul deschiderea traficului parţial prin nodul Sebeş, pe bretelele „scurte” (n.r. cele din A10 în giratoriile de pe DN 1), ministrul a spus că se ia în calcul deschiderea totală a traficului, scrie adevarul.ro